Voetbal op de schop/Super League

erka

Well-known member
Gewoon zoals bij rugby. Behandelaars mogen het veld op maar spel gaat gewoon door. Dan speel je er maar omheen.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Deathprod

Active member
In de VI staat een artikel dat men weer bezig is de NL en Belgische competitie deels samen te voegen. Het zou dan gaan om tot de winterstop gewoon de respectievelijke competitie te laten afwerken en dan na de winterstop de top 6 van NL en België samen te voegen.

Dit zou natuurlijk verregaande gevolgen hebben, want er kan geen hele competitie worden afgewerkt als je met de winter klaar moet zijn. Dan zou het dus een enkele ronde worden. Maar betekent dan weer dat pakweg Heracles of Cambuur niet elk seizoen thuis spelen tegen de grote clubs. Voor de nummer 7 zou dan een playoff klaarliggen om een Europees ticket tegen een afvaller uit de BeneLeague Light...


Echt, wie bedenkt deze onzin? De BeNeLeague was al afgeschoten, deze variant slaat al helemaal nergens op. En probeer na de winter maar eens ruimte te vinden voor 22 duels (want zoveel duels speelt elke ploeg als er 12 teams zijn), zeker ook omdat de bekercompetities ook nog afgewerkt moeten worden, en die (door de uitgebreide CL/EL/ECL) niet in het najaar echt kunnen beginnen...
Mooi dat we zonder al die voorgestelde plannen gewoon de 6e plek op de Uefa ranking hebben veilig gesteld. Kan me na een goed seizoen in België nog herinneren dat ze ism hypercube die playoffs wilde overnemen
 

erka

Well-known member
Mooi dat we zonder al die voorgestelde plannen gewoon de 6e plek op de Uefa ranking hebben veilig gesteld. Kan me na een goed seizoen in België nog herinneren dat ze ism hypercube die playoffs wilde overnemen
Mede natuurlijk door de invoering van de conference league.
 

Ska P 187

Well-known member
Het zal eens tijd worden, volgens mij was dit het schitterende topic waar ik ooit mee opende op jaja soccerquest....
de liga der lage landen!
Inclusief Luxemburg voor het belasting ontduiken graag.
 

Deathprod

Active member

Virton vecht licentie van Lommel aan​

Excelsior Virton zal de licentie aanvechten die Lommel kreeg van de Belgische voetbalbond (KBVB) om volgend seizoen in de Challenger Pro League uit te komen. Dat heeft de ploeg uit de Gaume, die op de rand van de degradatie naar Eerste Nationale (de hoogte amateurafdeling) staat, donderdag gemeld.


Ben benieuwd of dit nog wat teweeg gaat brengen voor clubs met Buitenlandse eigenaren. Waarschijnlijk niet.
 

zwammy

Well-known member
Toulouse wint de beker maar niet Europees spelen vanwege de eigenaar, supporters zullen wel blij zijn met dit nieuws. Ik zie dat lommel ook al niet meer kan promoveren. Misschien de trainer van de A jeugd van city aanstellen ipv de trainer van de vrouwen
 

Deathprod

Active member
900
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Vooral zijn eerste punt mag wat mij betreft per direct ingevoerd worden. Ik kan me daar echt zo aan ergeren. Ook het gebaar dat je vraagt om een kaart moet altijd met geel bestraft worden, zelfs als in die situatie een kaart voor de overtreder absoluut terecht is en ook gegeven wordt.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Tweede punt klopt niet. Je kan alsnog de wedstrijd de nek omdraaien ondanks je zuivere speeltijd hebt. Elke keer het tempo eruit halen is ook effectief.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Tweede punt klopt niet. Je kan alsnog de wedstrijd de nek omdraaien ondanks je zuivere speeltijd hebt. Elke keer het tempo eruit halen is ook effectief.
Precies dit. Ben bang voor Amerikaanse toestanden ook. Gewoon strenge regels, keeper max 8 tellen bal in hand, na fluitje niet meer bal aanraken, wissels zsm bij dichtstbijzijnde lijn eruit en schwalbes keihard aanpakken.
 
Bovenaan