Vergelijking amateurvoetbal niveaus Duitsland / Nederland

Jort

New member
@Joost

Eens! Hankt er ook weer erg van af he, Bocholt bvb, vris naar Regionalliga WEST promoveerd in NRW en staat trouwens nu in de degradatie deel van de Liga (het is ook de sterkste Regionalliga in DUI) en gelijk in de voorbereiding geoefend tegen Eredivist NEC, gewoon verkracht door NEC. Aan de andere kant, met alle respect, denk ik dat een top team uit Regionalliga wel kan meedoen met slechte Eredivisie Teams. Preussen Münster bvb.

Ook heel interessant is dat een goeie Regionalliga ploeg/slechte 3e liga ploeg als Dortmund II (momenteel laatste plek in 3e liga) wel kan meedoen in oefenwedstrijden tegen gemiddelde Eredivise clubs, bvb Dortmund 2 wint van Go Ahead Eagles

Dus ja, ik zou zeggen eens met jou. Gemiddelde Regionalliga West ploeg zal gelijk zijn aan 1e div, miss 2e div.

Wat betreft het tweede deel, dat klopt helemaal, zoals ik zei is de Regionalliga WEST de heftigste. Bremen en Hamburg zijn zo klein daar heb je niet eens 8 niveaus volgens mij.
Zeer nuttig als hier eens een goed overzicht van komt ja. Ik denk dat de vergelijking van Regionalliga Nord met 1e/2e divisie redelijk klopt, maar in oefenwedstrijden kan dit natuurlijk variëren. Cambuur is een goede 1e divisionist en oud Eredivisionist, dus misschien is de top van de KKD beter te vergelijken met de 3. Bundesliga. Echter ga ik hierbij ook alleen maar uit van resultaten van Cambuur tegen SSV Jeddeloh 2 & Preussen Münster. Ze wonnen met 3-0 in de voorbereiding op dit seizoen van Jeddeloh (Regionalliga Nord) en 6 januari wonnen ze nog met 1-0 van Preussen (3. Bundesliga).
 
Bovenaan