Het is meer een kwestie van niet kunnen dan dat ze het niet zien zitten, lijkt mij. Die spelers die tot en met de A1 blijven hebben, net als bij Spartaan '20, best een goede basis. Maar die draaien als ze senior zijn echt niet zo maar even mee, zeker niet in de hoofdklasse. Je krijgt toch te maken met (fysiek) sterkere tegenstanders, daar hebben zelfs de belofteteams van BVO's in de tweede en derde divisie het vaak al aardig lastig mee. Dus dat geldt dan voor deze jongens nog meer. En ook na de A1 kunnen ze nog weggeplukt worden, dus de jongens die uiteindelijk doorstromen zijn bij lange na niet de grootste talenten.
De A1 van Spartaan '20 zou ongeveer elke A1 van clubs in de regio Rijnmond, waarvan het eerste hoofdklasse of hoger speelt, vrij eenvoudig verslaan. Laat diezelfde elf spelers een jaar later echter als Spartaan '20 1 tegen die eerste elftallen spelen en ze verliezen vrijwel zeker alles, vaak zelfs ruim. Bij Alphense Boys zal dat niet veel anders zijn.
Ok , ik begrijp je verhaal.
Ik had gedacht, dat veel van die jongens die met de A1 in de top van de eerste divisie spelen, wel wat gemakkelijker mee zouden kunnen in een hoofdklasser-middenmoter.
Natuurlijk kunnen er van die A-junioren ook nog enkelen na de jeugd blijvend " weggeplukt" worden, maar dat is hen kennelijk eerder in de jeugd nog niet overkomen. Hoewel daarvoor ook wel weer andere redenen genoemd kunnen worden.
Maar aan de BVO's zal het niet liggen als een speler als B junior uitzonderlijk getalenteerd is.
Hoe het zit met Spartaan '20 weet ik niet. Hun A1 en hun eerste spelen op lager niveau dan Alphense Boys.
Halen die net als Alphense Boys ook veel spelers van buiten ?
Overigens zie ik ook, dat sv Urk bovenin de sterke za HB meedraait met allemaal eigen spelers vanuit de eigen jeugd.
Terwijl die eigen jeugd op een flink wat lager niveau voetbalt dan bovengenoemde 2 clubs.
Ik denk wel, dat die Urk-jongens wat meer honkvast zijn.