Bernardo
Well-known member
Of clubs die het wel serieus nemen.Voortaan alleen maar de topclubs sturen dan. Dit is niet goed voor het Nederlandse voetbal.
Of clubs die het wel serieus nemen.Voortaan alleen maar de topclubs sturen dan. Dit is niet goed voor het Nederlandse voetbal.
Zijn gewoon de golf bewegingen. Over een aantal jaar is het weer andersom.
Dat is het ook. Straks pak je de punten die je dit jaar verliest weer terug in de perenliga.Zijn gewoon de golf bewegingen. Over een aantal jaar is het weer andersom.
We gaan echt (ook door het nieuwe systeem) nooit meer zo zakken als 10 jaar terug, maar zakken wel naar plek 8. En dat scheelt 1 Europese plek in de CL, dat is wel iets om je druk over te maken. Druk maken over zakken naar plek 10-12 maak ik me idd niet.Klopt absoluut. Als België straks op een hoger niveau en met meer clubs instroomt gaan ze ook weer zakken. Ik zou me er niet heel druk om maken.
We gaan echt (ook door het nieuwe systeem) nooit meer zo zakken als 10 jaar terug, maar zakken wel naar plek 8. En dat scheelt 1 Europese plek in de CL, dat is wel iets om je druk over te maken. Druk maken over zakken naar plek 10-12 maak ik me idd niet.
En toch staat Portugal al een paar jaar niet meer 6e (en ook virtueel de komende jaren niet). De rest is daar te zwak.Ik bedoelde meer dat als een andere ploeg die 2e CL plek pakt, bijvoorbeeld uit België, dat ze m dan ook weer vrij snel kwijtraken omdat België dan ook zwaardere tegenstanders krijgt en Nederland juist lichtere. Daarom is het ook een heel goed puntensysteem.
En zo is het altijd een golfbeweging voor alles behalve de top5 landen en Portugal. Want de grote Portugese ploegen Benfica, Sporting en Porto zijn helaas een stuk stabieler dan Ajax, PSV en Feyenoord.
En toch staat Portugal al een paar jaar niet meer 6e (en ook virtueel de komende jaren niet). De rest is daar te zwak.
Eens verder, maar het ging over je opmerking dat we ons niet druk hoeven te maken over de golfbewegingen, dat moeten we wel, scheelt immers 1 extra Europese plek (waardoor een topclub meer CL kan spelen en er 1 daarmee dus ook 1 plek extra beschikbaar komt voor de subtop)
Voor het NL voetbal is het gewoon beter die extra plek te hebben. En ja, het zijn golfbewegingen, maar het kan wel lang duren. NL raakte die 3e CL-plek kwijt in 2002 en pas weer terug in 2023... Dat was een hele lange golf...Laat ik het dan zo zeggen: ik maak me er niet zo druk om want normaal gesproken pakt Nederland daarna weer meer punten dan de concurrenten vanwege lichtere tegenstanders en dan krijg je die 6e plek ook wel weer terug. Jij mag je er wel druk om maken hoor![]()
Zeker, als je kijkt hoe bv RC Genk geloot heeft en dat dan naast die van Go Ahead en FC Utrecht legt...Plus gewoon dikke pech met de hele zware loting voor de meeste Nederlandse clubs.
Dat komt door het ontbreken van het 3e toernooi, wat AZ nu verprutst.Voor het NL voetbal is het gewoon beter die extra plek te hebben. En ja, het zijn golfbewegingen, maar het kan wel lang duren. NL raakte die 3e CL-plek kwijt in 2002 en pas weer terug in 2023... Dat was een hele lange golf...
AZ moet ook echt wel punten kunnen pakken in die conference league...Het was weer een lekker weekje. Ajax, AZ en Utrecht onthutsend zwak. Eagles natuurlijk prima, en ik heb nog wel hoop dat PSV en Feyenoord nog punten gaan pakken als ze de lijn van deze week voortzetten.
Polen ookZwitserland deed het goed gisteravond. FC Basel, Young Boys en Lausanne Sports wonnen allemaal.