Vitesse Transfer topic

delmaestro

Well-known member
Een goede centrale verdediger is in dat opzicht ook geen overbodige luxe.

Klopt. Maar ook geen topprioriteit. Volgens de media zijn Kashia en Van der Werff de beoogde basisspelers, maar feitelijk is het met Kashia en Kruiswijk veel stabieler. Zo'n Kruiswijk is geen geweldige voetballer, maar een zeldzaam goed voorbeeld van hoe ervaring toch een grote impuls en rust geeft aan zo'n laatste linie. En Kashia is ook geen technisch vernuft, maar wel bikkelen zonder ooit te verzaken, en ook nog eens een meerwaarde als aanvoerder en kopsterk. In principe durf ik het met die twee wel op te nemen tegen de meeste eredivisieclubs, mits de backs niet verzaken...

Van der Werff valt tot nu toe wat tegen, maar is natuurlijk wel een redelijke bankzitter. Tel daar het nieuwe talent op die plek Thomas Oude Kotte bij op, en de bezetting van centrale verdediger is aardig afgedekt. Alhoewel een buitenkansje natuurlijk altijd de moeite waard kan zijn...
 

Batigoal

Well-known member
Klopt. Maar ook geen topprioriteit. Volgens de media zijn Kashia en Van der Werff de beoogde basisspelers, maar feitelijk is het met Kashia en Kruiswijk veel stabieler. Zo'n Kruiswijk is geen geweldige voetballer, maar een zeldzaam goed voorbeeld van hoe ervaring toch een grote impuls en rust geeft aan zo'n laatste linie. En Kashia is ook geen technisch vernuft, maar wel bikkelen zonder ooit te verzaken, en ook nog eens een meerwaarde als aanvoerder en kopsterk. In principe durf ik het met die twee wel op te nemen tegen de meeste eredivisieclubs, mits de backs niet verzaken...

Van der Werff valt tot nu toe wat tegen, maar is natuurlijk wel een redelijke bankzitter. Tel daar het nieuwe talent op die plek Thomas Oude Kotte bij op, en de bezetting van centrale verdediger is aardig afgedekt. Alhoewel een buitenkansje natuurlijk altijd de moeite waard kan zijn...

Is er de verwachting dat er eind augustus nog nieuwe Chelsea-huurlingen bijkomen? Brown en Solanke hebben voorlopig ook nog geen nieuwe club gevonden.
 

delmaestro

Well-known member
Is er de verwachting dat er eind augustus nog nieuwe Chelsea-huurlingen bijkomen? Brown en Solanke hebben voorlopig ook nog geen nieuwe club gevonden.

Geen idee. Heb de indruk dat het huurbeleid betreffende Chelsea talenten wel wat veranderd is. In het begin werden er gewoon een paar over de schutting gegooid, daarna werd het elk jaar iets gerichter zoeken naar spelers voor een bepaalde positie. Langzaamaan zag je ook dat ze niet meer automatisch op veel speeltijd hoefden te rekenen, maar dat ze echt moesten vechten voor hun plek. En het werden er ook telkens minder. Dit jaar spant de kroon met slechts 2 spelers, die ook nog eens voor het tweede opeenvolgende jaar komen, en dus niet hoeven te worden ingepast in het elftal...

Ik vermoed dat er nog wel eentje komt als blijkt dat dat nodig is tijdens de eerste 2 a 3 speelrondes. Chelsea moet elk jaar tig spelers elders stallen, en als de deadline dag dichterbij komt blijven er altijd nog wat opties over voor een last minute verhuur...
 

Ceephax

New member
Ik vermoed dat er nog wel eentje komt als blijkt dat dat nodig is tijdens de eerste 2 a 3 speelrondes. Chelsea moet elk jaar tig spelers elders stallen, en als de deadline dag dichterbij komt blijven er altijd nog wat opties over voor een last minute verhuur...

Dat is de voornaamste reden dat ze zijn overgenomen, zodat Chelsea op het laatste moment nog de mogelijk heeft om een speler te verhuren die verder nergens anders aan de bak kan. Volgens mij mag een speler die geen werkvergunning krijgt ook niet mee doen bij de beloften toch? Dan loop je als Chelsea zijnde het risico dat zo'n speler een half jaar geen wedstrijd kan spelen.
 

delmaestro

Well-known member
Dat is de voornaamste reden dat ze zijn overgenomen, zodat Chelsea op het laatste moment nog de mogelijk heeft om een speler te verhuren die verder nergens anders aan de bak kan. Volgens mij mag een speler die geen werkvergunning krijgt ook niet mee doen bij de beloften toch? Dan loop je als Chelsea zijnde het risico dat zo'n speler een half jaar geen wedstrijd kan spelen.

Dat klopt volgens mij. Een werkvergunning is niet competitie gerelateerd. Maar als verpieteren het alternatief is, heb je als lenende club wel een goede onderhandelingspositie.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Was er destijds geen andere mogelijkheid dan Jordania? Echt saneren en leunen op de destijds nog meer dan goede jeugd?
 

delmaestro

Well-known member
Nieuw:

Michael Tornes (transfervrij)
Navarone Foor (transfervrij)
Ricky van Wolfswinkel (gekocht)
Adnane Tighadouini (gehuurd, optie tot koop)
Matt Miazga (gehuurd)
Lewis Baker (opnieuw gehuurd)
Nathan Allan de Souza (opnieuw gehuurd)
Abiola Dauda (terug van verhuurperiode)
Yuning Zhang (doorgeschoven jeugd)
Mitchell van Bergen (doorgeschoven jeugd)
Arshak Koryan (doorgeschoven jeugd)
Mohammed Osman (doorgeschoven jeugd)
Thomas Oude Kotte (doorgeschoven jeugd)
Julian Lelieveld (doorgeschoven jeugd)

Vertrokken:

Piet Velthuizen (einde contract)
Denis Oliniyk (einde contract)
Elmo Lieftink (einde contract)
Danilo Pantic (einde huur)
Dominic Solanke (einde huur)
Isaiah Brown (einde huur)
Kevin Diks (verkocht)
Renato Ibarra (verkocht)
Valeri Qazaishvili (verhuurd, optie tot koop)
 

Batigoal

Well-known member
Miazga is dan wel weer een hele goeie aanwinst. Maar ik blijf het jammer vinden dat Qazaishvili bij Vitesse is vertrokken en Ibarra nooit echt heeft doorgezet. Maar normaal gesproken staat er nu een selectie waarvan je veel mag verwachten. Hoe zie je dit zelf delmaestro?
 

delmaestro

Well-known member
Miazga is dan wel weer een hele goeie aanwinst. Maar ik blijf het jammer vinden dat Qazaishvili bij Vitesse is vertrokken en Ibarra nooit echt heeft doorgezet. Maar normaal gesproken staat er nu een selectie waarvan je veel mag verwachten. Hoe zie je dit zelf delmaestro?

Ik ben eigenlijk best wel onder de indruk. Ik vind vooral dat ze goed hebben geanticipeerd. Voor Diks en Ibarra, de verkochte spelers, zijn de vervangers al in huis met Rashica en Leerdam. Op het verwachtte vertrek van Qazaishvili is al heel vroeg gespeculeerd met het halen van Foor en het opnieuw huren van Nathan. Beiden staan bekend als buitenspelers, maar van beiden is ook bekend dat hun favoriete positie 'op 10' is. Nu kunnen ze strijden om deze plek, waar anders ook nog Baker kan spelen.
Vervolgens is er een goede buitenspeler in de vorm van Tihadouini bij gehaald om de linkervleugel te versterken. Op rechts hebben we nog een groot talent achter Rashica in de vorm van Van Bergen. En ook in de spits staat kwaliteit met Van Wolfswinkel en Zhang daarachter.
Op het middenveld hebben ze verder Nakamba kunnen behouden, naast Baker die dus nogmaals is gehuurd, en Yeini als backup.
Achterin staan nog steeds Kashia, van der Werff en Kruiswijk, waarbij Kruiswijk backup is voor de wat zwakke linksback Ota. Daar is op het laatste moment dus een volgens de verhale sterke huurling bij gekomen in de vorm van Miazga. En tot slot hebben we ook keeper Room kunnen behouden, en is er een goedkopere reservekeeper dan Velthuizen aangetrokken, maar wel met de nodige ervaring.

Ik denk dat we met de volgende basis (wissels tussen haakjes) best wel wat kunnen bereiken dit jaar:

Room (Tornes)

Leerdam (Lelieveld) - Kashia (Oude Kotte) - Miazga (van der Werff) - Kruiswijk (Ota)

Nakamba (Yeini) - Foor (Koryan) - Baker (Osman)

Rashica (van Bergen) - van Wolfswinkel (Zhang) - Tighadouini (Nathan)
 

delmaestro

Well-known member
Vitesse pikt Thomas Bruns transfervrij op bij Heracles. Bruns tekent voor 4 jaar in Arnhem. Hij wordt in eerste instantie gehaald voor de positie van Chelsea huurling Lewis Baker.
 

delmaestro

Well-known member
Nuttige speler. Gaat dus weer Europa in. Wel slim van Vitesse om spelers te halen met ervaring in Europa.

Haha, nou die brengt een bult ervaring mee. Ik ben vooral tevreden over het feit dat we een transfervrije, goede, nuttige, Nederlandse jongen met een behoorlijke ervaring aan eredivisieduels halen voor een belangrijke positie waar nu nog een huurling speelt.
 
Bovenaan