UEFA Nations League

JMD

Well-known member
Crisisoverleg tussen Christiano Ronaldo en bondscoach Artur Jorge.
De kleuter heeft het kamp verlaten omdat hij zijn zin niet kreeg...

UG heeft er meer verstand van vwb Portugal, maar volgens mij gaat de selectie van Portugal erop vooruit door deze beslissing.

BlauwVinger

Well-known member
Het dappere, principiële Ierland treedt dan toch aan tegen het satanische, genosuïcidale Israël.

In November 2023 reisde ik in de avonduren vanaf Amsterdam CS met de trein naar Zandvoort. In de stationshal was sprake van een sit-downactie van het door mij verachte polderpalliproletariaat met hennephaar, op plastic sandalen en gekleed in de dress-code van Arafat-lompen; in trance de hamas-hymne ‘ from the river to the sea’ neuriënd. Het was een ijzingwekkende, beangstigende, intimiderende en bezwerende seance.

Het werd beleefd door een stokoude, van pure angst verstijfde joodse dame, die oud genoeg was om een holocaust-overlevende te kunnen zijn. Een verbijsterende aanblik en een macaber contrast. Ik heb haar getroost…

U.G.

Well-known member
Die had het al niet zo op Jorge Jesus meen ik me te herinneren.

Ik ben zeker geen fan. Hoewel ik moet zeggen dat hij wel leven in de brouwerij brengt, er is duidelijk weer teamgeest.

Maar de managements belangrijkste taak was en is Ronaldo en daarin is gewoon flink gefaald. Maar de wereld smult er blijkbaar van.

Ronaldo’s ego past niet binnen deze atmosfeer, dat weten we allemaal. Bovendien liggen de ambities van hem niet helemaal in het collectief belang. Dan kun je dus drie dingen doen : Je vermijdt de confrontatie, net als de vorige lafaard. Of in het kader van verjonging kies je ervoor om hem, maar ook bijvoorbeeld Bernardo niet meer op te roepen…óf, je gaat met hem in gesprek vwb zijn nieuwe invul. En dat wordt een enorm lang gesprek, maar aan het eind, als alle helder is dan weet iedereen tenminste waar die staat. En dan is het aan Ronaldo of hij blijft of niet. Dat is management. Wat Jezus heeft gedaan…

Het eerste deel van de wedstrijd in Noorwegen was volledig in balans, we scoorden vroeg..maar bleven hoog druk zetten en kwamen er een paar keer goed door, hun ook uiteraard. Toen werden we teruggedrongen, balbezit werd niet meer gekoesterd, het middenveld vroeg om een Vitinha iig. Dit is het moment dat de halve bank mocht gaan warmlopen waaronder Ronaldo. Uiteindelijk is echt iedereen van dat groepje ingevallen, behalve Ronaldo. Au..ego-trigger. En ik begrijp de coach, want hij deed waar de wedstrijd om vroeg, en ik kon iedere wissel volgen. Ronaldo dus boos weggelopen, en was de volgende dag nergens te bekennen.

De dag erna was alles ineens weer koek en ei, volgens Jesus. Dan weet ik dus, en iedereen met een beetje levenservaring ook, dat meneer zijn excuses is gaan aanbieden én Ronaldo’s ego is gaan strelen…anders krijg je die echt niet binnen een dag terug. Dus ik geloof wel wat er vanuit Ronaldo’s kamp wordt gezegd ; Jesus heeft z’n excuses aangeboden, van dat hij hem niet zo vroeg had moeten laten warmlopen..wat Ronaldo uiteindelijk een half uur heeft gedaan😁…dat past niet bij zijn status, en hij zou dat bij de persco ook openlijk vertellen…en dat Ronaldo zeker nog van belang is in dit elftal. Boem. Persco…meneer Jesus gaat helemaal los hoe erg hij wel niet de baas is en dat hij bepaalt. Ronaldo belangrijk ? Denemarken is belangrijk ! 😂 Want we willen de nations league opnieuw winnen, ik moest wel lachen…maar wat een huichelaar is dit toch. If it sounds like a duck…

Ronaldo heeft volgens mij nog tijdens die persco z’n jet in laten vliegen en zat een paar uren later in Madrid nog in trainingspak en al.

Ik heb mij wel vermaakt, maar dit is niet nice, zeg maar.

U.G.

Well-known member
De kleuter heeft het kamp verlaten omdat hij zijn zin niet kreeg...

UG heeft er meer verstand van vwb Portugal, maar volgens mij gaat de selectie van Portugal erop vooruit door deze beslissing.

Nee, en het is geen publiek geheim hier dat ik een Ronaldo aanhanger ben, en ik weet ook dat dit geen Ronaldo 2011 meer is. Ik proef altijd bij Ronaldo, óók toen ie nog jong was, dat er een consensus bestaat om zijn prestaties, een ( heel klein ) beetje, te ondermijnen.

Mensen vergeten dat wij vorig jaar nog de nations league wonnen, mede en vooral dankzij hem. En over de Nations League mogen we zeggen wat we willen, maar zeker eenmaal in de final four..wil iedereen ‘m winnen. Geheid.

Ramos is trouwens een tiepetje joh, bij de vraag vanuit Benfica gekleurde pers of hij nu meer ruimte nu heeft gewonnen in de selectie ( Ronaldo was nog niet vertrokken ) antwoord ie doodleuk ‘ja zeker heb ik dat’. Kerel, we hebben je zien spelen..er staan 40 camera’s…je hebt geen fucking knikker geraakt, op een gegeven ben ik die gozer gewoon vergeten. In een vlaag van verstandsverbijstering besluit hun keeper jou een assist te geven anders heb je gewoon dikke nul. Hij maakt ‘m wel heerlijk af trouwens, geld ook voor die goal die uiteindelijk werd afgekeurd omdat ie twee millimeters buitenspel stond. Maar die guy was voor de rest nergens, Ik moet j’m vergelijken met Haaland want we zijn geen klein voetballand, en daar zou Ronaldo ook mee vergeleken worden…nou. Zeg voortaan gewoon ‘vraag het aan de bondscoach, ik heb m’n best gedaan en ben blij dat ik heb kunnen bijdragen.’ Klaar.

Genoeg voor een maandje getiept zie ik.

U.G.

Well-known member
2-4 uiteindelijk. Gewoon weer eens Portugal met ideeën gezien. De nonchalance trekt langzaam weg uit het elftal, maar daarin is nog wel ruimte voor verbetering. Ze zetten hoog druk nu onder Jesus maar dat vergt opperste concentratie. Anders op tijd een overtreding maken.

Goeie wedstrijd, mooie goals, en zelfs Leão voerde zijn verdedigende taken uit. Portugal won vorig jaar nog met 5-2 van Denemarken, wel na verlenging. De Denen hadden nu duidelijk veel moeite in de opbouw. Deze manier van spelen bevalt mij goed, zo hoor je ook te spelen met dit materiaal, en Jesus wisselt heel goed door.

U.G.

Well-known member
Zo, Portugal goed hoor, zonder Ronaldo. Gewoon even 2-4 winnen in Denemarken.

Voetbaltechnisch is Ronaldo zeker nog wel van meerwaarde voor dit Portugal, mits hij van zijn troon afstapt en een bescheidener rol durft/ kan aan (te) nemen. Intern, welke druk of beperkingen zijn aanwezigheid de anderen oplegt, is niet makkelijk te zeggen. Het lijkt mij niet ideaal hoe het eraan toe ging, terwijl hij nog zoveel had kunnen bijdragen…dat zou mooie leiderschap zijn geweest. Maar goed, back to reality.

erka

Well-known member
Voetbaltechnisch is Ronaldo zeker nog wel van meerwaarde voor dit Portugal, mits hij van zijn troon afstapt en een bescheidener rol durft/ kan aan (te) nemen. Intern, welke druk of beperkingen zijn aanwezigheid de anderen oplegt, is niet makkelijk te zeggen. Het lijkt mij niet ideaal hoe het eraan toe ging, terwijl hij nog zoveel had kunnen bijdragen…dat zou mooie leiderschap zijn geweest. Maar goed, back to reality.

Wellicht voelen de anderen nu minder druk, danwel is het spel anders?
Feit is wel dat Portugal ook zonder Ronaldo genoeg kwaliteit heeft voor de top van Europa. Daar heb ik geen twijfels over.

Bovenaan