Vitesse Transfer topic

Max

Administrator
Forumleiding
Zijn voorganger heeft vanuit deze job wel werk bij Fulham afgedwongen, maar verder lijkt het mij ook geen springplank. Eerder had Zenit toch interesse? Het lijkt inderdaad erg op een vlucht.
 

Methone

New member
Zo snel had ik 'm nou ook weer niet zien vertrekken, zal wel weer wat achter zitten. Bij Vitess zijn ze altijd hartstikke tevreden en blij en er is niks aan de hand, wederzijds vertrouwen enzo en dan zijn ze van de een op de andere dag weg. Opzich geen ramp dat hij vertrokken is, was er al een tijdje klaar mee eigenlijk. Ben wel benieuwd wat we er voor terug krijgen, helaas Hollandse School vrees ik :(
 

delmaestro

Well-known member
Pure speculatie als ??n van de redenen (want het zullen er ongetwijfeld meer zijn): Bosz was Nederland moe. Hij lag zo vaak in de clinch met de dieptrieste scheids- en grensrechters, aangestuurd door die jeukerige KNVB. Kan het me voorstellen: Vaak gelijk hebben, maar het moeten bekopen met een schorsing vanwege het bezoedelen van je zogenaamde voorbeeldfunctie omdat je ze terecht op hun falen wijst. Klapstuk was daarbij die schertsvertoning in de beker tegen Heracles. In dat licht is de keuze voor Isra?l wellicht iets beter te begrijpen. In de voetbalwereld ben je daar God in Frankrijk, en kun je echt je ding doen. En doe je het toch te slecht, dan wordt je eruit geschopt met een zak miljoenen onder de arm.
 

Balderas

New member
Pure speculatie als ??n van de redenen (want het zullen er ongetwijfeld meer zijn): Bosz was Nederland moe. Hij lag zo vaak in de clinch met de dieptrieste scheids- en grensrechters, aangestuurd door die jeukerige KNVB. Kan het me voorstellen: Vaak gelijk hebben, maar het moeten bekopen met een schorsing vanwege het bezoedelen van je zogenaamde voorbeeldfunctie omdat je ze terecht op hun falen wijst. Klapstuk was daarbij die schertsvertoning in de beker tegen Heracles. In dat licht is de keuze voor Isra?l wellicht iets beter te begrijpen. In de voetbalwereld ben je daar God in Frankrijk, en kun je echt je ding doen. En doe je het toch te slecht, dan wordt je eruit geschopt met een zak miljoenen onder de arm.


Dat mag op zich niet de reden van zijn vertrek zijn uit Nederland, want dan gaat hij het nog geen half jaar volhouden in Israel.

Ik vindt het echt een zeer bijzondere transfer. Bij Vitesse heeft (en dat zal volgend seizoen niet anders zijn) een geweldige talentvolle groep om mee te werken, dat is voor iedere trainer toch een genot. Nu weet ik niet wat voor specifieke kwaliteiten er bij Tel Aviv rond lopen, maar dat zal niet veel beter zijn dan bij Vitesse.

Er speelt vast iets, maar dat zal uiteindelijk wel naar buiten komen. Misschien wil Chelsea Mourinho wel bij Vitesse stallen........
 

Methone

New member
Ik las al op andere fora dat hij te weinig Chelsea spelers opstelde, en net als vd Brom van de een op de andere dag naar een andere club vertrok.
Ach ja, we zullen het waarschijnlijk nooit weten. Het is in ieder geval een heel bijzondere transfer. Ik geloof dat we verder geen geld hebben om een trainer bij iemand weg te kopen, dus wellicht het seizoen afmaken met Maas, trainers als Adriaanse en Seedorf zijn qua salaris net wat te hoog gegrepen denk ik.
 

Batigoal

Well-known member
Maccabi Tel-Aviv is onder Cruyff wel uitgegroeid tot een stabielere en rijkere ploeg. Je speelt vaker Europees dan met Vitesse. Bovendien komt Bosz terecht in het Spaanse netwerk waar een aantal trainers en spelers continu worden uitgewisseld tussen verschillende (aantrekkelijke) clubs. De kans dat Bosz nu bij een topploeg in een subtopland terechtkomt is nu groter dan als hij bij Vitesse was gebleven.

Het is hetzelfde als spelers of trainers terechtkomen in het clubje van Jorge Mendes. Dan zit je gewoon goed voor de rest van je carri?re.
 

delmaestro

Well-known member
Tsja, ben benieuwd of de details van de deal ooit naar buitenkomen. De ontegenzeggelijk juiste details welteverstaan.

Ze hadden hem al 'een aantal keer' benaderd, maar deze keer was het echt een niet te weigeren aanbieding geweest aldus Bosz. Zal dus een combinatie zijn van geld, ambitie en mogelijkheden, waarvan alleen die 1e een zekerheidje is.
 

Fabian

Active member
Ik las namen als Been (hehe), Jans en Seedorf.

Overigens is men nooit heel erg origineel in de media als het gaat om namen die circuleren.
 

Methone

New member
Op de Supporterssite van Vitesse zijn Stegeman en Streppel voorlopig het populairst. Maar daar zullen ze dan wel knaken voor nodig hebben.

CX31ZliWQAAic9f.jpg
 

Batigoal

Well-known member
Ik vraag me dan af of Streppel of Stegeman dat geld waard zijn. Gaan zij nou zo veel meer brengen dan de paar transfervrije of interne opties die beschikbaar zijn? Zonde van je geld om nu weer ergens een trainer te kopen waarvan je maar moet afwachten of dat zoveel beter gaat dan met bijvoorbeeld Maas.
 

Methone

New member
Tsja, ben benieuwd of de details van de deal ooit naar buitenkomen. De ontegenzeggelijk juiste details welteverstaan.

Ze hadden hem al 'een aantal keer' benaderd, maar deze keer was het echt een niet te weigeren aanbieding geweest aldus Bosz. Zal dus een combinatie zijn van geld, ambitie en mogelijkheden, waarvan alleen die 1e een zekerheidje is.

Er gaat nu een roddel dat het zou wellicht ook te maken kunnen hebben met het te weinig opstellen van de Chelsea- spelers. roddel uit de hoek van z'n eigen familie. vd Brom ging op ongeveer de zelfde wijze weg, daar kwamen toen diezelfde roddels over naarbuiten. Ik zou niet weten in hoeverre Chelsea kan eisen om spelers op te stellen, bij Roda hadden wel minimum aantal wedstrijden in de contracten opgenomen, is geloof ik ook niet verboden. Ach ja we zullen het waarschijnlijk nooit te weten komen.

Moniz was ik wel fan van een aantal jaar terug, maar volgens mij is zijn truukje ook uitgewerkt. Rutten vond het allemaal maar niks bij Vitesse dus die kan je ook schrappen.
Wellicht Maas dan maar een kans gunnen.
 

Methone

New member
Twitter: Daniel Karell ‏@DanielKarell

Sport 5 in Israel reports Maccabi's new coach Peter Bosz will earn €750,000 per season. #MTA #Maccabi

Maccabi reportedly had to pay Vitesse €300,000 to buy Bosz out of his contract. #MTA #Maccabi #Vitesse
 

delmaestro

Well-known member
Maas deed het uitstekend toen hij Bosz moest vervangen bij die schorsing uit de bekerwedstrijd tegen Heracles. Wat mij betreft maakt Maas het seizoen af. Hij kent de selectie, de automatismen, de spelopvatting etc. beter dan een eventuele nieuwe coach dat doet...
 

Maasveld

Well-known member
Pure speculatie als ??n van de redenen (want het zullen er ongetwijfeld meer zijn): Bosz was Nederland moe. Hij lag zo vaak in de clinch met de dieptrieste scheids- en grensrechters, aangestuurd door die jeukerige KNVB. Kan het me voorstellen: Vaak gelijk hebben, maar het moeten bekopen met een schorsing vanwege het bezoedelen van je zogenaamde voorbeeldfunctie omdat je ze terecht op hun falen wijst. Klapstuk was daarbij die schertsvertoning in de beker tegen Heracles. In dat licht is de keuze voor Isra?l wellicht iets beter te begrijpen. In de voetbalwereld ben je daar God in Frankrijk, en kun je echt je ding doen. En doe je het toch te slecht, dan wordt je eruit geschopt met een zak miljoenen onder de arm.
Haha dat zou wel een grandioos jankverhaal zijn.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ja en het niveau van de scheidsrechters in Isra?l is natuurlijk stukken hoger dan in Nederland maar goed, 750000 Euro als ik het goed gelezen heb dus het lijkt me wel duidelijk.
 
Bovenaan