Voetbalkantine Eredivisieclub van het jaar verkiezing 2015

A345

New member
1. Ajax - Altijd zo geweest en dat zal altijd blijven. Altijd is er onrust, altijd spreken er meerdere colonnes mee, het voetbal is bij vlagen niet om aan te gluren, maar het blijft je club.
---
2. Willem II - Jarenlang in Tilburg gewoond en vindt het wel een sympathiek clubje.
3. NEC - Leuke stad, leuke club, het jaar dat ze degradeerden echter waren ze vreselijk.
---
4. Excelsior - Woon in Rotterdam en zit op school naast het stadion, wedstrijdje meegepikt en was best leuk.
5. De Graafschap - Kan die superboeren wel waarderen
6. Groningen - Leuke club verder die er altijd bijhoort
7. AZ - Aantrekkelijk voetbal en altijd wel talenten die doorbreken
8. Heracles Almelo - Altijd een beetje een dode club, maar doen het toch zeer goed. Mooi stadion ook.
9. Roda JC - Enige Limburgse club en komen wel sympathiek over
10. Cambuur - Heb ik verder niets mee
11. PEC Zwolle - Idem dito
12. SC Heerenveen - Hetzelfde, horen er wel in
13. Vitesse - Heb er niets mee, wanen zich vaak ook groter dan ze zijn. Wel leuke spelertjes!
14. Twente - Konden wel op sympathie rekenen, maar een kampioenschap kopen op basis van geld dat er niet is, bah.
15. ADO - Zo'n club waarvan de wedstrijd tegen Ajax belangrijker is dan het hele reilen en zeilen van de club.
16. Utrecht - Zelfde laken een pak.
17. PSV - Jarenlang op de ultieme laatste plaats gestaan, wat kon ik toch heerlijk een hekel aan ze hebben. Blijft een vervelende club.
18. Feyenoord - En ook wel weer blij dat ze hier staan. Jarenlang kwam de haat en nijd eigenlijk vanuit ??n kant, maar dit seizoen kan ik me heerlijk ergeren aan die vervelende club en zijn vervelende supporters, doordat ze het weer goed doen. Geholpen worden door de scheids wedstrijden achter elkaar, maar janken over de KNJB. Kramer die overal mee wegkomt, maar nog steeds KNJB! Kuijt die constant het Legioen naar de mond praat die het vervolgens slikken als koek. In alles vervelend gewoon. En dat is goed.
 
Laatst bewerkt:

Mr. Wrong

New member
Leuke topic.
Leuk om te zien hoe mensen iets wat zo verschrikkelijk subjectief is proberen te onderbouwen met objectieve argumenten.

Het is toch gewoon.
1) Mijn club. Omdat het nou eenmaal mijn club is.
2 t/m 17 Allemaal clubs die niet mijn club zijn
18) Die club waar je een hekel aan hebt als mijn club op 1 staat.
 
Laatst bewerkt:

A345

New member
Twente een kampioenschap gekocht? Leg uit.
Jarenlang op te grote voet leven met flinke salarissen en transfersommen en aan de top komen, na het kampioenschap daar willen blijven. Vervolgens pakt het verkeerd uit en krijg je deze ellende.

Het is misschien wat ongelukkig geformuleerd, maar Munsterman heeft zich toch wel heel erg misrekent in zijn honger om aan de top te komen.
 
Laatst bewerkt:

Mr. Wrong

New member
Jarenlang op te grote voet leven met flinke salarissen en transfersommen en aan de top komen, na het kampioenschap daar willen blijven. Vervolgens pakt het verkeerd uit en krijg je deze ellende.

Gaat dit over AZ of Vitesse?
O nee, Vitesse heeft geen kampioenschap. Maar ik zie wel heel veel raakvlakken.
 

SanMark.

Well-known member
Jarenlang op te grote voet leven met flinke salarissen en transfersommen en aan de top komen, na het kampioenschap daar willen blijven. Vervolgens pakt het verkeerd uit en krijg je deze ellende.

Het is misschien wat ongelukkig geformuleerd, maar Munsterman heeft zich toch wel heel erg misrekent in zijn honger om aan de top te komen.


Ze zijn eigenlijk pas op grote voet gaan leven na het kampioenschap. Daarna wilden ze structureel mee doen met de grote jongens en dat houd geen enkele club vol na een paar tegenvallende jaren.
 

De Wolf

Well-known member
De Uitslag. De lijst van vorig jaar heb ik niet meer. Maar volgens mij is PSV de grote stijger en zakken Ajax, Cambuur en Feyenoord flink.

1 De Graafschap 298
2 FC Groningen 293
3 PEC Zwolle 292
4 Excelsior 263
5 NEC Nijmegen 257
6 AZ 248
7 Heracles Almelo 237
8 PSV 233
9 Feyenoord 225
10 SC Heerenveen 224
11 Cambuur Leeuwarden 217
12 Willem II 209
13 Vitesse 199
14 FC Twente 195
15 FC Utrecht 193
16 ADO Den Haag 188
17 Ajax 183
18 Roda JC 150
 

JMD

Well-known member
De Uitslag. De lijst van vorig jaar heb ik niet meer. Maar volgens mij is PSV de grote stijger en zakken Ajax, Cambuur en Feyenoord flink.

1 De Graafschap 298
2 FC Groningen 293
3 PEC Zwolle 292
4 Excelsior 263
5 NEC Nijmegen 257
6 AZ 248
7 Heracles Almelo 237
8 PSV 233
9 Feyenoord 225
10 SC Heerenveen 224
11 Cambuur Leeuwarden 217
12 Willem II 209
13 Vitesse 199
14 FC Twente 195
15 FC Utrecht 193
16 ADO Den Haag 188
17 Ajax 183
18 Roda JC 150

Dat PSV een grote stijger is weet ik wel zeker, de laatste jaren stonden we vaak ergens rond plaats 15. Veel sympathie gewonnen door de CL-resultaten denk ik, en het ontbreken van Toivonen en Bommel helpt natuurlijk ook. :)
 

De Groene Scout

Well-known member
Toch knap van de superboertjes, met eigenlijk alleen Achterhoeker als echte fan hier.
Blijkbaar is er altijd veel sympathie voor het lelijk eendje.
 

De Wolf

Well-known member
Roda JC 3 keer bovenaan? Ik denk dat je je vergist :D

Had het per ongeluk omgedraaid :oops:

Aantal keer op 1

Feyenoord 5
Ajax 4
PSV 3
SC Heerenveen 3
FC Groningen 2
Vitesse 2
De Graafschap 1
FC Twente 1
FC Utrecht 1
PEC Zwolle 1

Aantal keer onderaan

Ajax 5
Feyenoord 5
Vitesse 4
Roda JC 3
Cambuur 2
FC Utrecht 2
ADO Den Haag 1
Heracles Almelo 1
PSV 1
 

Batigoal

Well-known member
Gelukkig zijn er een aantal Ajacieden bijgekomen op dit Feyenoord-forum, want deze uitslag kan natuurlijk niet.
 
Bovenaan