Twente in Europa

erka

Well-known member
Er zijn genoeg maatregelen te bedenken en regels die ze eens moeten handhaven. Dat doen ze gewoon niet.

Je kunt tegen tijdrekken maatregelen bedenken wat je wilt maar het meest effectief is gewoon dat het niet helpt en dat elke seconde dat de bal niet in het spel is de klok stilstaat. Dan heeft tijdrekken 0,0 zin. Veel effectiever dan wapperen met gele kaarten.

Ander spelbederf hebben andere sporten ook al hele goede oplossingen voor bedacht. Voor de bal lopen bij een vrije trap? Vrije trap 5 meter naar voren. Iemand vasthouden? Hup 5 minuten naar de kant.

Zo moeilijk is het allemaal niet maar voetbal is zo ontiegelijk oerconservatief.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Je kunt tegen tijdrekken maatregelen bedenken wat je wilt maar het meest effectief is gewoon dat het niet helpt en dat elke seconde dat de bal niet in het spel is de klok stilstaat. Dan heeft tijdrekken 0,0 zin. Veel effectiever dan wapperen met gele kaarten.

Ander spelbederf hebben andere sporten ook al hele goede oplossingen voor bedacht. Voor de bal lopen bij een vrije trap? Vrije trap 5 meter naar voren. Iemand vasthouden? Hup 5 minuten naar de kant.

Zo moeilijk is het allemaal niet maar voetbal is zo ontiegelijk oerconservatief.

- Wissel is veld verlaten bij de dichtsbijzijnde lijn
- Doelman mag de bal maximaal 8 seconden in de hand houden.
- tijdrekken geel
- schwalbe altijd geel
- terug in het veld rollen, altijd geel
- verzorging van een geblesseerde speler, altijd z.s.m. buiten de lijnen
- vrije trap of doeltrap niet snel genoeg nemen is (indirecte) vrije trap tegenpartij.
- heftig protesteren; meteen geel

Gewoon een kwestie van handhaven en durven om 2x geel te geven, ook al is dat al in de 1e helft.

Men durft gewoon niet door te pakken. Scheidsrechters zonder ruggengraat laten zich wekelijks piepelen en de bonden geven er geen prioriteit aan.
 

erka

Well-known member
Aantal dingen die je noemt zijn met zuivere speeltijd uit te bannen. Dan loont het namelijk helemaal niet meer om:

-langzaam het veld af te lopen bij een verre lijn
-tijd te rekken als het spel stil ligt bv bij doeltrap
-terug in het veld te rollen
-niet snel genoeg buiten de lijnen verzorgen
-vrije trap of doeltrap niet snel genoeg te nemen

Dan heb je 0,0 discussie over tijdrekken want het spel en de tijd ligt gewoon stil. Daarmee wordt het objectief ipv subjectief, is er geen druk meer op de scheids en heb je ook 0 gele kaarten hiervoor meer nodig.
 

Hankie

Well-known member
Eens met @erka gewoon 35 of 40 minuten zuivere speeltijd ben je van een hoop gezeur af en ook van de onlogische blessuretijd.
 

Pieros

Active member
Je kunt tegen tijdrekken maatregelen bedenken wat je wilt maar het meest effectief is gewoon dat het niet helpt en dat elke seconde dat de bal niet in het spel is de klok stilstaat. Dan heeft tijdrekken 0,0 zin. Veel effectiever dan wapperen met gele kaarten.

Ander spelbederf hebben andere sporten ook al hele goede oplossingen voor bedacht. Voor de bal lopen bij een vrije trap? Vrije trap 5 meter naar voren. Iemand vasthouden? Hup 5 minuten naar de kant.

Zo moeilijk is het allemaal niet maar voetbal is zo ontiegelijk oerconservatief.
Het is zeker zo ontiegelijk conservatief, maar waren zouden ze van de andere kant dingen veranderen? Op dit moment is voetbal de populairste sport ter wereld en wordt eerder alleen nog maar populairder, dan juist niet. Dat betekent overigens niet dat ik niet achter veranderingen sta.
 

erka

Well-known member
Het is zeker zo ontiegelijk conservatief, maar waren zouden ze van de andere kant dingen veranderen? Op dit moment is voetbal de populairste sport ter wereld en wordt eerder alleen nog maar populairder, dan juist niet. Dat betekent overigens niet dat ik niet achter veranderingen sta.

Om de sport nog beter te maken. Ik weet nog hoeveel weerstand er was tegen de regel dat keepers de bal niet meer mochten pakken bij terugspelen. Het voetbal zou kapot gaan! Of de 3 punten regel. Was ook flink wat weerstand tegen.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik heb letterlijk nog nooit gezien dat er voor gefloten is. Het is wel te handhaven, maar gebeurd gewoon niet.
Ok, dan ga eens tellen vanaf het moment dat een keeper de bal heeft na een redding. 8 seconden. Dat is veel te kort. Hij moet opstaan, kijken en dan is het eigenlijk al te laat
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Aantal dingen die je noemt zijn met zuivere speeltijd uit te bannen. Dan loont het namelijk helemaal niet meer om:

-langzaam het veld af te lopen bij een verre lijn
-tijd te rekken als het spel stil ligt bv bij doeltrap
-terug in het veld te rollen
-niet snel genoeg buiten de lijnen verzorgen
-vrije trap of doeltrap niet snel genoeg te nemen

Dan heb je 0,0 discussie over tijdrekken want het spel en de tijd ligt gewoon stil. Daarmee wordt het objectief ipv subjectief, is er geen druk meer op de scheids en heb je ook 0 gele kaarten hiervoor meer nodig.
Jawel, want dan duurt het alleen maar langer, want de tijd staat toch stil. Ik wil geen Amerikaanse toestanden waar zo'n voetbalmiddag/-avond uren duurt.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Jawel, want dan duurt het alleen maar langer, want de tijd staat toch stil. Ik wil geen Amerikaanse toestanden waar zo'n voetbalmiddag/-avond uren duurt.
Nee, nu schiet het lekker op. De tweede helft van Ajax - Heerenveen begon om 17:39 en de wedstrijd was 58 minuten later klaar
 
  • Leuk
Waarderingen: erka

erka

Well-known member
Jawel, want dan duurt het alleen maar langer, want de tijd staat toch stil. Ik wil geen Amerikaanse toestanden waar zo'n voetbalmiddag/-avond uren duurt.

Dan moet je stoppen met zeuren over tijdrekken.

Is trouwens ook een vergelijking van niks. Amerikaanse sporten zijn heel anders. American Football ligt om de 5 seconden een poos stil omdat de sport nou eenmaal zo werkt. En honkbal heeft geen zuivere speeltijd. IJshockey en basketbal wel maar die wedstrijden duren echt niet veel langer dan onze voetbalwedstrijden gemiddeld.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
IJshockey ligt vooral stil ivm reclame. Zonder reclames zouden ze gewoon door kunnen spelen, op de incidentele VAR situaties na. VAR is altijd bij een goal en teams mogen 1x zelf een VAR aanvragen
 

erka

Well-known member
IJshockey ligt vooral stil ivm reclame. Zonder reclames zouden ze gewoon door kunnen spelen, op de incidentele VAR situaties na. VAR is altijd bij een goal en teams mogen 1x zelf een VAR aanvragen

Dat is waar PES5 denk ik ook bang voor is, dat dat met het voetbal ook gaat gebeuren. Maar ik denk dat wel meevalt. En een voetbalwedstrijd duurt tegenwoordig bij elkaar ook al snel 2 uur inclusief rust. Waarbij er inderdaad ook maar zeg 60 minuten echt gevoetbald wordt.
 
  • Leuk
Waarderingen: PES5

Pieros

Active member
Om de sport nog beter te maken. Ik weet nog hoeveel weerstand er was tegen de regel dat keepers de bal niet meer mochten pakken bij terugspelen. Het voetbal zou kapot gaan! Of de 3 punten regel. Was ook flink wat weerstand tegen.
Klopt, met het beter maken ben ik het ook eens, ik ben alleen bang dat de conservatieve leiders het anders zien en door de populariteit de noodzaak er nog niet van in zien. Als een andere sport populairder wordt (lees: meer geld genereert), zullen de veranderingen veel sneller komen.
 

Abubakari

Well-known member
  • Tegenstanders FC Twente: Manchester United (uit), Lazio (thuis), Fenerbahçe (thuis), Olympiacos (uit), Union Saint-Gilloise (thuis), Malmö FF (uit), Besiktas (thuis), OGC Nice (uit)
 
Bovenaan