Vitesse Transfer topic

Methone

New member
Kashia heeft een concentratie probleem ,die weet af en toe niet waar hijzelf en de tegenstander zich bevindt plus dan nog z'n slippertjes, dan kom je toch wel uit op flink wat onnodige tegendoelpunten, vd Werff op z'n plek zou ik zeker doen. Als je daarnaast Rajkovic kan hebben, dan heb je voor Eredivisie begrippen een vrij goed centrum.
Maarja wellicht vraagt hij een veelste hoog salaris. Met Drenthe er dan bij ziet het er op papier vrij aardig uit.

Drenthe-Rajkovic-vd Werff-Leerdam
 

Methone

New member
Maar hoe goed is Drenthe dan nog en belangrijker wil hij nu wel linksback spelen dan?

Bij Vitesse zijn de backs wel vrij aanvallend ingesteld, dus hij kan lekker z'n acties maken en rennen naar de achterlijn.
Maar hoe goed hij is op dit moment , weet ik ook niet precies, maar ik heb wel het idee dat hij nogsteeds een paar klassen beter is dan Achenteh.
 

Maasveld

Well-known member
De Zeeuw moet je ook niet meer aan beginnen. Toen het er echt om ging bij NAC viel hij ook door de mand.
 

Methone

New member
Ik heb op transfermarkt.nl de zoek functie gebruikt (Nederlands, Clubloos, 30+).
http://www.transfermarkt.nl/detailsuche/spielerdetail/suche/1947994

Dan zie je dat er maar heel weinig keus is. Maar om nou nog meer buitenlanders te gaan halen lijkt me te veel van het goede, het zijn er ondertussen al 17 van de 24. Als er na de verkoop van Propper en Vejinovic wat geld beschikbaar is, (FFP is ook versoepeld) maakt het 't zoeken wat gemakkelijker.
 

Methone

New member
Als je echt voor Europees Voetbal wil gaan, moet er eigenlijk op elke linie een ervaren kracht bij. Anders sta je straks tijdens de winterstop weer 12de. Het beetje ervaring wat er nu zit is gewoon niet goed genoeg. Het beste is om een paar spelers te verkopen/verhuren. Deze spelers komen er voor in aanmerking:
Oliynyk, Dauda, Djurdjevic, Ibarra, Velthuizen, Achentheh, Kruiswijk
 

Mr. Wrong

New member
Als je echt voor Europees Voetbal wil gaan, moet er eigenlijk op elke linie een ervaren kracht bij. Anders sta je straks tijdens de winterstop weer 12de. Het beetje ervaring wat er nu zit is gewoon niet goed genoeg. Het beste is om een paar spelers te verkopen/verhuren. Deze spelers komen er voor in aanmerking:
Oliynyk, Dauda, Djurdjevic, Ibarra, Velthuizen, Achentheh, Kruiswijk

Je noemt hier bijna allemaal oudere spelers, dus met ervaring, op.
Beetje in strijd met de eerste zin dus.
 

Methone

New member
Waarschijnlijk lees je niet goed, want ik stel dat de ervaring die we hebben niet goed genoeg is. Ervaring moet in het veld, niet op de bank.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Waarschijnlijk lees je niet goed, want ik stel dat de ervaring die we hebben niet goed genoeg is. Ervaring moet in het veld, niet op de bank.

Punt is natuurlijk dat Chelsea niet de talenten stuurt om bij Vitesse op de bank te gaan plaatsnemen. Dus in de voorhoede hoef je geen ervaring te verwachten met al die huurlingen en op het middenveld lijkt het ook al niet erg waarschijnlijk. De verdediging blijft vrij van Chelsea huurlingen, dus daarvoor kun je ervaren spelers gaan zoeken.
 

Methone

New member
Ja dat is wel zo. Vitesse spreekt ook meestal een vage doelstelling uit. Vanuit het Chelsea oogpunt gaat het erom dat hun talenten zoveel mogelijk spelen. Het maakt hun eigenlijk niet uit of Vitesse nou 3e of 10e wordt, zolang ze maar op het hoogste niveau blijven acteren, maar voor de supporters is het wel zo leuk als de resultaten er wel toe doen natuurlijk, en er wat ervaring in het veld komt.
 

Mr. Wrong

New member
Ja dat is wel zo. Vitesse spreekt ook meestal een vage doelstelling uit. Vanuit het Chelsea oogpunt gaat het erom dat hun talenten zoveel mogelijk spelen. Het maakt hun eigenlijk niet uit of Vitesse nou 3e of 10e wordt, zolang ze maar op het hoogste niveau blijven acteren, maar voor de supporters is het wel zo leuk als de resultaten er wel toe doen natuurlijk, en er wat ervaring in het veld komt.

Het is ook jammer dat die samenwerking totaal niet transparant is. Ik heb het gevoel dat er een deal is waarbij Chelsea Vitesse verplicht dat een speler minstens x-aantal minuten moet maken. (blessures en schorsingen even niet meegenomen).

Neem nou Wallace. Die speelde bijkans elke week slechter, maar bleef in de basis staan. Tot het moment dat hij waarschijnlijk zoveel minuten had gemaakt dat hij op de bank belandde. Pas aan het einde van het seizoen mocht hij nog een paar keer komen opdraven. Maar dat was gelukkig niet meer in de verdediging en toch vooral als invaller.
 

Methone

New member
Dat idee heb ik ook, want ineens stond McEachran ook in de basis ipv Vejinovic, terwijl daar niet echt aanleiding voor was.
Van de Vitesse kant snap ik ook wel dat ze niet te transparant willen zijn. Als de spelers weten dat de Chelsea huurlingen moeten spelen, dan is er oneerlijke concurrentie in de selectie, je krijgt ongetwijfeld problemen onderling en jeugdspelers kiezen niet meer voor Vitesse omdat ze ongeacht hun kwaliteit altijd achter een Chelsea huurling staan. Ook supporters zullen het laten afweten die leggen geen paar honderd euro meer neer omdat het niet om de resultaten gaat, maar om het opleiden van een handvol Chelsea-talenten. Maar goed wellicht zal ooit de waarheid boven komen, en zeggen we allemaal, zie je wel.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Deze zomer koos schijnbaar een groot aanvallend talent van Willem II nog voor Vitesse, omdat hij daar bij de selectie mocht aansluiten. Dat lijkt me juist de linie waar je niet als niet-Chelsea speler bij Vitesse wil spelen. Maar kennelijk redeneren Nederlandse talenten nog niet op die manier.
 

Mr. Wrong

New member
Deze zomer koos schijnbaar een groot aanvallend talent van Willem II nog voor Vitesse, omdat hij daar bij de selectie mocht aansluiten. Dat lijkt me juist de linie waar je niet als niet-Chelsea speler bij Vitesse wil spelen. Maar kennelijk redeneren Nederlandse talenten nog niet op die manier.

Redeneren en voetballen zijn twee zaken die heel erg moeilijk samengaan.
 

Fabian

Active member
Deze zomer koos schijnbaar een groot aanvallend talent van Willem II nog voor Vitesse, omdat hij daar bij de selectie mocht aansluiten. Dat lijkt me juist de linie waar je niet als niet-Chelsea speler bij Vitesse wil spelen. Maar kennelijk redeneren Nederlandse talenten nog niet op die manier.

Wellicht vindt Chelsea dat grote talent ook interessant. Is hij binnen gepraat mede door Chelsea.
 

Methone

New member
Vitesse hoopt Dauda nog deze maand van de hand te doen

Het duurt nog minimaal vier weken totdat Vitesse-trainer Peter Bosz kan beschikken over spits Dominic Solanke. Hoe dan ook zijn de Arnhemmers klaar met Abiola Dauda.

De zeventienjarige van Chelsea gehuurde Solanke is de beoogde 'nummer negen' van Vitesse, maar beschikt nog niet over de juiste papieren. Gezien het feit dat Solanke nog minderjarig is zal Vitesse extra documenten moeten aanleveren bij wereldvoetbalbond FIFA. Met de komst van Solanke lijkt de rol van Dauda (foto) definitief uitgespeeld.

De Nigeriaan werd vorig jaar zomer nog als grote aanwinst gepresenteerd, maar is inmiddels vierde spits. De Arnhemmers lijken het verlies - de spits kostte vorig jaar zo’n half miljoen euro - voor lief te nemen. Dauda zat niet bij de selectie voor de return in de Europa League tegen Southampton ?n het competitieduel met Willem II. Vitesse is er veel aan gelegen de Nigeriaan nog deze zomer van de hand te doen.

Bron: VI
 

Mr. Wrong

New member
Solanke wordt op 14 september 18 jaar. Dus ik denk dat ze daar op wachten en niet dat ze extra documenten aan het regelen zijn.
 
Bovenaan