Tweede Divisie 2018/19

Unregistere

Well-known member
Ja, dat ook. Laat ik het anders zeggen: je zou verwachten dat ze met een voorkeur voor thuisduels om 14.30 uur dan voor uitwedstrijden ook de voorkeur aan dat tijdstip zouden geven, in plaats van aan te geven dat ze dan het liefst om 15.30 uur zouden spelen.
 

Unregistere

Well-known member
Mooie lijstjes van de kenners hoor! Ik vind het heel erg lastig dit seizoen, veel lijkt dicht bij elkaar te liggen. Mijn verwachting is wel dat met name Jong Almere City FC last zal hebben van de verscherpte regels rond dispensatiespelers, dus die zie ik ook wel onderin eindigen. Bovenin moet ik nog maar zien of Kozakken Boys het wederom zo goed zal doen. Veel sterkhouders en smaakmakers kwijt, de nieuwkomers maken tot nu toe niet allemaal een goede indruk, ze missen eigenlijk nog een aanvaller - zijn nog hard op zoek - en ik denk dat de trainer een stuk minder is. Die gaat het mogelijk ook zwaar krijgen met de kritische aanhang als de resultaten tegenvallen.

Van de andere teams uit 'mijn' regio zal Excelsior Maassluis vermoedelijk hetzelfde stugge team blijven, ook onder Corneille. Barendrecht kan het wel eens lastig gaan krijgen, de nieuwe trainer ligt nu al onder vuur en ze zijn veel kwaliteit en ervaring kwijt. De voorzitter zorgde voor nog meer onrust door zijn uitspraken na de bekeruitschakeling. Niet slim.

Ben vooral benieuwd of Jong Sparta nu eens niet pas na de winterstop op dreef komt en al eerder lekker meedraait en of Rijnsburgse Boys en AFC daadwerkelijk om de titel kunnen strijden.

Katwijk zal zich ook wel bovenin melden, al vindt Jack - uiteraard - dat er heel erg veel beter moet bij de kampioen. Maar ja, dat vindt hij altijd en doorgaans komt het dan wel goed.
 

Sensini

Active member
Bij Kozakken Boys de eerste keeper in de 13e minuut geblesseerd uitgevallen, de reserve keeper in de 20e minuut geblesseerd met brancard van het veld. Gelegenheidsdoelman Svan van Ingen laat er ??n door waardoor AFC met 0-1 wint.
 

De Groene Scout

Well-known member
Ondanks het mazzeltje met de keeper van de tegenstander toch wel knap van AFC. Die laten dus al direct zien zich graag te willen mengen in de strijd met de grote zaterdagclubs om de bovenste plaatsen. Van die potentiele toppers dus direct al naast Kozakken Boys ook HHC met een misstap uit bij Jong Sparta.
 

Unregistere

Well-known member
Mwah, ik snap dat Kozakken Boys op basis van de klassering van vorig seizoen bij de potenti?le toppers wordt gerekend, maar de realiteit is denk ik anders. De nederlaag tegen AFC komt voor mij niet als een verrassing, ik zie de Werkendammers niet om de titel spelen. Simpelweg te veel kwaliteit verloren, met name voorin is alle klasse en creativiteit vertrokken. Dat vang je niet zo eenvoudig op, vrees ik. Wel een bijzonder verhaal met die keepers natuurlijk!

De titelkandidaten Rijnsburgse Boys (0-2 bij Jong Almere City FC) en IJsselmeervogels (1-3 bij Scheveningen, ondanks een vlotte achterstand) starten goed. Katwijk al dik voor bij De Treffers.

Verder mooie zeges voor Jong Sparta en Excelsior Maassluis. Barendrecht verloor bij Spakenburg, jammer.
 

Unregistere

Well-known member
Voor de meeschrijvers alles op een rijtje:

Speelronde 1

Excelsior Maassluis - GVVV 1-0 (1-0)
39. 1-0 Sekou Sylla

Jong Almere City FC - Rijnsburgse Boys 0-2 (0-2)
4. 0-1 Frank Tervoert 24. 0-2 Jo?l Tillema
Rood: Samuel Brobbey (Jong Almere City FC, 2 x geel)

Jong Sparta Rotterdam - HHC Hardenberg 3-1 (0-1)
19. 0-1 Rick Hemmink 67. 1-1 Kevin Ringeling 79. 2-1 Youssef El Kachati 84. 3-1 Gianni dos Santos
Rood: Kevin G?rtz (HHC Hardenberg)

Koninklijke HFC - FC Lienden 1-2 (0-1)
23. 0-1 Maurits de Baar 66. 1-1 Feyo Glim (strafschop) 77. 1-2 Jawad Bellahsan

Kozakken Boys - AFC 0-1 (0-1)
42. 0-1 Raily Ignacio
Bijz.: Beide keepers van Kozakken Boys raakten binnen twintig minuten ernstig geblesseerd, zodat veldspeler Sven van Ingen ruim zeventig minuten het doel verdedigde

Scheveningen - IJsselmeervogels 1-3 (1-2)
2. 1-0 Tim Peters 17. 1-1 Danny van den Meiracker 43. 1-2 Danny van den Meiracker 48. 1-3 Danny van den Meiracker

Spakenburg - Barendrecht 1-0 (0-0)
57. 1-0 Mike Vreekamp

De Treffers - Katwijk 1-4 (0-3)
6. 0-1 Norair Aslanyan 20. 0-2 Steven Sanchez Angulo 42. 0-3 Marciano Mengerink 55. 0-4 Marciano Mengerink 58. 1-4 Arda Havar

VVSB - Jong Vitesse 2-2 (1-0)
30. 1-0 Mitchell Theuns 54. 1-1 Jesse Schuurman 75. 1-2 Anil Mercan 90. 2-2 Tomas Arroyo

STAND

1. Katwijk 1-3 (+3)
2. Jong Sparta Rotterdam 1-3 (+2, 3 goals voor)
=. IJsselmeervogels 1-3 (+2, 3 goals voor)
4. Rijnsburgse Boys 1-3 (+2, 2 goals voor)
5. FC Lienden 1-3 (+1, 2 goals voor)
6. AFC 1-3 (+1, 1 goal voor)
=. Excelsior Maassluis 1-3 (+1, 1 goal voor)
=. Spakenburg 1-3 (+1, 1 goal voor)
9. Jong Vitesse 1-1 (0, 2 goals voor)
=. VVSB 1-1 (0, 2 goals voor)
11. Koninklijke HFC 1-0 (-1, 1 goal voor)
12. Barendrecht 1-0 (-1, 0 goals voor)
=. GVVV 1-0 (-1, 0 goals voor)
=. Kozakken Boys 1-0 (-1, 0 goals voor)
15. HHC Hardenberg 1-0 (-2, 1 goal voor)
=. Scheveningen 1-0 (-2, 1 goal voor)
17. Jong Almere City FC 1-0 (-2, 0 goals voor)
18. De Treffers 1-0 (-3)

Topscorers:

1. Danny van den Meiracker (IJsselmeervogels) 3
2. Marciano Mengerink (Katwijk) 2

IJsselmeervogels_DannyvandenMeiracker.jpg

Danny van den Meiracker liet zich gelijk zien in zijn eerste competitieduel in het shirt van 'de Rooien', want de ex-spits van 'de Blauwen' hielp IJsselmeervogels met drie goals aan een overwinning in Scheveningen
 

de Kok

Member
Ondanks het mazzeltje met de keeper van de tegenstander toch wel knap van AFC. Die laten dus al direct zien zich graag te willen mengen in de strijd met de grote zaterdagclubs om de bovenste plaatsen. Van die potentiele toppers dus direct al naast Kozakken Boys ook HHC met een misstap uit bij Jong Sparta.

HHC verliest van Jong Sparta. Valt me tegen van de Hardenbergers. Die zou ik toch weer in de top verwachten. of is deze start de opmaat naar een zwak seizoen?
 

Unregistere

Well-known member
HHC verliest van Jong Sparta. Valt me tegen van de Hardenbergers. Die zou ik toch weer in de top verwachten. of is deze start de opmaat naar een zwak seizoen?

Ik vind dat niet zo verrassend hoor, Jong Sparta is een prima ploegje. Had er eerlijk gezegd wel op gerekend dat die van HHC zouden winnen.
 

zwammy

Well-known member
Net 10 minuten Katwijk-Kozakken boys gekeken. Dan heb je ook een kutleven hoor als je hier voor thuis blijft.
 
Bovenaan