Vitesse Nieuws topic

delmaestro

Well-known member
Zou voor de club en de supporters wel beter zijn, maar het probleem is de gesloten piramide.
Correct. Maar zelfs al was dat niet het geval, ik vraag me af of deze club ooit nog overeind komt als hij als een 5e klasse amateur zou doorstarten. Op dit moment suddert er hier en daar nog interesse als we welingelichte bronnen mogen geloven. Maar die haken dan natuurlijk allemaal af.

Ik weet het ook niet Hankie, maar voor de komende 7 maanden hoop ik op een scenario dat ze als profclub overleven...

delmaestro

Well-known member
In een competitie waaruit je niet kunt degraderen, is dat wel een straf??
Totaal niet. Wederom een straf voor de bühne, net als eind vorig seizoen. Maar zo kunnen ze dus wel hun ongenoegen uiten zonder de club verder het moeras in te drukken, en dat kan ik best waarderen. In een supporterslandschap waar je het als bond toch nooit goed kan doen, vind ik deze beslissing op dit moment midden in de competitie de meest juiste...

delmaestro

Well-known member
Begrijp me niet verkeerd. Ik vind het zwaar kut voor supporters. Maar tot hoever kun je gaan?

Ik begrijp je zeker niet verkeerd, en die vraag is ook zeer terecht. Maar als je stelt "ik ben er wel zat van" dan lijkt het me een prima idee om het even links te laten liggen ;)

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: erka

erka

Well-known member
Tijdje terug naar Vitesse-Volendam geweest, zaten er bijna 15.000 toeschouwers, zegt genoeg. Vitas moet blijven!

Bij een open competitie was er niks aan de hand geweest, dan had Vitesse gewoon door kunnen gaan, zoals Bordeaux in Frankrijk bijvoorbeeld ook dit seizoen op een lager niveau . Maar ja, we weten allemaal hoe fossiel onze pyramide is. Een archeoloog zou er een jaarinkomen uit kunnen halen.

• Leuk
Waarderingen: PES5

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Correct. Maar zelfs al was dat niet het geval, ik vraag me af of deze club ooit nog overeind komt als hij als een 5e klasse amateur zou doorstarten. Op dit moment suddert er hier en daar nog interesse als we welingelichte bronnen mogen geloven. Maar die haken dan natuurlijk allemaal af.

Ik weet het ook niet Hankie, maar voor de komende 7 maanden hoop ik op een scenario dat ze als profclub overleven...
Alleen al met jullie aanhang denk ik dat jullie omhoog schieten als je in de 5e klasse amateurs begint. Er zullen meer dan voldoende mensen blijven komen. Als je kijkt hoe RBC het doet met een flink kleinere aanhang, kunnen jullie dat nog beter.

Maar sterkte man, wat er ook te zeggen is van de beleidsbepalers bij jullie, supporters als jij gun ik dit niet.

erka

Well-known member
Bordeaux werd niet in de 5e klasse amateurs terug gezet door de Franse bond maar naar de CFA2, het vierde niveau.

Die mogelijkheid is er in Nederland volgens mij niet waardoor je helemaal onderin moet beginnen. Het is helemaal niet onredelijk dat als een profclub ophoudt te bestaan dat deze dan als amateurclub kan terugkeren op een redelijk niveau. Laten we zeggen Eerste Klasse. Zo'n regel moet de KNVB gewoon instellen. Een club kan natuurlijk altijd ervoor kiezen om nog lager in te stromen maar als het ambities heeft dat zou het daar verder kunnen.

Bovenaan