Misschien wil Quick Boys wel gewoon een amateur club blijven
Amen.Zo'n enorme onzin die beloftenclubs reden. Ze zouden dan 4x een uitwedstrijd tegen een beloftenclub spelen. Daar staat tegenover dat de andere 15 uitwedstrijden tegen mooie profclubs zijn, waaronder tegen NAC voor bijna 20.000, Vitesse, Heracles, De Graafschap, Roda, Emmen die ook veel publiek trekken. En ook 15x thuis tegen die clubs waaronder een flink aantal die best wat uitpubliek meenemen. Daar staan nu uitwedstrijden tegen Jong Sparta, Jong Almere, Rohda Raalte, Kloetinge tegenover.
Dan altijd op vrijdag thuis. Ik moet me sterk vergissen maar dit seizoen hebben Roda, MVV, VVV, Vitesse ook een aantal keer op zondag (en zelfs zaterdag) thuis gespeeld. Volendam speelt natuurlijk ook wel eens op zondagmiddag. Kortom: Quick Boys mag uit coulance gewoon op zaterdag spelen thuis. En niet op zondag uit uiteraard. Opgelost.
De accommodatie is geen enkel probleem.
Het enige probleem is dat de KNVB contractspelers vraagt en daar moet de KNVB vanaf.
Dan moeten ze lager gaan spelen dan de 2e divisie... Laat ze dan lekker 2e klasse spelen, dan zijn ze een echte amateurclub. 2e divisie is gewoon betaald voetbal, oke wel semiprof, maar tot niet zo lang geleden was de KKD dat ook gewoon.Misschien wil Quick Boys wel gewoon een amateur club blijven
Het is ook totaal onzin om iets betaald voetbal te noemen, dat komt puur doordat die scheiding er is onder de KKD. In Duitsland, Frankrijk, Engeland en al die landen spreken ze niet over betaald/niet betaald voetbal. In Engeland bv alleen over de 'Football League', maar dat is een aparte entiteit,maar daar kan je wel uit promoveren (PL) of degraderen (National League). Door de jaren heen is overal (maar dat is een maatschappelijk iets) de grens waar spelers echt betaald worden ook steeds lager qua divisies komen te liggen.We kunnen ook alle amateurclubs die spelers betalen betaald voetbal noemen.
Dan kunnen we het betaald voetbal zomaar uitbreiden van 2 naar iets van 15 competities.
We kunnen ook alle amateurclubs die spelers betalen betaald voetbal noemen.
Dat zou ik maar niet tegen hun spelers zeggen.Misschien wil Quick Boys wel gewoon een amateur club blijven