JMD
Well-known member
Niet de nummer 3 tegen 16 en dan de nummer 2 rechtstreeks laten promoveren en 17 laten degraderen?Ja. Alles 1 wedstrijd. Wel nummer 2 KKD tegen nummer 17 Eredivisie aub.
Niet de nummer 3 tegen 16 en dan de nummer 2 rechtstreeks laten promoveren en 17 laten degraderen?Ja. Alles 1 wedstrijd. Wel nummer 2 KKD tegen nummer 17 Eredivisie aub.
Dat onderstreepte klopt volgens mij niet...Volgens mij hebben maar weinig amateurclubs de behoefte om te degraderen naar de eerste divisie.
Het voordeel van spelen bij de amateurs is voor spelers ook dat ze vaak slechts 3 keer 's avonds trainen en het gemakkelijk kunnen behappen naast een studie of een baan. In het betaald voetbal ligt dat moeilijker.
Verder zou ik niet graag toe willen naar een situatie dat clubs uit de Tweede Divisie vooral hun best gaan doen om niet kampioen te worden, om dat dan verplicht een degradatie naar de eerste divisie volgt.
Het grote probleem momenteel is vooral dat Ajax langzamerhand de eredivisie gaat ontstijgen. En dat zie je eigenlijk dit seizoen pas voor het eerst. Maar dat los je niet op (voor zover het oplosbaar is, zie de overmacht van Bayern, Juve, PSG) door maar minder clubs in de competitie te doen.Ik vraag bij zoiets dan altijd af of Heracles opeens veel beter speelt tegen Ajax als ze 4 wedstrijden minder spelen in een seizoen? Of is FC Dordrecht opeens een bloeiende vereniging als ze een paar wedstrijden minder hebben? Zolang je de 'sleur' niet doorbreekt met wezenlijke verschillen (kan van alles zijn; van uitgebreide playoffs tot BeneLiga of doorstroom nieuwe teams vanuit de amateurs of veel meer degradanten op ieder niveau) gaat er natuurlijk maar weinig veranderen. Ik snap dat het voor bestuurders wel aardig is om hun voetafdruk te zetten met wat hervormingen, maar volgens mij vergt het niveau proberen te verhogen radicalere plannen.
Nee, liever niet. Maar dat is mijn mening. Nummer 3 tegen nummer 16 er bij is ook goed. Ook leuker denk ik. Zolang de nummer 9 van de KKD maar niet kan promoveren.Niet de nummer 3 tegen 16 en dan de nummer 2 rechtstreeks laten promoveren en 17 laten degraderen?
Nee, jij wel, haha.Je leest dus weer eens niet goed. Jij hebt het over degraderen naar de eerste divisie. Dat betekent dat ze eredivisie zouden spelen...
Jep. En tevens zou men naar 16 ere en 16 KKD-clubs gaan en de Jongteams weg... Wat er met de overige 2 clubs zou gebeuren praatte men overheen. Dat zou volgens Jansma de oplossing zijn om te voorkomen dat Ajax van Heracles met 5-0 wint, en dat dat nu vaker voorkomt dan vroeger. Niemand stelde hem de vraag waarom dat soort uitslagen dan vroeger ook best wel voorkwamen en hoe het teruggaan naar 16 teams dit soort uitslagen voorkomt, Heracles staat immers (onderkant) middenmoot. Hij had het er wel over dat bij het verdwijnen van Jongteams Ajax, PSV enz meer spelers gaan uitlenen aan eredivisieploegen, maar daar geloof ik niet zo in, gebeurt nu ook al wel.
Ik denk momenteel dat niet zozeer de onderkant zwakker wordt, maar dat met name Ajax wegspurt van de rest.
Het eerlijker verdelen van de TV gelden is niet gebonden aan het aantal clubs.
Als je echter de coëfficiëntenlijst en het aantal competitierondes van die landen naast elkaar legt, dan kom ik tot de conclusie dat er geen verband bestaat tussen het aantal competitieduels en Europese prestaties.
Briljant idee. Kan het EK afgeschaft worden.