G
Gast
Guest
overigens hebben we ook niets meer in de CL te zoeken. Dus in dat opzicht maakt onze ranking op de lijst niet zoveel meer uit
Wat ik vooral erg pijnlijk vind is wat je op straat en op de voetbalpleintjes ziet: 90% van de kinderen loopt met voetbalshirts van buitenlandse voetbalclubs
Wat ik vooral erg pijnlijk vind is wat je op straat en op de voetbalpleintjes ziet: 90% van de kinderen loopt met voetbalshirts van buitenlandse voetbalclubs
geen schande maar wel veelzeggend.Wat een schande!
Op die pleintjes lopen ook alleen maar buitenlanders.
Ik zie in mijn regio vooral ??n tenue terug en dat is het uittenue van Feyenoord. Ongelooflijk populair bij de kinderen. Ik word van afstand al verblind.
Af en toe een Barcelona-shirtje met Messi op de achterkant, maar dat is het wel wat buitenlandse voetbalclubs.
Als gerespecteerde straatvoetballer uit een willekeurig dorp ga je natuurlijk ook niet rondlopen met het shirt van de plaatselijke Eerste Divisie-club.
vorige week was ik een weekje in Hoek v Holland. Daar gaan we elk jaar heen. Hoek v Holland was vroeger echt alleen maar Feyenoord en nu nauwelijks meer. Het is allemaal Real, Man United, Schalke en vooral Barca, Barca, Barca. Mooie club hoor daar niet van, maar nog steeds zonde
De Rotterdamse regio wordt, behoudens de multiculturele wijken .
heeft regio Rotterdam nog andere wijken dan:rumcolaa:
Als gerespecteerde straatvoetballer uit een willekeurig dorp ga je natuurlijk ook niet rondlopen met het shirt van de plaatselijke Eerste Divisie-club.
En waarom niet?
De hele generatie babyboomers heeft dat kapot gemaakt, met hun "Je bent of voor de Beatles of voor de Rolling Stones mentaliteit". Alsof je moest kiezen en er geen tussenweg of andere band was.
Hetzelfde geldt dat hele volksstammen ook dachten dat je perse moest en alleen maar kon kiezen uit Ajax of Feyenoord.
Want ook in Arnhem stikt het van de Ajax- en Feyenoordshirtjes waar ik werkelijk helemaal niets van begrijp. Als ik er naar vraag stamt het bijna altijd uit die jaren 60 of 70 toen zijzelf of hun ouders het dilemma van de eeuw kregen voorgeschoteld.
Er is niks mis met supporter zijn van een 'kleinere' voetbalclub. Het gaat mij er meer om dat straatvoetballers een bepaalde mentaliteit hebben waardoor ze sneller met een shirt van een grotere (buitenlandse) club rondlopen.
Niks mis mee? Dat moest er nog bij komen
Maar wat ik bedoel is dat het kennelijk heel normaal is om niet je plaatselijke club te supporteren. Zelfs niet als je er geboren en getogen bent.
En als ik dan vraag 'Dan ben je vast en zeker ook voor Duitsland, die hebben immers een veel grotere prijzenkast?', begrijpen ze niet waar je het over hebt.
Niks mis mee? Dat moest er nog bij komen
Maar wat ik bedoel is dat het kennelijk heel normaal is om niet je plaatselijke club te supporteren. Zelfs niet als je er geboren en getogen bent.
En als ik dan vraag 'Dan ben je vast en zeker ook voor Duitsland, die hebben immers een veel grotere prijzenkast?', begrijpen ze niet waar je het over hebt.