Wie gaat er naar de Keukenkampioendivisie?

JMD

Well-known member
Willem II behaalde 3 belangrijke punten door de zege op de buurman, en FC Emmen klom voor het eerst sinds november naar plek 16. Voor ADO lijkt het doek gevallen, VVV is nu echt in de problemen en RKC moet ook weer gaan oppassen.

De huidige stand:
14 RKC Waalwijk 26 (-18)
15 Willem II 25 (-29)
16 FC Emmen 24 (-26)
17 VVV Venlo 22 (-38)
18 ADO Den Haag 16 (-45)

De volgende duels zijn nog te spelen (dikgedrukt is onderling):
31: RKC Waalwijk - AZ, Heracles Almelo - VVV Venlo, FC Utrecht - Willem II, ADO Den Haag - Feyenoord, Ajax - FC Emmen
32: PEC Zwolle - ADO Den Haag, VVV Venlo - RKC Waalwijk, Willem II - PSV, FC Emmen - FC Groningen
33: RKC Waalwijk - FC Twente, Ajax - VVV Venlo, ADO Den Haag - Willem II, FC Emmen - SC Heerenveen
34: Feyenoord - RKC Waalwijk, VVV Venlo - FC Emmen, Willem II - Fortuna Sittard, FC Twente - ADO Den Haag

RKC, ADO en Emmen komen sterke clubs tegen de komende week, en voor VVV en Willem II staan uitduels op het programma bij clubs die nog strijden om de PO Europees voetbal. Het kan zomaar zijn dat de onderste 5 het komend weekend allemaal geen punt halen.
 

delmaestro

Well-known member
Dat hoop ik ook. En toch is dat wel gek. RKC heeft, nog meer dan ADO, uberhaupt het recht eigenlijk niet op het eredivisieschap dit jaar. En waar we ADO met zijn allen de KKD in juichen, doen we dat totaal niet met RKC...
 

De Wolf

Well-known member
Ik zou het jammer vinden van ADO. Daartegen wanneer je onderaan staat is degradatie ook terecht.
 

Bernardo

Well-known member
Dat hoop ik ook. En toch is dat wel gek. RKC heeft, nog meer dan ADO, uberhaupt het recht eigenlijk niet op het eredivisieschap dit jaar. En waar we ADO met zijn allen de KKD in juichen, doen we dat totaal niet met RKC...
Doe maar wel. Samen met VVV en ADO.
 

JMD

Well-known member
Zoals te verwachten viel werden er dit weekend weinig punten behaald door de ploegen in de onderste regionen, alleen de hekkensluiter pakte punten, en wel direct 3, ADO versloeg Feyenoord.

De huidige stand:
14 RKC Waalwijk 26 (-20)
15 Willem II 25 (-30)
16 FC Emmen 24 (-30)
17 VVV Venlo 22 (-42)
18 ADO Den Haag 19 (-44)

De volgende duels zijn nog te spelen (dikgedrukt is onderling):
32: PEC Zwolle - ADO Den Haag, VVV Venlo - RKC Waalwijk, Willem II - PSV, FC Emmen - FC Groningen
33: RKC Waalwijk - FC Twente, Ajax - VVV Venlo, ADO Den Haag - Willem II, FC Emmen - SC Heerenveen
34: Feyenoord - RKC Waalwijk, VVV Venlo - FC Emmen, Willem II - Fortuna Sittard, FC Twente - ADO Den Haag

In de komende speelronde liggen er meer mogelijkheden tot punten pakken voor de onderste ploegen. ADO gaat op bezoek bij PEC dat eigenlijk al uitgespeeld is, VVV ontvangt RKC, een duel dat alle kanten op kan, en ook grote consequenties kan hebben. Verlies van VVV betekent hele slechte vooruitzichten voor de Limburgers, maar verlies van RKC betekent dat VVV weer helemaal meedoet onderin en RKC komt dan dik in de problemen. Willem II ontvangt PSV, en PSV heeft het altijd lastig bij de buurman. Emmen ontvangt Groningen, en het zou zomaar kunnen dat de Drenten na komend weekeinde 14e staan.
 

JMD

Well-known member
Net toen we dachten dat het niet spannender kon, werd het dat toch. De ploegen op plaats 17 en 18 haalden punten, ADO zelfs 3, waardoor ook de Hagenezen ineens weer aan ontsnapping kunnen denken. Willem II en Emmen verloren. Het puntje van RKC bij VVV kan wel eens heel belangrijk worden, want als de Waalwijkers donderdag winnen van het dolende Twente dan lijkt handhaving eigenlijk wel zeker gezien het doelsaldoverschil met Emmen.

De huidige stand:
14 RKC Waalwijk 27 (-20)
15 Willem II 25 (-32)
16 FC Emmen 24 (-34)
17 VVV Venlo 23 (-42)
18 ADO Den Haag 22 (-43)

De volgende duels zijn nog te spelen (dikgedrukt is onderling):
33: RKC Waalwijk - FC Twente, Ajax - VVV Venlo, ADO Den Haag - Willem II, FC Emmen - SC Heerenveen
34: Feyenoord - RKC Waalwijk, VVV Venlo - FC Emmen, Willem II - Fortuna Sittard, FC Twente - ADO Den Haag

VVV heeft een kansloos duel op het programma staan zou je zeggen, op bezoek bij Ajax. Maar voor de overige ploegen ligt er echt wel wat voor het grijpen, waarbij het zespuntenduel van ADO Den Haag natuurlijk opvalt. Als zij winnen wordt het nog even een tikkie spannender. Voor het mooie moet Emmen dan ook een punt pakken, wat tegen Heerenveen best kan, en zelfs 3 punten is mogelijk. Dat geldt dus ook voor RKC. VVV moet vooral hopen dat de scores op de andere velden meevallen, dan kan het op de laatste speeldag nog ontsnappen.
 

Maasveld

Well-known member
Voor het volgende is het van belang dat Emmen donderdag niet wint. Als VVV nog 15de wil worden moet het donderdag hopen op een zege van ADO. Dat betekent echter ook dat een overwinning tegen Emmen niet genoeg hoeft te zijn voor handhaving. Wint Willem II, dan is de 15de plaats uit zicht en is een overwinning op Emmen voldoende voor plek 16. Bij een gelijkspel is de 15e plaats sowieso uit zicht, en is een 16de plaats ook allerminst zeker bij een zege op Emmen. Moeilijk te zeggen voor wie ik moet hupsen dus.
 

JMD

Well-known member
Sowieso moet jij voor Heerenveen hupsen, want als Emmen wint (er van uitgaande dat jullie niet van Ajax winnen) dan heb je het sowieso niet meer in eigen hand.
En verder zou ik naar P16 kijken, dus voor Willem II hupsen, want als ADO wint of gelijkspeelt sta je op P18 en moet je er 2 voorbij en heb je niks in eigen hand en moet er 3 voorbij voor P15, dat kan natuurlijk best, maar dan moet er wel veel je kant op vallen.
 

Maasveld

Well-known member
Sowieso moet jij voor Heerenveen hupsen, want als Emmen wint (er van uitgaande dat jullie niet van Ajax winnen) dan heb je het sowieso niet meer in eigen hand.
En verder zou ik naar P16 kijken, dus voor Willem II hupsen, want als ADO wint of gelijkspeelt sta je op P18 en moet je er 2 voorbij en heb je niks in eigen hand en moet er 3 voorbij voor P15, dat kan natuurlijk best, maar dan moet er wel veel je kant op vallen.
Uiteraard mag Emmen niet winnen, dat gaf ik al aan. Verder als Willem II minstens een punt pakt kunnen we geen 15de meer worden. Ik neig overigens ook wel naar een hups Willem II, vooral omdat ik Twente niet vertrouw.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD
Bovenaan