(Voetbal) stadions

Bonehead

Well-known member
Jaja. Niet zo heel lang geleden tegen gevoetbald. Vierkanten doelpalen. Wat een nostalgie. Vandaag tegen SC Enschede. Niet heen geweest. Paar jaar geleden wel. Ontvangen door een mannetje dat het landskampioenschap moet hebben meegemaakt. Ze moeten trouwens binnen 5 jaar van Het Diekman af. Plaatsmaken voor het fusiegedrocht.
 

BlauwVinger

Well-known member
De Schotse pendant van de Nederlandse Wageningse Berg is Cathkin Park in Glasgow, aka ‘ Second Hampden’. Het is gelegen in de nabijheid van Hampden Park en was tot 1967 de thuishaven van het iconische en vermaarde Third Lanark.



Op de hoofdtribune en de voor Schotland zo typerende ; pavilion’ na is de ‘ ground’, ooit goed voor circa 50,000 toeschouwers voorbeeldig gecultiveerd en geconserveerd als stadspark.





tdNKHAm.jpg






Tijdens opgravingen door stadsarcheologen zijn restanten blootgelegd van ceramische tegels in clubkleuren die vermoedelijk toebehoren aan kleedkamers en sanitaire voorzieningen. Ik word daar blij van…





QnFqWpi.jpg
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Ik heb daar enige tijd geleden rondgelopen. Het blijft een indrukwekkende plaats om te zijn, met zoveel historie.
 

BlauwVinger

Well-known member
De korte zijden van Everton’s Goodison Park waren dubbeldekkers met staanplaatsen die tot aan de doelen reikten. Niet zelden waren keepers van de tegenpartij het doelwit van projectielen, waaronder darts en tennisballen, geïmpregneerd met de lamellen van scheergerei.

In 1963 incorporeerde de club boogconstructies in de ‘terracing’ om de afstand tot het doel te vergroten.


pnmVbes.jpg

cjf4G7L.jpg

BWHeO0w.jpg
 

Ska P 187

Well-known member
De herinneringen zijn niet alleen maar positief, maar dit vind ik misschien wel het mooiste voetbalstadion op dit moment.
a-general-view-of-soccer-city-also-known-as-fnb-stadium-during-the-official-handing-over-of-th...jpg
 

Jef400

Well-known member
Ik vind dit altijd vermakelijke filmpjes. Aan het begin van het voetbalseizoen kijk ik er altijd wat om te kijken waar ik in het nieuwe seizoen heen wil gaan. Ook kijk ik die filmpjes als inspiratie voor de voetbalstadions in mijn fantasiewereld. Ik moet die inspiratie alleen nog eens goed van het hoofd op papier krijgen.
 
Bovenaan