Wie gaat er promoveren??

Satyr

Administrator
Forumleiding
Wint Cambuur vrijdag zijn we er ook wel ongeacht wat Almere gaat doen. Of Almere moet nog even 40 goals goed gaan maken in 4 wedstrijden..
Benieuwd wat de club dan gaat doen qua feestje, hahaha. Of de fans.

Zullen we? Mogen we? Ja?
 

Joost

Well-known member
Een puntje voor NAC, nul voor Almere dit weekend.

En vlak voor rust schiet Lieftink de Graafschap op 0-2 op de Herdgang.

Dat betekend virtueel:
2. De Graafschap 34-73 +20
3. NAC 34-67 +32
4. Almere City 34-67 +22

Kat in 't bakkie voor De Graafschap dat nu nog maar 7 punten hoeft te halen? Nog niet helemaal denk ik, al hebben ze het helemaal zelf in handen;

SR35
De Graafschap v Almere
NAC v Excelsior

SR36
Cambuur v De Graafschap
NEC v NAC
Almere v Jong Ajax

SR37
NAC v MVV
Jong Ajax v De Graafschap
Jong FC Utrecht v Almere

SR38
Cambuur v NAC
De Graafschap v Helmond Sport
Almere v Jong PSV

Komende vrijdag wordt cruciaal, wint Almere niet in Doetinchem is het wel klaar.
 

JMD

Well-known member
Cambuur is definitief gepromoveerd, De Graafschap zette een grote stap door zelf te winnen en Almere en NAC te zien verliezen. Go Ahead sloot weer aan bij de kopgroep, maar promotie lijkt uitgesloten. Doordat NAC over Almere heen gaat is de virtuele indeling van de nacompetitie veranderd.

Bij de huidige stand is dit de paring in de nacompetitie:
1e ronde:
NAC Breda - Roda JC
Almere City - FC Volendam
Go Ahead Eagles - NEC

2e ronde:
nr. 16 eredivisie - wr. Go Ahead/NEC
NAC/Roda - Almere/Volendam

FINALE:
Winnaars 2e ronde
 

JMD

Well-known member
Door het gelijkspel in de laatste minuut zette De Graafschap een grote stap in de richting van de eredivisie, nadat eerder NAC al verloor. Door het puntverlies van NAC en Almere is Go Ahead geklommen naar plek 3. FC Volendam staat na deze speelronde sowieso 7e doordat Roda kansloos verloor.

Bij de huidige stand is dit de paring in de nacompetitie:
1e ronde:
Go Ahead Eagles - Roda JC
Almere City - FC Volendam
NAC Breda - NEC

2e ronde:
nr. 16 eredivisie - wr. NAC/NEC
Go Ahead/Roda - Almere/Volendam

FINALE:
Winnaars 2e ronde
 

JMD

Well-known member
De Graafschap haalde een punt bij Cambuur, Almere, Go Ahead en NAC winnen. De overige 3 ploegen die nacompetitie gaan spelen wonnen niet, alleen Volendam haalde een puntje. NEC (tegen NAC) en Roda (tegen Jong AZ) verloren.

Door de nederlaag van Helmond Sport is het ook wel 100% zeker dat de 4e periode niet gewonnen worden door een ploeg die niet zeker is van de nacompetitie. Jong PSV kan nog wel de periode winnen, maar die mag toch niet meedoen.

Roda JC is zeker 8e, dus weet zeker dat het nooit thuis speelt in de nacompetitie, de virtuele paring zoals hierboven is niet veranderd.
 

Joost

Well-known member
Ik zou er nog niet zo zeker van zijn dat Roda 8e wordt, we hebben echt nog 1 puntje nodig.

TOP is na vanavond uitgespeeld, dat is 1 ploeg minder die de periode kan winnen. Maar dat Helmond het niet meer kan winnen, ik ben er echt nog niet zo zeker van. Helmond moet dan wel tweemaal winnen en Eagles maar 1 puntje halen. Eagles heeft nu eerst NEC thuis, kunnen ze zomaar verliezen. Helmond heet TOP thuis.

En in de laatste speelronde is er Excelsior v Eagles, dat gaat waarschijnlijk voor Eagles nergens meer om en wellicht dat Excelsior nog Roda zou kunnen pakken. En Helmond speelt bij De Graafschap dat waarschijnlijk ook al uitgespeeld is.

Ik geloof pas in de nacompetitie als het echt mathematisch zeker is.
 

JMD

Well-known member
Volendam won en NEC verloor, dus draaien deze 2 ploegen om in het schema. Roda is de enige ploeg die zeker van zijn 'plek' in het schema is.

Bij de huidige stand is dit de paring in de nacompetitie:
1e ronde:
Go Ahead Eagles - Roda JC
Almere City - NEC
NAC Breda - FC Volendam

2e ronde:
nr. 16 eredivisie - wr. NAC/Volendam
Go Ahead/Roda - Almere/NEC

FINALE:
Winnaars 2e ronde
 

Joost

Well-known member
Ik acht de clubs uit de Eerste Divisie vrijwel allemaal betrekkelijk kansloos tegen Willem II en Emmen.

NAC geef ik nog wel de meeste kans omdat die eenvoudig scoren.
 

Bernardo

Well-known member
Eens had alleen Eagles kans gegeven in een eventuele play offs. Maar zie zitten er niet meer bij.
 

JMD

Well-known member
Programma:
Zaterdag 15 mei:
NAC - FC Volendam (16.30)
De Graafschap - Roda JC (18.45)
Almere City - NEC (21.00)

Donderdag 18 mei:
winnaar Gra/Rod - winnaar Alm/NEC (18.45) (in Doetinchem als De Graafschap wint van Roda, anders in Almere of Nijmegen)
nr. 16 eredivisie - winnaar NAC/Vol (21.00)

Zondag 21 mei:
Finale (18.00)
 
Bovenaan