Wat is er gebeurd met?

Marinos

Well-known member
Ja nu het hier dus over supermarkten gaat, waar ben je nou eigenlijk het voordeligst uit? Want ze roepen het allemaal, maar wie heeft er gelijk? Ik koop enkel groente, fruit, vlees en zuivel producten. Geen pakjes en zakjes en andere meuk.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ligt aan de hoeveelheid. Voor kleinere porties (1-2 man/vrouw) kun je beter na een AH gaan, want de Lidl en Aldi verkopen vooral grote porties, zoals 5 worstjes of 5 boomstammetjes. Qua prijs maakt het tegenwoordig geen zak mee ruit, zolang je de A-merken niet hoeft. Aldi en Lidl zijn vaak duurder, maar die hebben dan, bijvoorbeeld, grote potten pindakaas (600 tegen 400 gram)
 

Marinos

Well-known member
Grote porties kan je los in vriezen natuurlijk.

Wat ik zelf zie is dat de prijs in groente en fruit best wel veel kan verschillen, een kilo bananen voor 1,35 om 0,99. Dat zijn best behoorlijke verschillen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
De dichtstbijzijnde supermarkt pakken en gewoon steevast voor een dag of vier boodschappen doen zodat je niets weg hoeft te gooien. Dat maakt denk ik meer verschil dan verder gaan en bij de voordelige supermarkt voor een week inslaan om vervolgens zo nu en dan weer shit weg te gooien. Verder zal je waarschijnlijk ook vaatwasmiddelen, handzeep, toiletpapier etc. nodig hebben. Die moet je dus standaard inslaan wanneer het in de aanbieding is in dusdanige mate dat je er genoeg van hebt tot de volgende reclame. Dat is een beetje mijn tactiek. Dan woon ik in Amsterdam waar je struikelt over supermarkten. Binnen een straal van een kilometer zitten er in ieder geval drie AH's, een Dirk, Jumbo, Lidl, Marqt, Ekoplaza en Deen. Lidl is het dichtste bij, dus daar haal ik alles.

Goedkoop vlees kun je verder zoals je zelf al aangeeft in de vriezer mikken. Doe ik ook regelmatig. Verder maak ik als de magere gehakt weer in de aanbieding is meteen een flinke pan bolognese saus om vervolgens mijn vriezer weer aan te vullen. Ideaal voor het sporten.
 
Laatst bewerkt:

inhethoekje

Active member
Ja nu het hier dus over supermarkten gaat, waar ben je nou eigenlijk het voordeligst uit? Want ze roepen het allemaal, maar wie heeft er gelijk? Ik koop enkel groente, fruit, vlees en zuivel producten. Geen pakjes en zakjes en andere meuk.

Tegen sluitingstijd gaan dan hebben veel artikelen die op de dag zijn een 35 % sticker,scheelt je best veel als je iets wilt maken op dezelfde dag.

Zo neem ik altijd voor mijn werk 35% pakken koek mee, geen collega die het merkt, oke hij ziet de sticker, het haalt vaak het einde van een dienst niet eens dus waar hebben we het over.

Mijn zus heeft een smalle beurs en die leeft bij wijze van spreken op die korting, die koopt nu vaak artikelen die ze voor de normale prijs had moeten laten staan omdat het net iets te duur is voor haar.
Boodschappen doet ze altijd zo rond een uur voor de sluitingstijd, nooit zomaar ergens op de dag.
Voor 1 keer zou je het niet merken maar als je het standaard doet hou je op het eind van de maand echt tientjes over, en dat is voor haar net genoeg om de laatste week door te komen.
 

JMD

Well-known member
Ik doe altijd boodschappen bij de Plus, simpelweg omdat ik daar zo ongeveer boven woon en dat erg makkelijk is.

De non-food (deo, douchegel, shampoo, scheerschuim etc) haal ik echter nooit daar, maar bij Op=op voordeelshop of Le Big Bazar of dat soort winkels. Dat scheelt echt. Daar koop ik dan direct veel, zodat ik daar voorlopig niet naar toe hoef. De dichtstbijzijnde winkel daarvan zit namelijk verder weg.

Verder is Aldi idd in grootverpakkingen goedkoper, maar als single heb je nooit zoveel nodig, dus haal ik daar nooit veel.
 

Shayman

New member
Ja nu het hier dus over supermarkten gaat, waar ben je nou eigenlijk het voordeligst uit? Want ze roepen het allemaal, maar wie heeft er gelijk? Ik koop enkel groente, fruit, vlees en zuivel producten. Geen pakjes en zakjes en andere meuk.

Ik eet wat minder vaak vers maar als ik dat doe is het bij de Turkse winkel, zit meer smaak aan vind ik.
 

gevegt

Well-known member
Bij Lidl en Aldi zijn het fruit en zuivelproducten echt het goedkoopst. Lidl is soms iets duurder maar wordt geprezen om de kwaliteit van het fruit / groentenschap.
Grootverpakkingen kom je voor deze producten trouwens niet meer tegen.
 

Eef de Kip

Well-known member
Bij Lidl en Aldi zijn het fruit en zuivelproducten echt het goedkoopst.

Dat hoorde ik samen met groenten ook over de Lidl, mevrouw de Kip wilde wel is gaan kijken dus wij in de auto naar de andere kant van Haarlem om is te kijken daar. Wat een ellende zeg, ik ga wel weer gewoon naar de AH hier om de hoek.
 

gevegt

Well-known member
Dat hoorde ik samen met groenten ook over de Lidl, mevrouw de Kip wilde wel is gaan kijken dus wij in de auto naar de andere kant van Haarlem om is te kijken daar. Wat een ellende zeg, ik ga wel weer gewoon naar de AH hier om de hoek.

Let je dan wel op de paprika's, slechter heb ik die in Nederland niet gezien.
 

gevegt

Well-known member
Hier in de AH zien die er prima uit hoor, daar kan geen andere supermarkt tegen op.
Mijn ervaring bij verschillende Ah's is anders. Lidl en Aldi hebben een beperkte keuze, maar de kwaliteit is een stuk beter.

Edit: morgen ga ik wel even de AH in om de Grolsch aanbieding in te slaan.:duim:
 
Laatst bewerkt:

de waan

Well-known member
AH heeft echt de meest waardeloze versafdeling die er is. Het ziet er allemaal uit alsof het van plastic is. En na twee dagen kun je het wegflikkeren, omdat er niks meer van over is.
 

Eef de Kip

Well-known member
AH heeft echt de meest waardeloze versafdeling die er is. Het ziet er allemaal uit alsof het van plastic is. En na twee dagen kun je het wegflikkeren, omdat er niks meer van over is.

Dat valt hier wel mee, verder kun je jezelf afvragen of groenten die een week lang goed blijven wel zo gezond zijn.
 

erka

Well-known member
Wat is er gebeurd met?

De groenten van de AH?

bijzonder on-topic naar wij dachten. :D
 

Max

Administrator
Forumleiding
Wat is er gebeurd met?

Dat valt hier wel mee, verder kun je jezelf afvragen of groenten die een week lang goed blijven wel zo gezond zijn.

Daar heb je natuurlijk gelijk in. Toch vind ik het wel makkelijk dat de bloemkool en wortelen van Jumbo wel een weekje goed blijven. Wel irritant dat er tussen de aardappelen een rotte aardappel zat. Gelukkig op tijd ontdekt zodat ik niet de rest kon wegflikkeren.
 
Bovenaan