De dichtstbijzijnde supermarkt pakken en gewoon steevast voor een dag of vier boodschappen doen zodat je niets weg hoeft te gooien. Dat maakt denk ik meer verschil dan verder gaan en bij de voordelige supermarkt voor een week inslaan om vervolgens zo nu en dan weer shit weg te gooien. Verder zal je waarschijnlijk ook vaatwasmiddelen, handzeep, toiletpapier etc. nodig hebben. Die moet je dus standaard inslaan wanneer het in de aanbieding is in dusdanige mate dat je er genoeg van hebt tot de volgende reclame. Dat is een beetje mijn tactiek. Dan woon ik in Amsterdam waar je struikelt over supermarkten. Binnen een straal van een kilometer zitten er in ieder geval drie AH's, een Dirk, Jumbo, Lidl, Marqt, Ekoplaza en Deen. Lidl is het dichtste bij, dus daar haal ik alles.
Goedkoop vlees kun je verder zoals je zelf al aangeeft in de vriezer mikken. Doe ik ook regelmatig. Verder maak ik als de magere gehakt weer in de aanbieding is meteen een flinke pan bolognese saus om vervolgens mijn vriezer weer aan te vullen. Ideaal voor het sporten.