Eerste puntverlies voor Twente, eerste 15 wedstrijden allemaal gewonnen zag ik gister.Ajax wint met 0-3 op bezoek bij koploper FC Twente. Een dreun voor de Twentse dames nu de titelstrijd weer open ligt!
Nu volgt er een reeks van 15 nederlagen. De titel is praktisch binnen voor Ajax.Eerste puntverlies voor Twente, eerste 15 wedstrijden allemaal gewonnen zag ik gister.
Dat zou knap zijn, want er zijn maar 22 speelrondes.Nu volgt er een reeks van 15 nederlagen. De titel is praktisch binnen voor Ajax.
Reeks begint dit seizoen en gaat volgend seizoen verder.Dat zou knap zijn, want er zijn maar 22 speelrondes.
Er schijnen verregaande plannen te zijn om een nieuwe damesprofvoetbalclub op te richten in Amsterdam.
Naast Ajax.
Ook De Graafschap gaat starten met vrouwenvoetbal. Net als NAC starten ze in de Eerste Divisie, waar nu alleen Sparta in speelt met z'n eerste elftal. De rest bestaat uit reserve-teams van Eredivisie clubs.NAC gaat ook met vrouwenvoetbal beginnen. Dat gaat dus bier drinken en lul roepen worden.
Meer achtergrondinformatie:Er schijnen verregaande plannen te zijn om een nieuwe damesprofvoetbalclub op te richten in Amsterdam.
Ga je dus spelen in Heren, uh sorry, Heera 1.Ik las het nu net. Club moet Hera gaan heten.
Benieuwd of het ze bij Hera wel lukt om genoeg inkomsten te genereren om serieus mee te doen. Dat was bij VV Alkmaar een probleem, zodat er nooit serieus tegen de meeste overige clubs op kon qua resultaten.Meer achtergrondinformatie:
Een profclub waarin het alleen om vrouwen draait – ‘Als je ergens geld in steekt, kun je het systeem veranderen’
Voetbal: In het Nederlandse voetbal leggen vrouwen het altijd tegen mannenteams af. Dat moet veranderen, vinden de vrouwen achter Hera United, een nieuw op te richten profclub. Nu de KNVB nog overtuigen.www.nrc.nl
Dat was idd ook mijn eerste gedachte. Ben ook benieuwd in welke mate Hera publiek gaat trekken, veel Amsterdammers zullen als ze damesvoetbal willen zien toch naar Ajax gaan. Wel mooi overigens dat ze in het Olympisch gaan spelenBenieuwd of het ze bij Hera wel lukt om genoeg inkomsten te genereren om serieus mee te doen. Dat was bij VV Alkmaar een probleem, zodat er nooit serieus tegen de meeste overige clubs op kon qua resultaten.
De media en kaartverkoop levert (op dit moment) veel te weinig op bij het vrouwenclubvoetbal, zodat er eigenlijk altijd verlies wordt gedraaid, wat bij de andere clubs vanuit de manneninkomsten kan worden gedekt.
De vrouwen van Ajax worden het nieuwe FC Amsterdam.Dat was idd ook mijn eerste gedachte. Ben ook benieuwd in welke mate Hera publiek gaat trekken, veel Amsterdammers zullen als ze damesvoetbal willen zien toch naar Ajax gaan. Wel mooi overigens dat ze in het Olympisch gaan spelen