Vitesse Nieuws topic

Joost

Well-known member
Hier staat het uitgebreidere vonnis al is het ook wachten op de hele uitgebreide versie met details; https://uitspraken.rechtspraak.nl/d...71&showbutton=true&keyword=knvb+vitesse&idx=1

Ik gun het de Vitesse supporters wel maar ik kan me ook goed vinden in de verbazing die van de korte verklaring van de KNVB af spat. In de communicatie die de KNVB in de afgelopen maanden gegeven heeft middels de Q&A bij de vele beslissingen lijkt toch heel veel zorgvuldigheid te zitten.

Wat me in de uitspraak opvalt is dat het hof de zorgvuldigheid juist tegen de KNVB lijkt te werken. Er is een jarenlang dossier opgebouwd, op basis daarvan oordeelt de licentiecommissie en daarop is ook het beroep gebaseerd. De KNVB trekt daarmee een streep in de tijdlijn en laat de meest actuele ontwikkelingen, die nog nauwelijks echt concreet zijn, voor wat het is.

Het hof wil juist dat die wel worden meegenomen. Maar hoe kun je dan ooit een oordeel vellen op basis van de lange termijn. Het komt op mij over dat de KNVB in zo’n geval nooit een licentie in kan trekken als je maar steeds beloofd dat er beterschap komt.

Het is niemands belang dat licenties tijdens een seizoen worden ingetrokken maar de opmerkingen dat door de volgorde en de timing van de commissies er sprake zou zijn geweest van een spoedprocedure wordt de KNVB daar wel haast toe gedwongen.

Een deel van de aan Vitesse verweten overtredingen van informatieverschaffing beoordeeld het hof anders dan de licentiecommissie waardoor er blijkbaar geen patroon zou zijn in misleiding. Vooral naar dit stukje uitleg ben ik benieuwd.

Wat er nu gaat gebeuren lijkt mij helder aangezien de KNVB altijd meewerkend is geweest. Vitesse gaat zorgen dat ze de zaken nu, in de zoveelste poging, wél op orde gaat krijgen waarna die bodemprocedure alsnog gestaakt gaat worden. Het gaat immers echt niet gebeuren dat over 15 maanden, wanneer Vitesse weer normaal meedraait, met terugwerkende kracht de licentie wordt ingetrokken.

Er zullen ook wel aanpassingen komen aan het reglement waarin planningen concreter worden gemaakt. En hopelijk zorgt het er ook voor dat we eindelijk een (betere) promotie/degradatieregeling met de 2e divisie krijgen.

Mario

Well-known member
Forumleiding
Vitesse begint het seizoen met twaalf minpunten. Die straf dateert nog uit het vorige seizoen en neemt Vitesse mee naar dit seizoen. De winst bij het gerechtshof heeft er niet voor gezorgd dat dat oordeel van de beroepscommissie wordt teruggedraaid.

Nu nog wat transfervrije spelers vinden, en dan ook nog kijken wanneer ze de inhaalwedstrijden moeten spelen.

Bernardo

Well-known member
Vitesse begint het seizoen met twaalf minpunten. Die straf dateert nog uit het vorige seizoen en neemt Vitesse mee naar dit seizoen. De winst bij het gerechtshof heeft er niet voor gezorgd dat dat oordeel van de beroepscommissie wordt teruggedraaid.

Nu nog wat transfervrije spelers vinden, en dan ook nog kijken wanneer ze de inhaalwedstrijden moeten spelen.
Die inhaalwedstrijden zullen nooit zo probleem zijn kan prima op een maandagavond.

delmaestro

Well-known member
@delmaestro het is niet persoonlijk hoor. Ik ben heel blij voor jou.

Ik vind het alleen belachelijk dat een club jaar naar jaar alle regels mag overtreden en dan nu toch mag blijven voetballen. Wat mij betreft mogen alle clubs nu alle licentieregels overtreden. Gooi ze maar in de prullenbak. Niks meer waard.
Thanks erka, en dat is/was me uiteraard duidelijk (y)

JMD

Well-known member
Het hof wil juist dat die wel worden meegenomen. Maar hoe kun je dan ooit een oordeel vellen op basis van de lange termijn. Het komt op mij over dat de KNVB in zo’n geval nooit een licentie in kan trekken als je maar steeds beloofd dat er beterschap komt.

Het is niemands belang dat licenties tijdens een seizoen worden ingetrokken maar de opmerkingen dat door de volgorde en de timing van de commissies er sprake zou zijn geweest van een spoedprocedure wordt de KNVB daar wel haast toe gedwongen.
Dit dus...

Vitesse zal dus vrolijk op dezelfde voet verder gaan, want de licentiecommissie kan op basis van dit appel nooit ingrijpen. En idd in een land met een normale piramide zou een club door al die minpunten steeds verder wegzakken, in NL kan dat niet.

Batigoal

Well-known member
Het hoort eigenlijk in het "Opmerkelijk voetbalnieuws"-topic of zelfs in het "Bizar Nieuws"-topic, maar ik zag daarnet een volwassen man in een Vitesse-shirt lopen in Ridderkerk.

Bovenaan