Tweede divisie 2019/20

De Groene Scout

Well-known member
Na een matige start kruipt AFC ok weer richting de kopgroep. Vandaag een eenvoudige 4-0 winst op ASWH.
Koploper IJsselmeervogels had volgens Kees ook een makkelijke middag tegen het kwakkelende Spakenburg.
De Treffers sluit ook aan bij de subtop door een knappe 0-1 winst uit bij Jong Volendam.
De topper tussen HHC en Rijnsburgse Boys is nog bezig; nog een kwartier op de klok en het staat inmiddels 3-3.

Abubakari

Well-known member
Koploper IJsselmeervogels had volgens Kees ook een makkelijke middag tegen het kwakkelende Spakenburg.
2-2 geworden toch? Is Kees bij 2-0 naar huis gegaan omdat hij om zes uur aan tafel wilde?

De Groene Scout

Well-known member
Inderdaad 10 minuten voor tijd nog 2-0, maar uiteindelijk toch nog 2-2 geworden en Kees had zelfs een pluim over voor de veerkracht.

Unregistere

Well-known member
Na een matige start kruipt AFC ok weer richting de kopgroep. Vandaag een eenvoudige 4-0 winst op ASWH.

Op basis van teletekst zou je dat inderdaad zeggen. Gek genoeg was dat echter bepaald niet het geval. De eindstand was zeer geflatteerd te noemen. ASWH voetbalde namelijk prima mee en was in feite gelijkwaardig, zo niet voetballend beter dan AFC. Alleen het grote verschil zit voorin. Wij hadden niet voldoende stootkracht, mede door het ontbreken van twee spitsen, en dus stokte het in de eindfase of waren het vooral halve kansjes die we cre?erden. AFC sloeg bij de eerste kans voor rust wel toe door een intikker van Yordi Teijsse. Na rust begonnen we ook goed, maar na balverlies op het middenveld werd Raily Ignacio bediend en die rondde koeltjes af. Met nog een half uur te gaan hadden we nog steeds het gevoel dat een puntje haalbaar was. Daarom een drietal zeer offensieve wissels en dat hadden we achteraf beter niet kunnen doen. AFC profiteerde dankbaar van de ruimte met de 3-0 door wederom Ignacio en daarna viel ook de 4-0 nog, weer door Yordi Teijsse. Allebei in de laatste tien minuten. Misschien was het verstandiger geweest om niets te wijzigen, al hadden we dan dus met 2-0 verloren en ook nul punten gehad. Dat was voor het gevoel echter wel lekkerder geweest, want het voetbal wordt echt beter, hoe gek dat ook mag lijken na zo'n uitslag.

Maar ja, Ignacio is natuurlijk een fenomeen. Als je vanavond of morgen de samenvatting zou bekijken, zie je hem twee keer scoren en krijg je mogelijk het idee dat hij top was. In werkelijkheid deed hij vrij weinig, maar voor de goal is hij dodelijk. Met zo'n spits hadden wij vandaag gewonnen, maar ja, die hebben we niet. Verder misten we achterin Josimar Lima wel. Hij haakte af in de warming-up, maar was met zijn kracht en lengte natuurlijk de ideale man geweest om Ignacio te bestrijden. Het is niet anders. Voor ons werkt het met vallen en opstaan, waarbij we helaas wel door twee teams zijn ingehaald en nu weer op een P/D-plek staan.

Het zou mij enorm verbazen als AFC nog bovenin mee gaat draaien. Ploeg maakt een verzadigde indruk. Sommige spelers voetbalden bijna op een soort arrogante manier, daarom is het extra jammer dat we dat niet konden afstraffen. De honger lijkt verdwenen, vorig jaar natuurlijk het ultieme bereikt en ik krijg niet het idee dat het nog heel erg hoeft. Al hebben ze natuurlijk wel veel kwaliteit. Die jongens voorin, maar ook rechtsback Johan Kulhan is een klasbak. Maar of ze het allemaal nog kunnen opbrengen, 34 duels lang? Ik heb mijn twijfels.

Sportpark heeft wel een bepaalde charme, maar is ook wel erg oud. Met name binnen. Die kleedkamers zijn niet direct wat je verwacht bij de landskampioen, dus de centen zijn duidelijk in de selectie gestoken en niet in de accommodatie.

AFC - ASWH 4-0 (1-0)
13. 1-0 Yordi Teijsse 58. 2-0 Raily Ignacio 80. 3-0 Raily Ignacio 86. 4-0 Yordi Teijsse
Scheidsrechter: Thijs Voncken

AFC: Patrick Zonneveld; Johan Kulhan, Dalian Maatsen, Jonathan Richard (62. G?vero Markiet), Thomas van den Houten; Milan Hoek, Yordi Teijsse, Kenny Teijsse; Fouad Belarbi, Raily Ignacio (88. Tiemen van Hezel), Nick van der Velden (67. Melvin Grootfaam)

ASWH: Stefan Kok; Lorenzo Braaf, Menno Vooges (76. Ayta? Asim Metin), Gilmaro van de Werp, Clarence Bijl; Jesper van den Bosch, Lars Bosscha (76. Lucas van Oeveren), Ismail Yildirim, Koen Wesdorp, Nick Slotboom (76. Kenny Anderson); Lester Pires

Copyright-ProShots-4916877_500x333.jpg

ASWH-captain Jesper van den Bosch wordt fel op de huid gezeten door de helft van de Teijsse-tweeling (foto: PRO SHOTS / Vincent de Vries)

de waan

Well-known member
Ze zijn toch net begonnen met de bouw van hun nieuwe complex? Volgens mij pal naast het huidige hoofdveld.

Was de prosecco nog in de aanbieding?

Unregistere

Well-known member
Dat zou goed kunnen ja, er werd daar gebouwd. Was me niet geheel duidelijk wat er gebouwd werd en ook niet echt opgelet. Maar dat zal dan wel het verhaal zijn.

Keuken was dramatisch, gemiddelde wachttijd rond de 30 minuten. Dus ook maar geen Prosecco besteld... Wel hadden ze een half studentenhuis leeggeplukt als barmeisjes, dat was dan wel weer okee.

Sjorro

Active member

Hoeveel wedstrijden schorsing zou hem dit opleveren? Interview erna werkt ook niet in zijn voordeel....

Mijn mening is dat zoiets wel hard gestraft moet worden, maar omdat de Tuchtcommissie vaak voor kleinere overtredingen of harde duels met rood tot gevolg, al 4 of 5 wedstrijden schorsing geeft, ben ik bang dat hij er relatief makkelijk mee weg gaat komen.

Unregistere

Well-known member
Hoeveel wedstrijden schorsing zou hem dit opleveren? Interview erna werkt ook niet in zijn voordeel....

Mijn mening is dat zoiets wel hard gestraft moet worden, maar omdat de Tuchtcommissie vaak voor kleinere overtredingen of harde duels met rood tot gevolg, al 4 of 5 wedstrijden schorsing geeft, ben ik bang dat hij er relatief makkelijk mee weg gaat komen.

Volgens mij baseren ze de schorsing doorgaans volledig op de code die de scheidsrechter heeft doorgegeven. Geen idee wat die heeft ingevuld.

De Groene Scout

Well-known member
Volgens mij baseren ze de schorsing doorgaans volledig op de code die de scheidsrechter heeft doorgegeven. Geen idee wat die heeft ingevuld.

Alles onder de 10 duels zou lachwekkend zijn. Echt belachelijke actie en ook compleet overbodig. Hij kon ook gewoon hard mee rennen met de tegenstander. Wat de scheids invult maakt mij ook niet zo veel uit, als de KNVB fairplay nog een beetje serieus neemt heeft meneer Selimi nu winterstop en mag hij het in februari weer proberen.

gevegt

Well-known member
Ik vind de overtreding helemaal niet zo hard. Hij houdt zijn been keurig laag en kan zo zijn tegenstander 'netjes' neerleggen.

Unregistere

Well-known member
Alles onder de 10 duels zou lachwekkend zijn. Echt belachelijke actie en ook compleet overbodig. Hij kon ook gewoon hard mee rennen met de tegenstander. Wat de scheids invult maakt mij ook niet zo veel uit, als de KNVB fairplay nog een beetje serieus neemt heeft meneer Selimi nu winterstop en mag hij het in februari weer proberen.

Tja. Ik ben toch bang dat het bij 3-5 duels blijft, maximaal.

Unregistere

Well-known member
Alles op een rijtje dan maar, zo voor de eerste 'break':

Speelronde 8

AFC - ASWH 4-0 (1-0)
1-0 Yordi Teijsse 2-0 Raily Ignacio 3-0 Raily Ignacio 4-0 Yordi Teijsse

HHC Hardenberg - Rijnsburgse Boys 3-3 (3-2)
1-0 Nick de Bondt 1-1 Jeroen Spruijt 2-1 Ravelino Junte 2-2 Jeroen Spruijt 3-2 Rob van der Leij 3-3 Jo?l Tillema

Jong Sparta Rotterdam - Kozakken Boys 1-0 (1-0)
1-0 Bradly van Hoeven

Jong FC Volendam - De Treffers 0-1 (0-1)
0-1 Dilivio Hoffman

Koninklijke HFC - Quick Boys 1-0 (1-0)
1-0 Sam van Huffel

Noordwijk - Excelsior Maassluis 1-3 (0-1)
0-1 Jamie den Hartog 0-2 Sekou Sylla 90 (+1). 1-2 Emiel Wendt 90 (+3). 1-3 Martijn le Cong? (eigen doelpunt)

Scheveningen - GVVV 0-1 (0-0)
0-1 Berry Powel

TEC - Katwijk 1-0 (1-0)
1-0 Guus van Weerdenburg (eigen doelpunt)

IJsselmeervogels - Spakenburg 2-2 (1-0)
1-0 Robbert Olijfveld 2-0 Jeffrey Buitenhuis 2-1 Marlon Versteeg 2-2 Argjend Selimi
Rood: Argjend Selimi (Spakenburg)

STAND

1. IJsselmeervogels 8-20
2. Rijnsburgse Boys 8-15
3. HHC Hardenberg 8-14 (+6)
4. AFC 8-14 (+4, 18 goals voor)
5. Koninklijke HFC 8-14 (+4, 13 goals voor)
6. De Treffers 8-14 (+4, 12 goals voor)
7. Katwijk 8-13 (+6)
8. Jong Sparta Rotterdam 8-13 (0)
9. Kozakken Boys 8-12 (+2)
10. TEC 8-12 (-2)
11. Noordwijk 8-11 (+2)
12. GVVV 8-11 (-2)
13. Excelsior Maassluis 8-10
14. Spakenburg 8-7 (-8)
15. ASWH 8-7 (-11)
16. Quick Boys 8-5 (-6)
17. Jong FC Volendam 8-5 (-7)
18. Scheveningen 8-2

Topscorers:

1. Danny van den Meiracker (IJsselmeervogels) 8
=. Yordi Teijsse (AFC) 8
3. Ahmed El Azzouti (IJsselmeervogels) 7
4. Raily Ignacio (AFC) 6
=. Floris van der Linden (Koninklijke HFC) 6

Yordi-Teijsse-AFC.jpg

Door zijn twee goals tegen ASWH tilde AFC-spits Yordi Teijsse zijn totaal naar acht en is hij na de eerste acht duels gedeeld topscorer van de tweede divisie

Unregistere

Well-known member
Beetje onderbelicht gebleven, maar John de Wolf heeft dus aangekondigd na dit seizoen te vertrekken als trainer van Spakenburg. Zat er natuurlijk wel in. Ben wel benieuwd of hij het seizoen gewoon afmaakt of dat er al een vroegtijdig afscheid volgt.

Unnekuukse

Active member
Beetje onderbelicht gebleven, maar John de Wolf heeft dus aangekondigd na dit seizoen te vertrekken als trainer van Spakenburg. Zat er natuurlijk wel in. Ben wel benieuwd of hij het seizoen gewoon afmaakt of dat er al een vroegtijdig afscheid volgt.

De naar eigen zeggen "goed ingevoerde" Kees weet het blijkbaar nog niet. Hij is nog druk met Willem van Hanegem uit te maken voor "demente clown".

De wedstrijd tussen de nrs 2 en 3 HHC en Rijnsburgse Boys ( achter koploper IJsselmeervogels ) eindigde in 3-3 .
HHC kreeg de meeste kansen op de overwinning, maar het zat niet echt mee, teveel kansen werden gemist.
En ondanks zijn ene treffer heeft Rob van der Leij het vizier ook nog niet scherp.
Een aantal weken geleden toen HHC er nog wat beter voorstond kreeg trainer Karsten de vraag of er dit seizoen nog wat meer in zat dan een plek in de subtop.
Sindsdien haalde HHC uit de laatste 3 wedstrijden slechts 2 punten.

Dat is dan zo maar ik vond HHC Hardenberg tegen De Treffers over een uitgebalanceerd team beschikken. Goede keeper, goed centrum (vooral die grote, sterke nr. 3? is echt een topper) en veel beweging en voetbal in het elftal. Een klein wondertje dat wij 1-1 tegen HHC speelden maar, op basis van wat ik heb gezien, gaan die gewoon top 3 eindigen.

Unregistere

Well-known member
HHC ben ik ook wel nieuwsgierig naar. Een van de voor mij nieuwe teams die we nog moeten ontmoeten. Komt in het volgende blok van acht competitieduels tot de winterstop, dan zal ik eens op nummer 3 letten. Dat is niet de van ONS Sneek gekomen Fatima, neem ik aan?

Voor ons is de tweede divisie tot nu toe een mooi leerproces. Voor spelers ?n voor de trainer, getuige zijn tweet van vanmiddag:

https://twitter.com/RogerioBold/status/1184079179672969216

Hopelijk verlengt de TC snel zijn contract!

En nog een stukje met de meest besproken schoffelaar van de tweede divisie, Argjend Selimi:

Argjend Selimi is de meest besproken Spakenburg-speler van dit moment. De 23-jarige vleugelaanvaller schoot zijn ploeg zaterdag op gelijke hoogte met buurman IJsselmeervogels, ,,veegde'' daarna Ahmed el Azzouti onderuit in de hoop een tegendoelpunt te voorkomen en werd even wereldnieuws doordat hij na afloop aangaf het ,,zo weer te doen''.

,,Ik ben inmiddels bijna een bekende Nederlander'', zegt Argjend Selimi maandagmorgen. ,,Ik heb ongelooflijk veel reacties gehad en heb mezelf in diverse televisieprogramma's voorbij zien komen.'' FOX-analist Willem van Hanegem was het meest uitgesproken; volgens de oud-Feyenoorder zou Selimi levenslang geschorst moeten worden. ,,Haha, dat heb ik gehoord. Maar Van Hanegem is een Nasser (IJsselmeervogels-aanhanger, red.), dus die neem ik niet zo serieus.''

De meeste commotie ontstond vanwege zijn interview na afloop waarin Selimi zei dat hij er geen spijt van had en het zo weer zou doen. ,,Misschien had ik dat achteraf beter anders kunnen verwoorden. Ik bedoelde er niet mee dat ik Ahmed el Azzouti een volgende keer weer zo onderuit zou vegen, maar dat ik mezelf de volgende keer weer zou opofferen voor Spakenburg. Doordat ik die aanval stopte, kon IJsselmeervogels niet doorbreken, dus in feite heb ik een punt gered voor Spakenburg. Daar ben ik blij om.'' Na afloop heeft Selimi nog contact gehad met El Azzouti: ,,Hij kon mij wel begrijpen.''

Scheidsrechter Stef Veekamp heeft de overtreding van Selimi na afloop 'code 3' gegeven: ernstig gemeen spel, waarvoor normaal gesproken een schikkingsvoorstel van twee wedstrijden schorsing gegeven wordt.

https://www.debunschoter-online.nl/s...n-van-commotie

Zo te zien zat ik dus redelijk in de buurt met mijn inschatting van de schorsing. En de Kromme is dus een Nasser.

Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Willem is het vriendje van Jaan de Graaf, he.

Dus een Nasser.

Inderdaad, nu je het zegt. Echt zo'n rooie.

Spakenburg is in ieder geval helemaal niks meer, volgens voormalig blauwe en huidig rooie Danny van den Meiracker: https://www.voetbal247.nl/van-den-meiracker-spakenburg-een-van-de-minste-ploegen-van-tweede-divisie/

Bij Scheveningen is al afscheid genomen van Cock Jol. De broer van Martin was TD, maar de huidige situatie vraagt zoveel aandacht dat de club en Jol besloten hebben de samenwerking te be?indigen. Jol is wegens priv?redenen niet in staat om die aandacht aan het eerste elftal te kunnen schenken, aldus Haaglanden Voetbal.

Bovenaan