Wedstrijdshirts 2015/16

zwammy

Well-known member
Uniek lillik, mooi man. Met zo'n kleurencombinatie kun je ook geen mooi shirt krijgen. Dan kunde er beter zoiets van maken
 

JMD

Well-known member
Klopt, maar slechts ??n of twee seizoenen. Het debuutshirt van Leiwakabessy schijnt. Daarom wilde hij zijn loopbaan ook wel in dat shirt eindigen.
Volgens mij echt wel langer. Toen ik voetbal ging volgen (rond 1988) speelden ze in dat shirt, en eind jaren '90 nog steeds.
 

Sensini

Active member
Toen ?k voetbal ging volgen speelde NEC in dit shirt:
football_shirt_2728_1_376x500x1.jpg
 

de waan

Well-known member
NEC is van alle clubs in het betaald voetbal door de jaren heen het waarschijnlijk het minst shirttrouw geweest.

het balkenshirt hebben ze in verschillende periodes gehad.
 

Abubakari

Well-known member
NEC is van alle clubs in het betaald voetbal door de jaren heen het waarschijnlijk het minst shirttrouw geweest.

het balkenshirt hebben ze in verschillende periodes gehad.

PSV kan er ook wat van. Geheel rood, groen, rood wit gestreept, rood met een witte balk overdwars.
 

Cees

New member
Ja maar dat was een uitshirt toch?

Willem II is ook wel al die jaren hetzelfde volgens mij.
 

de waan

Well-known member
Die hebben ooit hun pompebleden gedumpt, speelden ze volgens mij in een wit shirt. Jaren 80, eerste divisie tijd.

De jaren tachtig waren de jaren van de heiligschennis. Fortuna Sittard in lichtblauw, Veendam in blauw, Willem II in wit, FC Twente in wit.

Sparta is voor zover ik weet ook altijd trouw gebleven.
 

JMD

Well-known member
PSV kan er ook wat van. Geheel rood, groen, rood wit gestreept, rood met een witte balk overdwars.

Dat groen was toch het uitshirt?? Verder klopt het idd wel.

Ajax had toch eind jaren 80 nog dat thuisshirt met die rode, witte en blauwe blokjes?? Ik weet zeker dat ik ze in De Meer er wel eens mee heb zien spelen. Of was dat dan eenmalig?
Verder is Ajax idd heel trouw aan het thuisshirt, net als Feyenoord.
 

JMD

Well-known member
De jaren tachtig waren de jaren van de heiligschennis. Fortuna Sittard in lichtblauw, Veendam in blauw, Willem II in wit, FC Twente in wit.

Sparta is voor zover ik weet ook altijd trouw gebleven.

Haarlem ook altijd.
 

de waan

Well-known member
Go Ahead Eagles in het paars hebben we ook nog gehad. Die Barry Hughes had soms ook wel heel rare idee?n.

Het theedoekshirt van Ajax was een uitshirt.
 

Makanaky

Well-known member
Had 'ie van Anderlecht afgekeken. Het paarse uitshirt van FC Groningen uit die dagen vind ik echter w?l schitterend.
 

Abubakari

Well-known member
Dat groen was toch het uitshirt?? Verder klopt het idd wel.

Ajax had toch eind jaren 80 nog dat thuisshirt met die rode, witte en blauwe blokjes?? Ik weet zeker dat ik ze in De Meer er wel eens mee heb zien spelen. Of was dat dan eenmalig?

Nee, voor zoiets krijg je in Amsterdam een nekschot. Er is maar ??n Ajax shirt.
 

SanMark.

Well-known member
Dat groen was toch het uitshirt?? Verder klopt het idd wel.

Ajax had toch eind jaren 80 nog dat thuisshirt met die rode, witte en blauwe blokjes?? Ik weet zeker dat ik ze in De Meer er wel eens mee heb zien spelen. Of was dat dan eenmalig?
Verder is Ajax idd heel trouw aan het thuisshirt, net als Feyenoord.

'Vroeger' was het geen uitshirt maar een reserve shirt. En 'vroeger' was de regel ook dat het thuis team voor vervangende shirts moest zorgen als de shirts te veel op elkaar leken.
 
Bovenaan