Weekendvoetbal

Baggio

Active member
overdreven: Het hadden er ook 24 kunnen zijn. Ik. heb gegoocheld naar foto's en video's van deze wedstrrijd. Maar helaas: Ook deze mensen hebben deze wedstrijd gemist. Zoals iedereen. SDC was bekant met meer mensen tijdens onze ideale omstandigheden thuis.

Maar ik laat mij graag verrrasen @Baggio

Mijn mening doet er niet toe: Ik vind SDC echt een toffe cl;ub met een zeer positieve voetbalopvatting. Mooi dat ze het nu zo goed doen!
Enig sarcasme in jouw reply. Je gebruikt een statement over de geringe hoeveelheid publiek om een standpunt te onderbouwen. Ik kan het uiteraard niet bewijzen met beelden maar ik kom zeer regelmatig bij SDC kijken. Zoals eerder dit jaar bij een oefenwedstrijd op een dinsdagavond in de winterstop tegen Sparta E. Toen was het aantal toeschouwers minimaal 50.

Je overdrijft niet: je verzint in mijn ogen gewoon iets.
 

noordooster

Well-known member
De BAV, onstaan uit een fusie van de BZV (zaterdag) en de LBA(zondag) lijkt de rebellen te steunen in hun kritiek op de weekendvoetbal-plannen van de KNVB.
De KNVB moet bv beter luisteren naar de signalen uit het veld.
Diezelfde BAV hoorde je niet toen met name het zaterdagvoetbal kritiek had op de invoering van dat weekendvoetbal in de divisies en de 1e klassen. Een eigen BAV-enquete gaf dat destijds duidelijk aan.
( En voor degene die straks weer gaat zeggen dat die eerdere invoering van het weekendvoetbal in de hogere amateurklassen zo'n succes is. daar denkt lang niet iedereen hetzelfde over!!!)
 

Baggio

Active member
De BAV, onstaan uit een fusie van de BZV (zaterdag) en de LBA(zondag) lijkt de rebellen te steunen in hun kritiek op de weekendvoetbal-plannen van de KNVB.
De KNVB moet bv beter luisteren naar de signalen uit het veld.
Diezelfde BAV hoorde je niet toen met name het zaterdagvoetbal kritiek had op de invoering van dat weekendvoetbal in de divisies en de 1e klassen. Een eigen BAV-enquete gaf dat destijds duidelijk aan.
( En voor degene die straks weer gaat zeggen dat die eerdere invoering van het weekendvoetbal in de hogere amateurklassen zo'n succes is. daar denkt lang niet iedereen hetzelfde over!!!)
Die BAV staat volgens mij aan de basis van het hele probleem. Als ik me goed herinner was het deze club die dat onzalige convenant heeft geregeld met de KNVB waardoor er een lidmaatschap+ is ontstaan voor de reli-clubs.
 

noordooster

Well-known member
Door dat convenant krijg je een weekendvoetbal zoals je dat nu hebt.
Zou je de thuisclub de speeldag willen laten bepalen zonder rekening te houden met statutaire/principiële zaterdagclubs dan had je geen weekendvoetbal in de huidige vorm gehad.
 

JMD

Well-known member
Ik heb niet de behoefte om voor zoveelste keer in herhaling te vallen. Clubs hebben het recht om om 18 uur te voetballen en dat moeten vooral doen als ze daar behoefte aan hebben. Ik en velen met mij vinden dit niet leuk, maar we hebben er gewoon mee te dealen.
Precies, dat zeg ik ook al een tijd.
Je gaat het nooit voor iedereen goed krijgen.
 

JMD

Well-known member
In mijn dorp moet de kantine twee uur na de laatste wedstrijd sluiten.
Geen enkele club houdt zich hieraan en omdat ze zondag vrij zijn gaat de kantine van de zaterdagclub niet zelden om 11.50 uur dicht. Dan kunnen ze nog net voor zondag thuis zijn.
Is dit herkenbaar?
11.50 is wel erg vroeg... ;)

Maar als de regel bij jullie is zoals je schetst kan je maar beter wel om 18.00 spelen... :)
 

JMD

Well-known member
Door dat convenant krijg je een weekendvoetbal zoals je dat nu hebt.
Zou je de thuisclub de speeldag willen laten bepalen zonder rekening te houden met statutaire/principiële zaterdagclubs dan had je geen weekendvoetbal in de huidige vorm gehad.
Of juist wel. Dan waren de clubs die dat niet wilden uit de KNVB gestapt.
 

noordooster

Well-known member
Of juist wel. Dan waren de clubs die dat niet wilden uit de KNVB gestapt.
En dat wil de KNVB niet. Zeker niet als allerlei andere voetbalclubs zich dan aansluiten bij die principiële zaterdagclubs, zoals de zogenaamde niet principiële zaterdagclubs en /of zondagclubs die willen overstappen naar het zaterdagvoetbal.
 

JMD

Well-known member
Denk dat het nog wel flink kan tegenvallen hoeveel clubs uit de KNVB gaan stappen als ze zelf alles moeten regelen (scheidsrechters, organisatie enz) en dat dat dus ook geldt voor alle teams én dat ze dan bv ook niet mee mogen doen aan de bekers.
 

Bonehead

Well-known member
Enig sarcasme in jouw reply. Je gebruikt een statement over de geringe hoeveelheid publiek om een standpunt te onderbouwen. Ik kan het uiteraard niet bewijzen met beelden maar ik kom zeer regelmatig bij SDC kijken. Zoals eerder dit jaar bij een oefenwedstrijd op een dinsdagavond in de winterstop tegen Sparta E. Toen was het aantal toeschouwers minimaal 50.

Je overdrijft niet: je verzint in mijn ogen gewoon iets.

Och dat mag. Je hóéft mij niet serieus te nemen. Maar je wedijvert mijn bevindingen niet terwijl ik jou op je blaiuwe ogen geloof dat dat een vriendschappelijke wedstrijd tegen Sparta meer dan 50 man trekt. Zoals de waard is....

En nee: Er zit geen saracrame in mijn post.
Precies, dat zeg ik ook al een tijd.
Je gaat het nooit voor iedereen goed krijgen.
Héhé
Denk dat het nog wel flink kan tegenvallen hoeveel clubs uit de KNVB gaan stappen als ze zelf alles moeten regelen (scheidsrechters, organisatie enz) en dat dat dus ook geldt voor alle teams én dat ze dan bv ook niet mee mogen doen aan de bekers.
Die kapitale zaterdagclubs trekken de KNVB helemaal leeg. Hoe denken die zondagclubs het kunnen regelen zonder scheidsrechters, organisatie enz?
 

noordooster

Well-known member
Over 2 weken dus de rechtszaak. Ik denk niet, dat de invoering van het weekendvoetbal in de 2e en 3e klassen wordt terug gedraaid.
Wel denk ik dat de KNVB deels aan de wensen van de rebellen tegemoet gaat komen.
Overigens benadrukt de KNVB keer op keer dat het nodig is omdat het zondagvoetbal steeds verder achteruit kachelt, waardoor ze op zondag geen goede competities meer kunnen samenstellen. En ze willen ook het overstappen van zondagclubs naar de zaterdag stoppen.
Hiermee hopen ze vooral het zondagvoetbal te helpen. ( Sommigen zullen natuurlijk zeggen het totale voetbal, maar het zaterdagvoetbal redt (redde) zich iha prima)
Toch zijn het juist de zondagclubs die de KNVB voor de rechter slepen.
 
Laatst bewerkt:

noordooster

Well-known member
Die kapitale zaterdagclubs trekken de KNVB helemaal leeg. Hoe denken die zondagclubs het kunnen regelen zonder scheidsrechters, organisatie enz?
Denk inderdaad niet, dat de KNVB het risico wil lopen dat een aantal zaterdagclubs zich gaat afscheiden als ze gedwongen zouden worden op zondag te voetballen.
En inderdaad zitten er in de divisies bij de top amateurs veel grote principiële zaterdagclubs die zich beslist niet laten dwingen op zondag te voetballen. Nog afgezien van het gegeven dat de KNVB zich dan niet zou houden aan zijn met een handtekening bekrachtigde belofte.
 

JMD

Well-known member
Tsja, als je gewoon eerder mijn post goed gelezen had waarbij ik zei dat iedereen met iedereen rekening moest houden (en dat de zaterdagconvenantclubs het recht hebben op zaterdag te spelen) ipv me te beschuldigen dat ik dat laatste niet wil dan waren we al veel eerder klaar geweest.
Jij was het die vond dat er niet op zaterdag 18.00 gespeeld mocht worden vanwege de kantineomzet van de uitclub (als ze dan terugkomen is de kantine dicht), niet ik...

Gewoon een beetje samenleven en een ander wat gunnen, ook dus als clubs net wat anders willen dan wat jij als club wil.
 

Fregge

Well-known member
Overigens een mooi feitje: 1 van de 8 clubs die het kort geding start kan zondag promoveren naar de eerste klasse en hebben dan daarna niks met de invoering van 2e/3e klasse te maken komend seizoen
 

de waan

Well-known member
Ik las alweer een citaat van de voorzitter van Enter (de VVE) dat zijn club waarschijnlijk de helft van de wedstrijden op zaterdag zou moeten spelen. Ik ben wel heel benieuwd hoe hij aan die rekensom komt.
 

noordooster

Well-known member
Op dit moment weet deze rebel niet eens of ze in een 3e of 2e klasse komen.
Wellicht vreest hij bij allemaal van die vervelende wel of niet principiële zaterdagclubs, zoals Enter Vooruit, in te komen en gaat de volop met hem meedenkende KNVB er wat meer zondagclubs bij in doen, ook als die wat verder weg liggen.
Overigens als hij denkt dat hij "waarschijnlijk de helft van de wedstrijden op zaterdag zou moeten spelen.", dan heeft hij niet veel vertrouwen in de uitkomst van het oa door hem aangespannen kort geding.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan