Pascallovic
Well-known member
Is er ook al bekend gemaakt waar die extra plekken voor de toplanden vandaan gaan komen? Dat lees ik nergens echt terug.
Is er ook al bekend gemaakt waar die extra plekken voor de toplanden vandaan gaan komen? Dat lees ik nergens echt terug.
Nee, dit was kennelijk het belangrijkste. Ze deden het in de broek voor de grote clubs.
Er is maar ??n manier om de boel te veranderen en dat is collectief niet meer kijken. Ik doe in ieder geval vast mee.
Bah, wat zonde dit. Ik werd de voorbije jaren al steeds minder enthousiast naarmate de Champions League vorderde, maar dit gaat nergens meer over. De Europa League is echt 100 keer leuker, maar zullen ze op een gegeven moment ook wel de nek omdraaien.
Verder ook het volgende: 43 landen zullen hun kampioen voorronde moeten laten spelen. Daar zijn 4 plaatsen voor. Dat betekent dus dat heel veel ploegen al in de eerste voorronde moeten beginnen. (In tegenstelling tot de 10 van nu)Wat is nu nog het nut van die voorrondes, als zoveel clubs zich rechtstreeks voor de groepsfase plaatsen? Je mag begin juni beginnen, samen met tientallen andere clubs en uiteindelijk blijven er maar 6 over, die de groepsfase aanvullen tot 32.
Waarom denk je dat dat bijna niet anders kan? Omdat anders grote ploegen al snel uitgeschakeld worden?Ik heb een filmpje op de site van de UEFA gezien waar de landen 5 t/m 18 een een ploeg die niet kampioen is geworden de voorronde in mogen sturen, de nummers 7 t/m 9 zouden er zelfs twee in de voorronde krijgen. Dan kom je uit op 17 clubs, wat in zou houden dat de clubs al eerder in actie moeten komen dan nu het geval is. Het zou ook wel vreemd zal als de kampioen in voorronde 2 moet starten, terwijl de nummer 2 direct in voorronde 3 mag starten (van dezelfde competitie).
Als je daar zo naar kijkt, dan kan het bijna niet anders dat alle afvallers in de CL doorstromen in de EL en allemaal dus minimaal 4 wedstrijden spelen. Wat de EL betreft zal het betekenen dat veel landen terugschuiven naar de vroegere voorrondes. Ruwweg komen het er dan op neer dat clubs starten in de eerste of tweede voorronde of direct in de groepsfase, maar niet meer in voorrondes 3 of 4.
Waarom denk je dat dat bijna niet anders kan? Omdat anders grote ploegen al snel uitgeschakeld worden?
Bij mij ook...Nou de overkill is bij mij al lang bereikt.
In de kwalificatie....En Nederland zou vanaf 2018 maar ??n plek krijgen in de CL?