Transfers hoofdklasse 2018-2019

Mug

Member
Ik ben heel benieuwd naar de reden van overstap. Van de ene naar de andere hoofdklasser. Het verbaast mij dat hij op Facebook door heel veel Alcideanen gefeliciteerd met zijn overstap.
 

Unregistere

Well-known member
SC Genemuiden betaalt wel aardig toch? Althans, die indruk maakten ze in het verleden.

Misschien dat ze hem daarom feliciteren.
 

De Groene Scout

Well-known member
Ik ben heel benieuwd naar de reden van overstap. Van de ene naar de andere hoofdklasser. Het verbaast mij dat hij op Facebook door heel veel Alcideanen gefeliciteerd met zijn overstap.

De reden laat zich toch wel raden? Van 1.500 euro vrijwilligers vergoeding naar contractje van 8.000 euro
 

SanMark.

Well-known member
Die 8K haalt hij bij Alcides ook haast wel.

Ik denk ook niet dat er echt veel verschil tussen beide clubs zit. Beide zijn echte voetbalbolwerken, met een uitstekende jeugdopleiding en een prima eerste.

Van oudsher is Genemuiden natuurlijk wel een top amateur club. Daardoor misschien nog net wat meer aanzien ?
 

Mug

Member
Die 8K haalt hij bij Alcides ook haast wel.

Ik denk ook niet dat er echt veel verschil tussen beide clubs zit. Beide zijn echte voetbalbolwerken, met een uitstekende jeugdopleiding en een prima eerste.

Van oudsher is Genemuiden natuurlijk wel een top amateur club. Daardoor misschien nog net wat meer aanzien ?
Ik heb het idee dat je nog in het verleden leeft. Die bedragen werden vroeger misschien wel betaald, maar het beleid wat men nu voert is gericht op eigen jeugdopleiding zonder grote betalingen.
 

Arjen

Member
Ik ben heel benieuwd naar de reden van overstap.

Fantastische club, Warm bad, Voelt als thuiskomen, Geweldige sfeer..... Oh ja en 💰
Is natuurlijk geen schande h?!?
Mooie club en voor velen lijkt het toch een stapje hoger. Lijkt h?, lijkt!
 

noordooster

Well-known member
Dat weet ik wel zeker.

Ach Alcides moet niet klagen.
Wobbes speelde eerder voor fc Meppel en in zijn jeugd bijvoorbeeld in Zuidwolde.
En er zijn meer spelers die van andere clubs komen , zoals bv Romme en Lohman.
Overigens is het ook heel mooi om te zien, dat Alcides veel jongens uit de jeugd weten in te passen het eerste.

Ik weet de reden niet waarom Wobbes voor Genemuiden kiest. Misschien omdat hij meer geld krijgt. Maar ik kan me ook andere redenen voorstellen.
De teleurstelling bij Alcides is te begrijpen, maar als je niet weet dat er in het amateurvoetbal op dat niveau vergoedingen worden betaald, loop je nogal achter.
( ik heb het ook altijd jammer gevonden, wanneer Heerenveen en Groningen meermalen hun beste spelers kwijtraakten aan Ajax of PSV )
Zolang dat door de leden niet wordt afgekeurd en zolang de club het zich financieel kan veroorloven en zolang het volgens de regels gebeurt heb ik er niks op tegen.
Over het algemeen beschikken soortgelijke clubs over een groter budget vanwege hogere inkomsten.
Als een club ( de leden ) ervoor kiest minder of niets te betalen, is dat uiteraard ook prima.
 

Arjen

Member
Ach Alcides moet niet klagen.

Gebeurt ook niet h?. Ze weten hoe het werkt.
Ze mogen alleen wel eens wat trotser zijn op bijvoorbeeld hun jeugdopleiding en de prestaties van het eerste. Bij Alcides is het i.t.t. diverse, niet nader te noemen, andere clubs al gauw: "doe maar normaal dan doe je al gek genoeg". Lans de lijn is het "glas ook vaak half leeg" of was de tegenstander vaak beter ongeacht de uitslag. "We hebben mazzel gehad" is ook zo'n veel gehoorde uitspraak. Ze mogen best wat minder bescheiden zijn.
En wat Wobbes betreft, ik heb niemand horen klagen dat hij overstapt. Dat plekje wordt wel weer opgevuld. Wellicht door iemand uit de (door de rest van de regio w?l alom geroemde) eigen jeugdopleiding...!
 

SanMark.

Well-known member
Ik heb het idee dat je nog in het verleden leeft. Die bedragen werden vroeger misschien wel betaald, maar het beleid wat men nu voert is gericht op eigen jeugdopleiding zonder grote betalingen.

Tot een 5 a 6 K per speler per jaar vind ik geen grote betalingen.
 

Unregistere

Well-known member
Leonidas haalt Assad El Harti terug naar Rotterdam. De spits, vorig jaar topscorer, komt bij Excelsior Maassluis niet in de plannen voor. Daarom keert hij na een half jaar terug bij Leonidas, dat gezien de tegenvallende klassering in de hoofdklasse B zondag op zoek was naar versterking.
 

Unregistere

Well-known member
Jordi Balk (FC Lienden) deed vandaag mee met DUNO D. in een oefenduel en lijkt dus de volgende te zijn die verkast naar aanleiding van de problematiek bij FC Lienden.
 

Unregistere

Well-known member
Scheveningen-routinier Leroy Resodihardjo (31) verlaat de club na dit seizoen. De ex-prof gaat verder in de zaterdaghoofdklasse en wel bij Smitshoek.
 

Unregistere

Well-known member
Julian Agatowski per direct naar Capelle. De middenvelder van Kozakken Boys heeft zich voor anderhalf jaar verbonden aan de Slotbewoners. Ergens wel opmerkelijk, maar zij willen uiteraard in de hoofdklasse blijven en moeten dus iets doen.
 

Unregistere

Well-known member
Ik ben zoals bekend fan van hem, maar hoe heeft hij het gedaan in Werkendam?

Niet zo gek veel gespeeld, mede door de stevige concurrentie en toch ook wel wat blessureleed. Daarom wilde hij ook graag al tussentijds weg, om weer aan voetballen te komen. Begreep wel dat hij bij een eventuele degradatie van Capelle weer vrij is om te gaan.
 

Unregistere

Well-known member
Ansu Camara (LRC Leerdam) en Brandon Fijneman (onlangs gestopt bij TEC) spelen volgend seizoen voor Unitas.
 
Bovenaan