De Groene Scout
Well-known member
Ik ben niet eens gebeld.
Wat een eenzijdige club mensen. Waarom zit er niemand in die specifiek kennis heeft van jeugd opleiden? Allemaal oud-profs en trainers. Die hebben er toch helemaal geen benul van hoe je spelers tot 15 jaar moet opleiden? Want daar zit hem toch het probleem.
De KNVB gaat komend bekerseizoen experimenteren met een videoscheidsrechter. Dat is mogelijk nu de internationale spelregelcommissie van de wereldvoetbalbond FIFA, de IFAB, groen licht heeft gegeven. ''Wij zijn vanaf 2011 al bezig om dit op de kaart te zetten. Het wordt tijd voor deze ontwikkeling want op deze manier wordt het spel eerlijker en kunnen cruciale fouten worden voorkomen'', aldus Gijs de Jong, directeur operationele zaken van de KNVB.
Bij doelpunten, rode kaarten en penalty's mag de videoscheidsrechter advies gaan geven. ''De scheidsrechter kan advies vragen en de videoscheidsrechter kan zelf aangeven dat er iets aan de hand is. De teams zelf kunnen dat niet aanvragen, dat is wel anders dan bij bijvoorbeeld hockey'', legt De Jong uit.
'De belangen zijn groter geworden'
Ook Jonathan Ford, voorzitter van de IFAB, beschouwt de videoarbitrage als een belangrijke stap voorwaarts. "Het is een feit dat het leiden van een wedstrijd een zeer moeilijke taak is. Het spel is almaar sneller geworden, de belangen zijn groter, dus we moeten doen wat we kunnen zodat de scheidsrechter de juiste beslissingen kan nemen."
Tijdens het komende KNVB-bekertoernooi zal bij zo'n 25 wedstrijden gebruik worden gemaakt van de videoscheidsrechter. De ervaringen van het experiment moet uiteindelijk bijdragen aan een definitief protocol rondom de videoscheidsrechter.
Zit Ruben Jongkind ook in het clubje van 70?
Interessant stuk: http://www.catenaccio.nl/een-andere-kijk-op-opleiden/
Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Ik heb laatst ook een stuk gelezen (volgens mij ook op Catenaccio) dat Nederlandse jeugdteams veel te snel naar 11 tegen 11 op een groot veld gaan. Dat je dat eigenlijk pas in de laatste fase (vanaf de B) moet gaan doen. In de E- en F alleen heel kleine partijtjes en dan langzaam uitbouwen. Ik denk dat daar ook veel winst is te boeken en ik ben ook benieuwd hoe ze dat in andere landen doen.
Laten ze ook maar wat doen aan de velden,
http://vvcs.nl/nieuws/1568-veldencompetitie-winterstop-eredivisie-2015
In welke prof-competitie's behalve NL hebben ze eigenlijk kunstgrasvelden? Het is mij nog nooit opgevallen. Scandinavie en GB wellicht, altijd kutweer daar.