Wielrennen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Kom op. Ik gun het Cancellara en Vanmarcke ook trouwens

Ik ook. Dit zijn mijn drie favoriete renners van het voorjaar. Vooral omdat ze altijd rijden. Maar Sagan heeft toch wel iets heel speciaals. Wat een fenomeen!
 

JMD

Well-known member
Dat is toch wel een verschil met de oude finish in Meerbeke, daar zag het zwart van de mensen aan de finishlijn...

Hier staan er wel wat mensen, maar ook niet rijendik (alleen de laatste 500m rijen mensen).

Maar ja, sponsors en geld he...


Sagan wint. Mooi.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik wil niet heel lullig doen, maar dit nieuwe parcours is best goed hoor.

Niks mis mee inderdaad. Vanaf de heuvelzone was het een geweldige en onvoorspelbare koers. Man tegen man op tientallen kilometers voor de finish. En uiteindelijk blijven de beste mannen over.
 

JMD

Well-known member
Nieuws terzijde trouwens: in 2017 zal de Tour starten in D?sseldorf. Dat was al bekend, maar de route van de eerste dagen is nu ook bekend. Op zaterdag 1 juli zal er een individuele tijdrit zijn van 13 km, en een dag later vertrekt de 2e etappe vanuit de Duitse stad aan de Rijn. Na het defil? door de start zal er na het vertrek direct geklommen worden en op de Gr?fenberg iets buiten de stad zullen de eerste punten voor de bergtrui verdeeld worden. Daarna gaat de etappe weer terug naar D?sseldorf, en nadat de Rijn overgestoken is gaat de 2e etappe verder. Waar naartoe zal dit najaar bekend worden...

Zou zomaar kunnen dat die etappe in Valkenburg gaat eindigen. De burgemeester van die plaats heeft al eerder aangegeven weer een finish van een Touretappe te willen hebben, de Tourdirectie lijkt dat ook wel wat, en Valkenburg ligt mooi op de route vanuit D?sseldorf.
 

JMD

Well-known member
http://www.letour.fr/paris-roubaix/...m-start-to-finish-seven-hours-of-live-tv.html

Parijs - Roubaix wordt dus uitgezonden van start tot finish op de Franse TV. Hopelijk ook op een zender die we kunnen ontvangen hier.


Het zit er trouwens dik in dat het drijfnat wordt zondag... MeteoFrance geeft grote kans op regen zondag, ook wel wat zonkans. Zaterdag schijnt helemaal te verregenen dus de Hel zal er nat bijliggen...
Mooi.

Is volgens mij een tijd geleden dat het ?cht nat was bij Roubaix... Kan me nog herinneren in 1994 dat Tchmil won in drijfnat weer... Die kop van de Moldavi?r/Belg in de regen...
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Tot 10k voor Arenberg is het geen fluit aan, waarom zou je dat willen zien?

Dat denk ik inderdaad ook, maar het lijkt me gewoon leuk om dat eens te zien...
Net zoals ik het altijd leuk vind om een hele Touretappe te bekijken, ook als die 6 uur duurt...
 

Friesland

Well-known member

Jamel

Administrator
Forumleiding
Weersvoorspellingen voor het parcours van Parijs-Roubaix: do, vr, za, ma, di, wo heel veel regen. Zondag droog. Geen grap.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ze hebben nu al de eerste kasseistrook eruit gehaald. Die ligt letterlijk onder de modder
 

Maasveld

Well-known member
Kelderman is met nog 2 etappes te gaan de buried in leider in Baskenland. Zal hem morgen waarschijnlijk wel kwijtraken, maar toch mooi voor hem. Gelukkig heeft de jonge garde steeds beter in de gaten dat aanvallen loont.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan