UEFA Nations League

erka

Well-known member
En de prijs voor de allerslechtste penalty ooit genomen in de geschiedenis van het voetbal gaat naar Christiano Ronaldo.

JMD

Well-known member
De divisies voor editie 26/27 zijn dus nu bekend:
A: Portugal, Kroatië, Frankrijk, Italië, Duitsland, Nederland, Spanje, Denemarken, Tsjechië, Engeland, Noorwegen, Wales, Turkije, Griekenland, Servië, België
B: Polen, Schotland, Israël, Hongarije, Bosnië, Zwitserland, Oekraïne, Oostenrijk, Georgië, Ierland, Slovenië, Zweden, Roemenië, Kosovo, Noord Ierland, Noord Macedonië
C: Slowakije, Estland, Cyprus, IJsland, Bulgarije, Wit Rusland, Armenië, Faröer, Albanië, Finland, Kazachstan, Montenegro, San Marino, Moldavië
D: Azerbeidzjan, Litouwen, Liechtenstein, Andorra

De laatste 2 ploegen van C en D komen uit de playoffs C/D van maart 2026.
Gibraltar - Letland
Malta - Luxemburg
Een playoff gaat niet door als 1 van de 2 landen zich plaatst voor de WK-playoff die tegelijk gehouden wordt (kans niet groot, maar toch...). Als die PO niet door gaat blijft de ploeg uit divisie C in divisie C, dat zijn Letland en Luxemburg.

ALenstra

Well-known member
Dit wordt de eindronde:
Dinsdag 4 juni, München, 20.45 Duitsland-Portugal
Woensdag 5 juni, Stuttgart, 20.45 Spanje-Frankrijk
Zondag 8 juni, Stuttgart, 15.00 3/4 plaats
Zondag 8 juni, München, 20.45 Finale

U.G.

Well-known member
Portugal won in het Sporting-stadion met 5-2, na verlenging. Meest chaotische wedstrijd die ik waarschijnlijk ooit gezien heb, behoorlijk wat fratsen gezien van beide kanten.

Ik denk dat het een beetje tijd is geworden nu om de Spanjaard terug te sturen, maar als we daarvoor Jorge Jesus terugkrijgen ( wat ik veel Benfiquistas zie opperen ), laat dan die Spanjaard maar zitten waar die zit. Portugal ging pas lopen toen Trincão en Ramos erin kwamen voor CR en Leão. Ronaldo en meneer Leão waren positioneel zó slecht dat er op een gegeven geen sprake meer was van diepgang.

Martinez heeft de ballen niet om Ronaldo op de bank te laten beginnen, en eerlijk is eerlijk, ik zie niemand dat doen. Portugal is van Ronaldo. Daar valt niks tegen te beginnen. Ik haat het om het te zeggen maar daarin moet ik het Benfica-universum gelijk in geven. De enige die dat ooit flikte was Fernando Santos, maar die was zelf ook ( bijna ) untouchable vanwege het EK 2016.

Jong Portugal zag ik gisteren ( nogal onfortuinlijk, maar ook door al het gewissel vanwege vriendschappelijk ), maar wat een verademing naast dit Portugal, qua samenhang en uitwerking. Talent is er bij Portugal wel in overvloed, nu nog de ideeën.

Bovenaan