UEFA Nations League

JMD

Well-known member
Komende donderdag vindt de loting plaats voor de 5e editie van de Nations League.
Nederland zit in pot A2 en zal steeds 1 van de volgende 4 landen tegenkomen:
Uit A1: Portugal, Spanje, Frankrijk, Duitsland
Uit A3: Servië, België, Engeland, Noorwegen
Uit A4: Wales, Tsjechië, Griekenland, Turkije

Uit A4 graag Wales of Griekenland, uit A3 lijkt me België wel leuk

Van elke groep gaan de bovenste 2 door naar de kwartfinale, de nummer 4 degradeert naar de B-League en de nummer 3 speelt PO tegen een nummer 2 uit de B-League om promotie/degradatie

Mario

Well-known member
Forumleiding
Doe maar een keer Portugal of Spanje. Ik ben Frankrijk en Duitsland nu wel een beetje zat. Servië uit A3, hebben we nog nooit tegen gespeeld.

JMD

Well-known member
Belgie bij Frankrijk en Italië
Servië bij Nederland en Duitsland, dat is op papier de minste dien je uit pot 3 kon krijgen

JMD

Well-known member
A1: Frankrijk, Italië, België, Turkije
A2: Duitsland, Nederland, Servië, Griekenland
A3: Spanje, Kroatië, Engeland, Tsjechië
A4: Portugal, Denemarken, Noorwegen, Wales

B1: Schotland, Zwitserland, Slovenië, Noord Macedonië
B2: Hongarije, Oekraïne, Georgië, Noord Ierland
B3: Israël, Oostenrijk, Ierland, Kosovo
B4: Polen, Bosnië Herzegovina, Roemenië, Zweden

C1: Albanië, Finland, Wit Rusland, San Marino
C2: Montenegro, Armenië, Cyprus, winnaar Letland/Gibraltar
C3: Kazachstan, Slowakije, Faröer, Moldavië
C4: IJsland, Bulgarije, Estland, winnaar Luxemburg/Malta

D1: verliezer Gibraltar/Letland, verliezer Malta/Luxemburg, Andorra
D2: Litouwen, Azerbeidzjan, Liechtenstein
Gespeeld wordt er in de grote interlandbreak van sept/okt (4 duels) en de interlandbreak in november (2)

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Voor de fans die Oranje achterna reizen is dit wel een aantrekkelijk schema. Servië op een zondag en dan Griekenland op een donderdag. Kan je er gewoon een week vakantie van maken en beide wedstrijden meepakken. Van Belgrado naar Athene reizen is ook wel te doen.

JMD

Well-known member
Voor de fans die Oranje achterna reizen is dit wel een aantrekkelijk schema. Servië op een zondag en dan Griekenland op een donderdag. Kan je er gewoon een week vakantie van maken en beide wedstrijden meepakken. Van Belgrado naar Athene reizen is ook wel te doen.
Ja, dacht ik ook direct. Ook voor Oranje zelf, ik zou als ik hen was gewoon een paar dagen in Athene/Belgrado blijven ipv eerst terug naar NL en dan weer naar Belgrado.

Bovenaan