Vitesse Transfer topic

Pascallovic

Well-known member
Op het eerste gezicht lijkt het mij wel een goede aanwinst voor Vitesse. Dat hij de laatste twee jaar in de MLS gespeeld heeft zegt me niet zoveel. Niet iedereen is Cole Bassett.
Ik had ook Siem de Jong, Maikel van der Werf of Jurgen Locadia kunnen noemen die niet heel overtuigend zijn teruggekomen daarna. We weten het gewoon niet, omdat die competitie niet echt wordt gevolgd en wat er wel vandaan komt presteert wisselend. Nu is Isimat pas 31 jaar. Dan zou je op zich nog wel mee moeten kunnen in het rechterrijtje als je goed gebruikt wordt.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Laatste 2 jaar in de MLS gespeeld, dat heeft weinig niveau, dus durf niet te zeggen hoe dat dan staat voor rechterrijtje Eredivisie. Cole Bassett kwam er ook vandaan en zowel bij Feyenoord als Fortuna waren ze er snel klaar mee waardoor ie met de staart tussen de benen weer vertrokken is.

Ik begreep dat Bassett tactisch vooral matig was. Isimat is gewoon Europees opgeleid. Maar je moet inderdaad wel afwachten hoe hij uit de MLS komt en met transfervrije spelers is het sowieso altijd afwachten.
 

Batigoal

Well-known member
Het niveau in de MLS is de afgelopen jaren wel groeiende. Grofweg zou ik zeggen dat de Eredivisie en de MLS elkaar inmiddels niet zo gek veel ontlopen, al heeft de MLS teveel restricties om te voorkomen dat er één club echt doorgroeit. Kampioen LAFC nu bijvoorbeeld verliest best wel een aantal basisspelers en zal terugvallen, net als New York en Atlanta Utd in recente jaren hebben gedaan. Daardoor vind ik de topclubs in Nederland wel beter, omdat die simpelweg de mogelijkheden krijgen om kwaliteit te halen voor elke positie, terwijl in de MLS elke topclub wel een paar posities in het elftal heeft waar niet zo'n kwaliteitsspeler staat. En uiteraard zijn we in Nederland veel beter in talentontwikkeling dan in Amerika, dat kunnen slechts een paar ploegen daar. Interessant is daarom te zien hoe Mihajlovic het bij AZ gaat doen. Dat was wel een goeie speler in de MLS.
Ik had ook Siem de Jong, Maikel van der Werf of Jurgen Locadia kunnen noemen die niet heel overtuigend zijn teruggekomen daarna. We weten het gewoon niet, omdat die competitie niet echt wordt gevolgd en wat er wel vandaan komt presteert wisselend. Nu is Isimat pas 31 jaar. Dan zou je op zich nog wel mee moeten kunnen in het rechterrijtje als je goed gebruikt wordt.
Die 3 speelden bij de slechtste MLS-ploeg in jaren (met Jaap Stam en later Ron Jans aan het roer). Je zou het grappig genoeg dus ook kunnen omdraaien en zeggen dat deze spelers het niveau in de MLS niet aankonden. Maar goed, veel referenties om de competities te vergelijken zijn er niet, dus dat blijft gissen. Bassett was een aardige MLS-speler die faliekant mislukte in Nederland, Pepi was een prima MLS-talent die zich stormachtig ontwikkelt bij FC Groningen; dus zeg het maar. Isimat-Mirin is een op leeftijd geraakte speler wiens contract niet is verlengd bij een MLS-middenmoter. Ik ben geneigd om dan te zeggen dat hij op ervaring wellicht overeind blijft in de Eredivisie, maar wel regelmatig voorbijgelopen gaat worden. Vond hem bij PSV al geen geweldenaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Batigoal

Well-known member
Davy Pröpper keert weer terug als voetballer en tekent bij Vitesse voor anderhalf jaar. Mooi om hem weer terug te zien als voetballer.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Pascallovic

Well-known member
Blijft toch bijzonder dat iemand die 1 jaar geleden voor zichzelf aangaf zich niet comfortabel te voelen in de voetbalcultuur en zich hier te lang aan zou hebben aangepast en voor afgesloten nu weer terugkeert.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Blijft toch bijzonder dat iemand die 1 jaar geleden voor zichzelf aangaf zich niet comfortabel te voelen in de voetbalcultuur en zich hier te lang aan zou hebben aangepast en voor afgesloten nu weer terugkeert.

Nou ja, het geeft aan dat het allemaal rot is bij PSV.
 

Abubakari

Well-known member
Een jaar niks doen bleek bij Robben ook niet te werken. Eerst maar eens zien hoe Pröpper uit een jaar stilstand komt.
 

Deathprod

Active member
Het seizoen van Fodé Fofana is ten einde. De jonge aanvaller heeft een ernstige knieblessure opgelopen tijdens FC Twente vs Vitesse. Het avontuur in Arnhem was daarmee van korte duur.

Hij gaat al jaren van de ene naar de andere zware blessure.
 
Bovenaan