Voetbal op de schop/Super League

Eef de Kip

Well-known member
In Turkije schudden ze anders nog moeiteloos de opstelling van Fortuna D?sseldorf van de afgelopen 10 seizoenen uit hun mouw.
 

SanMark.

Well-known member
Ik ben het met Satyr eens dat de Bundesliga niets wint aan het feit dat Ajax in die competitie komt te spelen, maar het is natuurlijk onzin om die clubs die Satyr opnoemt als groter te beschouwen dan Ajax. ( Bay en Dort uitgezonderd)
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Oke, ik had er bij moeten zetten: Voor Duitsers. Wij als Nederlander kunnen over het algemeen wel wat spelers van Nederlandse clubs buiten de top 3 opnoemen, maar zodra het over bijvoorbeeld Belgie of Duitsland gaat, is het nihil. Wat Nederlanders misschien.

Dat geldt ook voor Duitsers, die zullen van een Stuttgart of Hoffenheim wel wat weten, maar vraag ze naar Nederlandse clubs en dan zal de top 3 langskomen. Dus ja, dan is Ajax gelijk aan Hoffenheim, volgens de ElSimao grafiek.
 

ElSimao

Active member
Oke, ik had er bij moeten zetten: Voor Duitsers. Wij als Nederlander kunnen over het algemeen wel wat spelers van Nederlandse clubs buiten de top 3 opnoemen, maar zodra het over bijvoorbeeld Belgie of Duitsland gaat, is het nihil. Wat Nederlanders misschien.

Dat geldt ook voor Duitsers, die zullen van een Stuttgart of Hoffenheim wel wat weten, maar vraag ze naar Nederlandse clubs en dan zal de top 3 langskomen. Dus ja, dan is Ajax gelijk aan Hoffenheim, volgens de ElSimao grafiek.

Gast...
 

zwammy

Well-known member
Ik ben het met Satyr eens dat de Bundesliga niets wint aan het feit dat Ajax in die competitie komt te spelen, maar het is natuurlijk onzin om die clubs die Satyr opnoemt als groter te beschouwen dan Ajax. ( Bay en Dort uitgezonderd)

Dit dus, het is een discussie die nooit een discussie kan worden omdat het voor de BL niet interessant is om tegen Ajax te spelen. En al die andere landen zullen ook niet staan te springen om hun top 1,2,3 uit de competitie te zien vertrekken dus het kan weer voor een jaar of 20 de koelkast in.
 

erka

Well-known member
Voor HSV is het wel interessant om tegen Ajax te spelen. Winnen ze tenminste nog eens een keertje.
 

Abubakari

Well-known member
Voor HSV is het wel interessant om tegen Ajax te spelen. Winnen ze tenminste nog eens een keertje.

Haha, we zijn FC Groningen niet wat kansloos met 3-1 en 3-0 van een 2. Ligist verliest (of 3-3 speelt tegen R?dlinghausen uit de Regionalliga West :D).
Nee, we hebben deze eeuw drie keer tegen HSV gespeeld, drie keer gewonnen.
Vorig seizoen RB Leipzig nog met 5-1 de oren gewassen, Schalke ontsnapte in de Arena aan een enorme nederlaag, laat maar komen dus, die prutsers uit Duitsland.
 

Batigoal

Well-known member
Haha, we zijn FC Groningen niet wat kansloos met 3-1 en 3-0 van een 2. Ligist verliest (of 3-3 speelt tegen R?dlinghausen uit de Regionalliga West :D).
Nee, we hebben deze eeuw drie keer tegen HSV gespeeld, drie keer gewonnen.
Vorig seizoen RB Leipzig nog met 5-1 de oren gewassen, Schalke ontsnapte in de Arena aan een enorme nederlaag, laat maar komen dus, die prutsers uit Duitsland.

Ik wou net zeggen, die Duitse competitie heeft ons niets te bieden. Beter kunnen we ons aansluiten bij een competitie van sterk niveau, zoals Spanje.
 

ElSimao

Active member
Ik wou net zeggen, die Duitse competitie heeft ons niets te bieden. Beter kunnen we ons aansluiten bij een competitie van sterk niveau, zoals Spanje.

Het is een hoog niveau of een sterke competitie :)

In Spanje zouden we overigens nummer 5 zijn na Real, Barca, Atletico en, best verrassend, Athletic Bilbao.
 

Maasveld

Well-known member
Elsje, de vraag 'wat heeft de Bundesliga, met clubs als Bayern Munchen, Bayer Leverkusen, Borussia Dortmund, Schalke, Hertha, Stuttgart, HSV en Koln aan Ajax?'staat nog open.
Ik weet dat jij je verschuilt achter getallen die je goed uitkomen, maar deze clubs zijn zoveel groter dan Ajax. Voor Ajax is het een mooie stap, uiteraard, maar waarom zou de Bundesliga dat willen?

Wat zegt Ajax als Heerenveen en Twente zeggen: 'Het is voor ons beter als jullie ons een groter deel van het tv-geld geven'? Zegt Ajax dan ook 'tuurlijk, logisch! Alsjeblieft en veel succes nog'. Nee, want Ajax heeft er geen fuck aan.

Je zit wel heel erg in de overdijvingsmodus. Zo'n Leverkusen is nog niet eens de helft van Ajax. Zielloze club die enkel en alleen teert op het geld van de pillendraaiers. Grootte van een club is verder ook wel lastig uit te drukken. Wat zijn de criteria? Mijn gevoel zegt dat Ajax qua grootte zo'n beetje middenmoot Bundesliga zal staan.
 

ElSimao

Active member
Je zit wel heel erg in de overdijvingsmodus. Zo'n Leverkusen is nog niet eens de helft van Ajax. Zielloze club die enkel en alleen teert op het geld van de pillendraaiers. Grootte van een club is verder ook wel lastig uit te drukken. Wat zijn de criteria? Mijn gevoel zegt dat Ajax qua grootte zo'n beetje middenmoot Bundesliga zal staan.

Als je "totale waarde" als criterium neemt dan is daar zeer recent nog onderzoek naar gedaan en zou Ajax de 4e grootste club van Duitsland zijn. Kennelijk ben je het daar niet mee eens aangezien je het over de middenmoot hebt. Zou je aan kunnen geven waarom totale waarde geen indicator van de totale grootte van een club is?
 

SanMark.

Well-known member
Zou jij aan kunnen geven wat de meerwaarde is voor de Bundesliga om Ajax toe te laten ? Wie word daar beter van behalve Ajax ( en dan is de discussie nog hoeveel beter Ajax daarvan word maar die staat los van mijn vraag)
 

Maasveld

Well-known member
Als je "totale waarde" als criterium neemt dan is daar zeer recent nog onderzoek naar gedaan en zou Ajax de 4e grootste club van Duitsland zijn. Kennelijk ben je het daar niet mee eens aangezien je het over de middenmoot hebt. Zou je aan kunnen geven waarom totale waarde geen indicator van de totale grootte van een club is?
Ik ben gestopt met lezen toen ik zag dat er slechts 39 clubs zijn meegenomen in het onderzoek.
 
Bovenaan