Tweede Kamerverkiezingen 2025 (29 oktober)

Op welke partij ga jij stemmen?

• PVV

• GL-PvdA

• VVD

• NSC

• D66

• BBB

• CDA

• SP

• Denk

• PvdD

• FvD

• SGP

• CU

• Volt

• JA21

• BVNL

• Bij1

• 50+

• FNP

• andere partij (VD / LP / PP / VV / Linie / NLP / ELLECT / PvdR)

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.

JMD

Well-known member
Zo'n grote uitglijder was het niet toch? Ik vond het allemaal wel meevallen.
Ik vond het ook meevallen hoor, maar gezien hoe de presentatrice erop in ging en ik gisteravond op X allerlei PvdA/GL-ers/PvdD-ers enz grote woorden als seksisme e.d. zag gebruiken weet je nooit hoe e.e.a. gaat uitpakken.

JMD

Well-known member
Het was niet zo'n handige opmerking natuurlijk.
Nee inderdaad, en als iemand als Wilders die opmerking een paar weken terug gemaakt zou hebben zou Jetten voorop staan om te reageren, maar hij is zich nadrukkelijk aan het profileren tov PvdA/GL iets wat heel goed lijkt te lukken.

gevegt

Well-known member
Nee inderdaad, en als iemand als Wilders die opmerking een paar weken terug gemaakt zou hebben zou Jetten voorop staan om te reageren, maar hij is zich nadrukkelijk aan het profileren tov PvdA/GL iets wat heel goed lijkt te lukken.
Haha, Je vond het dus helemaal niet zo meevallen, maar gefunden fressen.

Er zijn eigenlijk twee personen die veel te ver gingen en dat waren Bontenbal en natuurlijk Wilders.

JMD

Well-known member
Haha, Je vond het dus helemaal niet zo meevallen, maar gefunden fressen.
Mij maken dit soort dingen niet uit, heb een bloedhekel aan mensen die constant maar seksisme e.d. roepen of dat 'dit soort zaken in 2025 niet meer kunnen'. Wat mij betreft mag Jetten dit soort opmerkimngen maken.

Alleen erger ik me wel aan de hypocrisie hieromheen, dat D66ers zo'n opmerking van elke andere lijsttrekker wiens partij rechts van D66 staat niet gepikt zou hebben, ze zouden klaarstaan met allerlei berichten op X, zouden dagenlang op elk NPO-programma mogen vertellen hoe erg dit is, maar nu moet het van hun kunnen. Maar goed, D66 was ook de partij van Kaag's "er is een speciale plek in de hel voor vrouwen die elkaar niet steunen" en dan vervolgens vrouwen laten vallen die lastiggevallen zijn door D66-ers. Die elke kritiek op Kaag frameden als 'vrouwenhaat', maar vervolgens geen probleem er mee hadden dat ze Agema/VdPlas/Yesilgoz continu voor rotte vis uitmaakten.
D66er, de partij van 'do as we say, not as we do' en 'rules for thee, not for me'. Nee, daar gaat zeker mijn stem niet naartoe, ik zou nog eerder op PvdA/GL stemmen dan op D66, de windvaantjes van politiek Nederland.

JMD

Well-known member
Bij Ipsos even dezelfde berekening gemaakt:
Links: 37, midden 47, rechts 66 (resp -3, +6, -3)

Links:
PvdA/GL: -1
SP -1
PvdD: 0
DENK: -1
CU: 0

Midden:
CDA: -5
D66: +11
VOLT: -2
50+: +2

Rechts:
PVV: -9 (!!!)
VVD +3
JA21 -1
FVD +2
BBB +1
SGP 0
NSC +1

Los van welke peiling het beste gaat kloppen, we kunnen nu al zeggen dat de beste campagne gevoerd is door D66, die gaan de laatste maand als een speer (alhoewel je je moet afvragen hoe de uitglijder van gisteravond nog door gaat werken)
En als je dit bij De Hond telt.
Links: 36 zetels
Midden: 46
Rechts: 68

gevegt

Well-known member
Mij maken dit soort dingen niet uit, heb een bloedhekel aan mensen die constant maar seksisme e.d. roepen of dat 'dit soort zaken in 2025 niet meer kunnen'. Wat mij betreft mag Jetten dit soort opmerkimngen maken.

Alleen erger ik me wel aan de hypocrisie hieromheen, dat D66ers zo'n opmerking van elke andere lijsttrekker wiens partij rechts van D66 staat niet gepikt zou hebben, ze zouden klaarstaan met allerlei berichten op X, zouden dagenlang op elk NPO-programma mogen vertellen hoe erg dit is, maar nu moet het van hun kunnen. Maar goed, D66 was ook de partij van Kaag's "er is een speciale plek in de hel voor vrouwen die elkaar niet steunen" en dan vervolgens vrouwen laten vallen die lastiggevallen zijn door D66-ers. Die elke kritiek op Kaag frameden als 'vrouwenhaat', maar vervolgens geen probleem er mee hadden dat ze Agema/VdPlas/Yesilgoz continu voor rotte vis uitmaakten.
D66er, de partij van 'do as we say, not as we do' en 'rules for thee, not for me'. Nee, daar gaat zeker mijn stem niet naartoe, ik zou nog eerder op PvdA/GL stemmen dan op D66, de windvaantjes van politiek Nederland.
Ik had dus gewoon gelijk.

JMD

Well-known member
Even alles naast elkaar. Achtereenvolgens het huidige zetelaantal, dan die bij de peiling 1Vandaag, dan die bij Ipsos en als laatste die bij De Hond
PVV: 37 / 29 / 23 / 23
PvdA/GL: 25 / 25 / 23 / 23
VVD: 24 / 16 / 17 / 22
NSC: 20 / 0 / 1 / 0
D'66: 9 / 24 / 23 / 22
BBB: 7 / 3 / 5 / 4
CDA: 5 / 19 / 19 / 20
SP: 5 / 5 / 4 / 4
SGP: 3 / 3/ 3/ 3
CU: 3/ 3/ 3/ 2
PvdD: 3 / 2/ 4 / 3
DENK: 3 / 3/ 3/ 4
FVD: 3 / 6/ 6/ 7
VOLT: 2 / 2 / 2/ 2
JA21: 1 / 8 / 11/ 9
50+: 0 / 2/ 3/ 2

JMD

Well-known member
Ben benieuwd hoe morgen om 21.00 de eerste exitpoll is. Het lijken hele spannende verkiezingen te gaan worden, maar dat leek het 2 jaar terug ook. Na de eerste exitpoll was daar toen al geen sprake meer van.

Bovenaan