Verlaten gebouwen

Satyr

Administrator
Forumleiding
Dit ''urbex''-topic verdiend het om afgestoft te worden!

Detroit is echt een ongelooflijk verhaal. In de jaren 1930 nog een stevig groeiende industriestad met bijna twee miljoen inwoners, en reeds gereduceerd tot een castraat met leegstand, armoede en criminaliteit. In Belgi? staan ook veel lege panden in vergelijking met de Noorderburen, zelfs een aantal kastelen en vervallen landhuizen die (op eigen risico!) toegankelijk zijn.

Klopt, mijn vrouw gaat er regelmatig foto's maken. Wat overigens ook leegstaat, maar nog niet vervallen is: De binnenstad van Heerlen. Was er gisteren voor een nieuwe ID kaart, maar echt bijna alles is weg
 
G

Gast

Guest
Klopt, mijn vrouw gaat er regelmatig foto's maken. Wat overigens ook leegstaat, maar nog niet vervallen is: De binnenstad van Heerlen. Was er gisteren voor een nieuwe ID kaart, maar echt bijna alles is weg
In Detroit?

Ja, Parkstad Limburg is natuurlijk een krimpregio bij uitstek.
 

Ska P 187

Well-known member
Zelfs het Maracana ziet er beroerd uit. Op dat veld kan ook niet meer gevoetbald worden, al zullen ze daar bij Ajax waarschijnlijk anders over denken.
 

De Wolf

Well-known member
Hetzelfde is gebeurd rondom Tsjernobyl. Daar groeien zelfs bomen door gebouwen heen.
 

ALenstra

Well-known member
Volgens mij heeft eurostar inderdaad treinstellen die nooit of amper gebruikt zijn. Die hadden moeten rijden vanuit meerdere Britse steden naar Parijs/Brussel.
 

erka

Well-known member
Was het niet zo dat Eurostar eerst veel vaker zou rijden naar Brussel en ook zou doorrijden naar Manchester, Glasgow, Leeds etc vanaf Parijs? Vandaar misschien dat de trein 'over' is.
 

JMD

Well-known member
Was het niet zo dat Eurostar eerst veel vaker zou rijden naar Brussel en ook zou doorrijden naar Manchester, Glasgow, Leeds etc vanaf Parijs? Vandaar misschien dat de trein 'over' is.

Dat zou kunnen ja. Maar dan: waarom laat je die trein dan achter in het bos? Die Fyra's die de NS niet meer gebruikte stonden op een gegeven moment ook weg te rotten, maar stonden wel gewoon op het emplacement van Watergraafsmeer...
 

JMD

Well-known member

Thanks.

Niet heel duidelijk, maar wel een beetje: de treinensloper heeft nog geen tijd gehad (sinds 2016!!!) om dit stel te slopen. Ze dat treinstel dan zolang op een emplacement bij een groot station ofzo (bij Brussel Zuid is ruimte genoeg volgens mij), maar toch niet zo in een bos??? Of misschien (maar daar is het nu te laat voor) naar het spoorwegmuseum in York? Dit is toch het eerste type van de trein die door de Kanaaltunnel reed.
 

erka

Well-known member
Thanks.

Niet heel duidelijk, maar wel een beetje: de treinensloper heeft nog geen tijd gehad (sinds 2016!!!) om dit stel te slopen. Ze dat treinstel dan zolang op een emplacement bij een groot station ofzo (bij Brussel Zuid is ruimte genoeg volgens mij), maar toch niet zo in een bos??? Of misschien (maar daar is het nu te laat voor) naar het spoorwegmuseum in York? Dit is toch het eerste type van de trein die door de Kanaaltunnel reed.

Het is bij Valenciennes. Ik heb even op google maps gekeken, kon de trein niet vinden maar in Valenciennes liggen veel emplacementen, ook in bossen, waarschijnlijk vanwege mijnen of fabrieken. Dus waarschijnlijk dichtbij bebouwing en niet helemaal in de middle of nowhere.
 
Bovenaan