Wedstrijdtopic - groepsfase

gevegt

Well-known member
Turkije moet met minimaal 4 doelpunten verschil winnen om Noord-Ierland voorbij te gaan op de ranglijst van de nummers 3. Bij kleinere zege voor Turkije of een gelijkspel staat Noord-Ierland zeker in de top-4 der nummers 3.
Satyr doelt op de Turkse gemeenschap in Noord Ierland.
 

Batigoal

Well-known member
Het grappige is dat Noord-Ierland, Wales en Ijsland zich met de "oude" regels ook hadden gekwalificeerd voor dit EK. Dat heeft dus niets te maken met de gewijzigde opzet.
 

Pascallovic

Well-known member
Wales sowieso wel. En IJsland heeft het nog in eigen hand.
Wales wel inderdaad. Voor mij ook de verrassing van het toernooi qua spel en resultaten. Een IJsland zie ik geen 2e worden in hun poule. Daarvoor vind ik het aanvallend te pover.

Ik vind het systeem van 24 landen gewoon niks. Dat gaat mij niet zo zeer om de deelnemende landen, maar meer om het tempo van afvallen en hoe het verdedigend voetbal in de hand werkt.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Wales wel inderdaad. Voor mij ook de verrassing van het toernooi qua spel en resultaten. Een IJsland zie ik geen 2e worden in hun poule. Daarvoor vind ik het aanvallend te pover.

Ik vind het systeem van 24 landen gewoon niks. Dat gaat mij niet zo zeer om de deelnemende landen, maar meer om het tempo van afvallen en hoe het verdedigend voetbal in de hand werkt.

Qua voetbal houdt het inderdaad absoluut niet over allemaal, maar ik vind het wel leuk om zoveel verschillende landen aan het werk te zien. Ook in het oude systeem waren de (groeps)wedstrijden vaak niet om aan te gluren. Dus wat landen erbij die je normaal niet zo vaak ziet, vind ik leuk. En meer kans op verrassingen, zoals Wales.
 

Batigoal

Well-known member
Waar reageer je precies op?

Nergens op. Ik vond het een grappig feitje wat ik las. En ik moest vervolgens denken aan de mensen die zeiden dat je dit soort matige landen erbij kreeg vanwege de nieuwe opzet. Terwijl ze er normaal dus ook bij hadden gezet.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Nergens op. Ik vond het een grappig feitje wat ik las. En ik moest vervolgens denken aan de mensen die zeiden dat je dit soort matige landen erbij kreeg vanwege de nieuwe opzet. Terwijl ze er normaal dus ook bij hadden gezet.

Dat feitje is hier op de DVK ook al vaak genoeg gepost.
 

de waan

Well-known member
Het grappige is dat Noord-Ierland, Wales en Ijsland zich met de "oude" regels ook hadden gekwalificeerd voor dit EK. Dat heeft dus niets te maken met de gewijzigde opzet.

Noord Ierland was zelfs poulewinnaar. Je vraagt je af hoe ze dat in godsnaam voor elkaar hebben gekregen.
 
Bovenaan