Voetbal op de schop/Super League

Max

Administrator
Forumleiding
Op ESPN is het allemaal wat makkelijker om elke dag te kunnen, als je in het stadion zit is het allemaal wat lastiger te regelen, daarom ook eens met Sjoerd. Qua wedstrijdschema is de eerste divisie als supporter een stuk fijner.

Ja altijd leuk discussies tussen voetbalfans en voetbalsupporters.
 

JMD

Well-known member
In de VI staat een artikel dat men weer bezig is de NL en Belgische competitie deels samen te voegen. Het zou dan gaan om tot de winterstop gewoon de respectievelijke competitie te laten afwerken en dan na de winterstop de top 6 van NL en België samen te voegen.

Dit zou natuurlijk verregaande gevolgen hebben, want er kan geen hele competitie worden afgewerkt als je met de winter klaar moet zijn. Dan zou het dus een enkele ronde worden. Maar betekent dan weer dat pakweg Heracles of Cambuur niet elk seizoen thuis spelen tegen de grote clubs. Voor de nummer 7 zou dan een playoff klaarliggen om een Europees ticket tegen een afvaller uit de BeneLeague Light...


Echt, wie bedenkt deze onzin? De BeNeLeague was al afgeschoten, deze variant slaat al helemaal nergens op. En probeer na de winter maar eens ruimte te vinden voor 22 duels (want zoveel duels speelt elke ploeg als er 12 teams zijn), zeker ook omdat de bekercompetities ook nog afgewerkt moeten worden, en die (door de uitgebreide CL/EL/ECL) niet in het najaar echt kunnen beginnen...
 

SanMark.

Well-known member
Waar maak je druk om met deze competitie steeds weer op te rakelen.

Die gaat er nooit komen en elke energie die je erin legt om uit te leggen dat er geen ruimte voor is, is al te veel.
 

Forza AZ

Well-known member
Echt, wie bedenkt deze onzin? De BeNeLeague was al afgeschoten, deze variant slaat al helemaal nergens op. En probeer na de winter maar eens ruimte te vinden voor 22 duels (want zoveel duels speelt elke ploeg als er 12 teams zijn), zeker ook omdat de bekercompetities ook nog afgewerkt moeten worden, en die (door de uitgebreide CL/EL/ECL) niet in het najaar echt kunnen beginnen...
Je zou de onderlinge 5 wedstrijden uit de 1e seizoenhelft mee kunnen nemen naar de BeNeLeague, dan heb je na de winterstop nog maar 17 speelrondes nodig. Maar dan wordt het evengoed nog een chaos, want hoe geef je dan de 12 afvallers genoeg wedstrijden na de winterstop.

Inderdaad weer een idioot plan.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Verder dan een België-Nederland cup zie ik het niet komen net zoals je een All Ireland cup hebt. Of eigenlijk had. Ik zie dat dat format alweer is aangepast.
 

JMD

Well-known member
Waar maak je druk om met deze competitie steeds weer op te rakelen.
Simpelweg omdat men er weer mee bezig is... En ja, jij en ik weten dat er geen ruimte voor is, maar blijkbaar is men er in de eredivisie nog steeds mee bezig.
 

Friesland

Well-known member
Zuivere speeltijd?

Het lijkt mij dat als ze zuivere speeltijd zouden invoeren, dat dit dan niet 2x 45 minuten wordt. Er wordt hier een voorbeeld genoemd van een wedstrijd waarin effectief 43 minuten. Bij een zuivere speeltijd van 90 minuten, zou zo'n wedstrijd meer dan 3 uur duren en daar moet je dan ook nog een kwartier rust bij optellen. Als zo'n wedstrijd dan om 21:00 begint en uitmondt in een penaltyserie, dan is die wedstrijd pas rond een uur of 2 in de nacht afgelopen. Ik denk dat een zuivere speeltijd van 60 minuten het meest in de buurt komen van de praktijk. Ik bedoel, het lijkt mij niet de bedoeling dat het spel volledig wordt veranderd.

Zuivere speeltijd zal er wel toe leiden dat de tweede helft veel langer zal duren dan de eerste helft, schat ik in. In de tweede helft is er nu eenmaal veel meer oponthoud dan in een eerste helft. Ik denk dat 35 tot 40 minuten voor de eerste helft en 55 tot 60 minuten voor de tweede helft geen slechte inschatting is van wat 2x 30 minuten zuivere speeltijd omgerekend naar "echte tijd" in de praktijk zou betekenen. Dus, ongeveer 10 minuten eerder rust dan nu het geval is, maar de tweede helft eindigt ongeveer rond dezelfde tijd zoals dat nu al het geval is.
 

Joost

Well-known member
Het is ook een makkelijke stap om van zuivere speeltijd naar goed te plannen reclamepauzes te gaan na ieder kwartier.
 

Fregge

Well-known member
Ja, want tijd wordt niet minder als je niet ingooit, een vrije trap neemt, extra lang blijft liggen
 

Max

Administrator
Forumleiding
Zeker, maar uit het ritme halen door te vertragen kan nog steeds helpen. Bij Vitesse - Feyenoord werd best veel blessuretijd bijgeteld, maar effectief bleef er weinig aaneengesloten tijd over.
 

ALenstra

Well-known member
Een keeper die treuzelt met uitschieten, bal afschermen bij de cornervlag, bal eindeloos rondspelen. Ik denk niet dat de klok stil wordt gezet.
 

De Wolf

Well-known member
Tijdrekken hoe irritant ook hoort er gewoon bij. Wel mogen ze die fakende blessures verplicht naar de kant laten gaan en bij volgende spelhervatting weer het veld in komen.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Tijdrekken hoe irritant ook hoort er gewoon bij. Wel mogen ze die fakende blessures verplicht naar de kant laten gaan en bij volgende spelhervatting weer het veld in komen.
Ja, dat wil ook. Bij een behandeling moet je naar de kant en mag je pas bij de eerstvolgende spelhervatting weer meedoen.
 
Bovenaan