Tweede divisie 2020/21

Unregistere

Well-known member
Ja, dat is inderdaad wel lekker. Nu scheelt het een stuk dat wij niet in de gelegenheid zijn om heel veel bijzonders te doen. Insteek was om de groep grotendeels bijeen te houden en dat lukt behoorlijk. Tot nu toe twee vertrekkers vanwege gewijzigde werkomstandigheden. Dat was jammer, die hadden we allebei willen houden, maar één van hen is al goed vervangen nu. Dan ook twee vertrekkers die weinig speelden, dat was ingecalculeerd. Daar is ook al een speler voor terug.

En Wesdorp gaat dus, maar daar hielden we ook wel een beetje rekening mee. Vorig jaar konden we hem nog behouden, ook omdat hij toen zelf vond dat hij uit een soort dankbaarheid wel bij ons wilde blijven. Maar hij is een speler voor de top van de tweede divisie, dus daar gaan kapitaalkrachtigere clubs aan trekken. Is wel een voorbeeld dat wij zelf ook eventueel kunnen gebruiken om spelers te interesseren voor ASWH. We zullen voor hem wel een vervanger moeten zoeken dus.

Van de twee spelers die nog onbekend zijn, verwacht ik dat er één vertrekt - daar is feitelijk ook al een vervanger voor - en één blijft. Doordat we al ver zijn met de groep, kunnen we nu ook rustig de stroom aan vertrekkers bij BVO's afwachten en daar een keuze uit maken. Want die lijst is naar verwachting dit jaar erg lang.

Ricardo Ippel zag ik inderdaad. Mooie versterking hoor! Afkomstig uit het pittoreske Hank.
 

Unregistere

Well-known member
Onze talentvolle aanvaller Luuk Admiraal (19) blijft definitief bij ASWH. Was in januari als eerste rond, maar mocht daarna nog op stage bij ADO Den Haag. Die club wilde hem ook aantrekken voor de beloften, maar de Ambachter heeft de keuze gemaakt om komend seizoen met ASWH in de tweede divisie te spelen. Top!

Een andere aanvaller, de 30-jarige Ismail Yildirim, gaat wel vertrekken. Het is nog onbekend waar hij komend seizoen zal voetballen.
 

Unregistere

Well-known member
Zo, inmiddels is ook van de laatste huidige selectiespeler bekend wat hij gaat doen. Blijven, in dit geval:

E0NEMKWWUAEzXEv


Van de 20 spelers dus 14 blijvers en 6 vertrekkers, ongeveer de beoogde score. Hadden eigenlijk ingezet op 16 om 4, maar veranderde omstandigheden bij twee spelers maakten het aantal vertrekkers ietsje hoger. Kan gebeuren.

Met tot nu toe 3 aanwinsten en één doorgeschoven speler uit de Onder 23 staat de teller nu op 18. De komende tijd willen we daar nog twee en liefst drie spelers aan toevoegen. Een aanvaller, waarmee al gesprekken lopen, een middenvelder en een echte linksback, want daarvoor hebben we nu wel opties, maar dat zijn eigenlijk centrale verdedigers die ook als back kunnen spelen of rechtspoten.
 

Unregistere

Well-known member
Kijk, daar is in elk geval de aanvaller binnenboord.

E0nQvYeWYAEQIyz


Diego Snepvangers (22) komt over van competitiegenoot Spakenburg. Hij kan op beide flanken voorin uit de voeten, dus dat is altijd handig. Voorhoede daarmee dus ook ingevuld.
 
Laatst bewerkt:

de waan

Well-known member
Ik begreep dat Henk K. hier ook nog een rolletje in heeft gespeeld? Hij wordt in de groepsapp althans al Mino genoemd.
 

Unregistere

Well-known member
Ik begreep dat Henk K. hier ook nog een rolletje in heeft gespeeld? Hij wordt in de groepsapp althans al Mino genoemd.

Dat lijkt mij wel heel veel eer, hoor. Staat al twee jaar op de lijst bij ons, in augustus ook al contact gehad voor hij naar Spakenburg ging. Ik denk dat Koen Wesdorp (met een beetje hulp van Ellas Meijer) de grootste ambassadeursrol heeft gespeeld.

Ik geloof dat Henk na zijn interview met Diego wel een appje naar Rogier had gestuurd om te vertellen dat hij vrijkwam. Voor het verhaal wel leuk, dus enige credits voor Henk zijn op zijn plaats.
 

Unregistere

Well-known member
Nog wat aardig nieuws. Weliswaar geen spelersnieuws, maar toch wel een beetje. Stef Doedée, die tussen 2013 en 2019 onze vaste doelman was, keert terug bij ASWH. Dat doet de 34-jarige Doedée niet meer als speler, want na twee jaar Smitshoek bergt hij de handschoenen op. Hij gaat de keepers van ons Onder 23 team, het 2e en de Onder 19 trainen. Leuk!
 

De Groene Scout

Well-known member
Ook Jari Oosterwijk gaat naar HHC. Miste het spelletje toch te veel, nadat hij onverwachts stopte met betaald voetbal bij Twente.
 
Bovenaan