UEFA-ranking

erka

Well-known member
Ik vind die constatering eigenlijk niet juist. Ajax en PSV hebben wel Europees voetbal dit jaar, alleen geen hoofdtoernooi.
 

Forza AZ

Well-known member
Oostenrijkse clubs hebben niet echt zwaar geloot dus die kunnen ons voorbij.
Austria Wien had veel moeite met Osijek, dus Rijeka is dan niet makkelijk. AC Milan is te sterk voor ze normaal gesproken en ook AEK Athene is een goede tegenstander.

Salzburg heeft het wel redelijk goed getroffen met de loting met Vitoria Guimaraes en Konyaspor. Olympique Marseille is natuurlijk wel lastig.
 

JMD

Well-known member
Vooral Oostenrijk kan ons inhalen. We hebben gelukkig een gaatje geslagen. Maar wat had je een slag kunnen slaan als Ajax en PSV zich wel hadden gekwalificeerd. Helaas is dat niet gelukt...
Belgie doet het overigens n?g slechter dan Nederland. Mythe van de PO ook weer doorgeprikt. ;)
 

Forza AZ

Well-known member
Punten 12-14 september:

Besiktas (0,400)
Feyenoord (0,000)
Olympiacos (0,000)
Basel (0,000)

Basaksehir (0,200)
Konyaspor (0,000)
Vitesse (0,000)
Austria Wien (0,000)
Salzburg (0,250)
AEK Athene (0,400)
Slavia Praag (0,400)
Zlin (0,200)
Viktoria Plzen (0,000)
Young Boys (0,200)
Lugano (0,000)

10.Turkije 31,200 (+2,651) 3/5 14
11.Nederland 28,549 (0,000) 2/5
12.Griekenland 27,000 (-1,549) 2/5 8
13.Oostenrijk 26,850 (-1,699) 2/4 7
14.Tsjechi? 26,575 (-1,974) 3/5 10
15.Zwitserland 25,200 (-3,349) 3/5 17

aantal clubs nog actief/totaal aantal clubs
aantal punten dat Nederland op de landen moet inhalen
aantal punten dat de landen op Nederland moeten inhalen
 

Tobcoach

New member
Op naar plek 15 door de blamages van Ajax en PSV....

Plek 15 zal het niet worden. De Zwitsers hebben zo mogelijk nog een slechter seizoen dan wij. Tot op heden slechts 1,5 punt voor het landenco?ffici?nt erbij (ter vergelijking: Nederland 1,7 en Belgi? 1,2). Ze hebben nog 3 teams in de CL (Basel) en EL (Young Boys en Lugano) maar of daar nog 17 punten vandaan komen....

Veel gevaarlijke zijn m.i. de Tsjechen, die drie teams in de EL hebben en maar 10 punten achterstaan. En ook Oostenrijk ( 2 teams in EL) en Griekenland (1 in CL, 1 in EL) moet je zeker nog niet uitschakelen.

Kijk je naar het volgende seizoen, dan zie je dat al die landen die achter ons staan, meer punten gaan verliezen uit het seizoen 2013/2014 dan Nederland. Het grote gevaar komt dan Kroati? en Denemarken.
 

Eresd?g?

Banned
Dat Griekse team in de C.L. zal niet veel punten pakken denk ik. Dus dan alle aandacht idd naar Tsjechi? en Oostenrijk.
 

De Wolf

Well-known member
Dit zijn de groepen van Nederland en de concurrenten.

Ik geef voor de ploegen in de CL Feyenoord nog de meeste kans op punten. Voor Europaleague zie ik wel gevaar. Ik denk dat Oostenrijk, Griekenland en Tsjechi? een goeie kans hebben op een overwintering.

Nederland

Feyenoord
Manchester City
Napoli
Shakthar Donetsk

Vitesse
Lazio
Nice
Zulte Waregem

Griekenland

Olympiakos
Barcelona
Sporting Lissabon
Juventus

AEK Athene
Austria Wien
AC Milan
Rijeka

Oostenrijk

Austria Wien
AEK Athene
AC Milan
Rijeka

Red Bull Salzburg
Olympique Marseille
Vitoria Guimar?es
Konyaspor

Tsjechi?

Slavia Praag
Astana
Maccabi Tel Aviv
Villareal

Viktoria Plzen
Steau Boekarest
Hapoel Beer Sheva
FC Lugano

Fastav Zl?n
Kopenhagen
Lokomotiv Moskou
Sherrif Tiraspol

Zwitserland

FC Basel
Benfica
Manchester United
Spartak Moskou

BSC Young Boys
Dynamo Kiev
Partizan Belgrado
Skenderbeu
 

Max

Administrator
Forumleiding
We stuiteren vanzelf wel weet terug. Verder toch ook geen ramp als we straks alleen de top drie en de bekerwinnaar in de EL hebben?
 

ALenstra

Well-known member
Precies, het is zoals het is. We zakken gewoon weg en daar verandert niks aan. En dan kan je nog wel krampachtig blijven geloven door resultaten van andere landen in de gaten te houden.
 

Forza AZ

Well-known member
We stuiteren vanzelf wel weet terug. Verder toch ook geen ramp als we straks alleen de top drie en de bekerwinnaar in de EL hebben?
Dan moet Nederland afzakken naar plek 16. Ondanks de slechte prestaties dit seizoen zie ik dat toch niet gebeuren.
 
Bovenaan