Die jongen is meermaals gevraagd of hij in Arnhem wilde verlengen. Er lag een keurig contract klaar, eigenlijk als sinds de zomer van vorig jaar. Ook afgelopen winterstop is er gevraagd of hij niet wil bijtekenen. "Nee echt niet, ik ga hier de deur uitwandelen, mijn buitenlandse ambitie waarmaken. Ik ben 27, nu moet het gebeuren" DAT is in de kern altijd zijn reactie geweest. Al ruim een jaar. Dan zet je volgens mij je zaakwaarnemer, die overbetaalde mensenhandelaar, aan het werk om een club te vinden.
Maar de clubs waar Jarie zichzelf wel zag voetballen of bankzitten waren niet ge?nteresseerd, en voor de rest haalde hij zijn neus op. De transferperiode is pas net op gang. Er zijn nog 6 weken tot de deadline. Je bent transfervrij, er is altijd wel iemand ge?nteresseerd, je kunt altijd nog wel ergens terecht als Van der Heijden zijnde. Maar Jarie voelt nattigheid. En dus gooit hij zijn droom die hij al een jaar lang loopt te verkondigen half juli al aan de kant, en hij tekent in Rotterdam. Meteen daar achteraan die walgelijke standaard zinnetjes "Als Feyenoord komt, ga je twijfelen" "dit is een geweldige club, met geweldige supporters" "ik ben supertrots dat ik nu voor Feyenoord mag spelen". Man man man, vorige week was het nog Spanje of Duitsland. Ik vind het vooral heel erg sneu.
En over de verademing gesproken die Jarie van der Heijden in de pers is: ik denk vooral aan de monotone, onge?nteresseerde prof die even werd gefileerd door Gertjan Verbeek...