JMD
Well-known member
Abu heeft natuurlijk wel een punt dat PSV nooit eens een seizoen heeft dat het 'overpresteert'. Ajax (2019), Feyenoord (2022), AZ (2023) haalden allen de laatste 10 jaar minimaal een keer de halve finale. PSV kwam in die periode tot een kwartfinale in 2022 (wat ondersneeuwde in het totale topseizoen van NL (met Feyenoord als topexponent)) en verder niks. De laatste halve finale is van 2005.UEFA 5-year Club Ranking 2026
UEFA European Cup Football - UEFA 5-year Club Ranking 2026kassiesa.net
Abu lult maar wat.
Betekent aan de andere kant natuurlijk wel dat PSV ook zelden 'door het ijs' zakt de laatste jaren, het is gewoon een stabiele puntenpakker in Europa.
Dit seizoen mag NL zich met recht beklagen over de loting: PSV had de zwaarste (of eennazwaarste, al naar gelang hoe je telt) loting in de CL en Utrecht, Feyenoord en Eagles hadden alledrie de top 8 zwaarste lotingen.Dat klopt, maar de vraag is: hoe kan het dat de Nederlandse clubs zo ver weggezakt zijn.
Maar de duels waarin dan wel punten gepakt konden worden (en daar tel ik ook PSV thuis tegen Union bij mee) deden de ploegen dat dan ook niet. Daar zijn diverse redenen voor aan te wijzen, zo kwam PSV die Belgen net tegen in de fase van het seizoen dat het niet liep (2 weken ervoor nog onderuit tegen Telstar), maar had je ook bv de B-ploeg die Van Persie opstelde, een wanprestatie van AZ op Cyprus (maar wel vanaf minuut 2 met 10 man), enz...
Ik heb ook nou niet het idee dat al die uitgestelde wedstrijden nou zo veel helpen, het enige wat je doet is de drukke week verplaatsen. Dan kan je veel beter bv ipv zaterdag om 21.00 om 16.30 spelen (of de vrijdagavond). PSV is er ook al mee gestopt, en ook Ajax heeft er dit seizoen volgens mij geen gebruik van gemaakt.