Tweede Divisie 2016-2017

Jef400

Well-known member
Dan rijd ik liever naar het Kalf eerlijk gezegd. Wel leuk is trouwens dat AZ II op een locatie niet ver van de oud betaald voetbalclubs KFC en ZFC gaat spelen.
 

Bernardo

Well-known member
Haarlem maar weer terug naar de Eerste divisie. Komt die club voort uit HFC Haarlem? Of totaal wat anders.
 

de waan

Well-known member
Haarlem maar weer terug naar de Eerste divisie. Komt die club voort uit HFC Haarlem? Of totaal wat anders.

Totaal wat anders. De oudste club van Nederland (al is dat dan weer een beetje dubieus). En ze weigeren zelfs met spelerscontracten te werken dus die gaan nooit of te nimmer naar de eerste divisie.
 

Forza AZ

Well-known member
Haarlem maar weer terug naar de Eerste divisie. Komt die club voort uit HFC Haarlem? Of totaal wat anders.
HFC Haarlem is na het faillisement opnieuw opgericht en direct gefuseerd met Kennemerland. Die fusieclub is (nog) geen succes gebleken want in 2010 startten ze in de 2e klasse, maar ondertussen zijn ze afgezakt naar de 4e klasse.
Kon. HFC bestaat al meer dan 100 jaar als zelfstandige club inderdaad en speelt dus komend seizoen in de Tweede Divisie.
 

Jef400

Well-known member
En KFC is feitelijk de Z van AZ.

Daarom. Dat maakt AZ II dit jaar wel aardig interessant vind ik. Bijkomend voordeel is dat het Kalf op minder dan 10 minuten rijden van mijn huis ligt, dus dan kun je ook makkelijker zeggen van we gaan er heen.
 

Unregistere

Well-known member
Ah, mooi. Een eigen sectie en topic voor deze nieuwe competitie. Ben heel benieuwd naar de ervaringen van de deelnemers volgend seizoen.

Zelf zal ik vooral de ploegen uit deze regio volgen (Barendrecht, Excelsior Maassluis, Kozakken Boys en natuurlijk Jong Sparta). De verrichtingen van GVVV zal ik ook wel met iets meer dan gemiddelde interesse bekijken, net als die van Koninklijke HFC.

De Treffers lijkt mij deze keer eens niet de uitgesproken titelfavoriet ;), al durf ik nog niet te zeggen wie dat wel is. Ben ook nieuwsgierig of de belofteteams potten kunnen breken of dat ze, zoals toch wel een beetje wordt verwacht, onderin gaan eindigen en vooral moeten strijden tegen degradatie.

Gaan binnenkort ook de clubtopics van deelnemers, voor zover die er zijn, deze kant op?
 

Forza AZ

Well-known member
Daarom. Dat maakt AZ II dit jaar wel aardig interessant vind ik. Bijkomend voordeel is dat het Kalf op minder dan 10 minuten rijden van mijn huis ligt, dus dan kun je ook makkelijker zeggen van we gaan er heen.
Ik vind het dan juist weer jammer dat ze niet in Alkmaar gaan spelen. Ik heb Jong AZ weinig bezocht de laatste jaren, voornamelijk omdat maandag 18.30u een lastige tijd is. Dus was ik van plan nu ze op zaterdag of zondag gaan spelen vaker te gaan kijken. Maar vanuit Alkmaar helemaal naar Wijdewormer is me dan toch net even te ver.
 
Bovenaan