[Transfers] Buitenland

Pieros

Active member
Met Branco van den Boomen en Stijn Spierings verlaten binnenkort twee Nederlanders Toulouse, maar er komt er wel weer eentje voor terug. NEC-aanvaller Ibrahim Cissoko gaat voor 2,5 miljoen naar de club in Zuid-Frankrijk. Voor NEC is het de hoogste transfersom ooit die ze ontvangen.
Scouten ze wel goed; ik vind Cissoko wel een leuk talent. Beetje frivool, maar wel eentje met een actie in huis. Zou me niets verbazen als ook dat een voltreffer is.
Prima speler, maar nog jong en wisselvallig. Ik had hem graag nog bij NEC zien spelen.
 

Batigoal

Well-known member
Opvallende transfer waar @erka vast heel blij mee is: Naby Keita gaat transfervrij van Liverpool naar Werder Bremen. Die hadden we toch verwacht bij een wat hogere categorie club.
 

Batigoal

Well-known member
Was geen succesvolle aankoop inderdaad.

Volgende opvallende transfer: Youri Tielemans kiest voor Aston Villa. Geen gekke stap, bij een niveau hoger vraag ik me af of hij zich in de basis zou hebben gespeeld.
 

Batigoal

Well-known member
Mooie transfer voor Vincent Vermeij: hij verruilt SC Freiburg II voor Fortuna Düsseldorf.
De favoriete speler van @germania!

Ondertussen gaat een andere Nederlandse spits, Sam Lammers, naar Rangers in Schotland. Hopelijk gaat het voor hem daar wat beter, want scoren ging in Italië maar moeizaam.
 

Batigoal

Well-known member
Tonali voor 80 miljoen naar Newcastle. Hij was zelfs in tranen dat hij weg gaat/moet bij AC Milan. Nu zal hij die tranen vast kunnen deppen met een mooi salaris, maar het had toch mooi geweest als hij jarenlang bij Milan was gebleven. Maar dat zie je zelden meer natuurlijk.
 

Batigoal

Well-known member
Kai Havertz gaat voor €70 miljoen van Chelsea naar stadsgenoot Arsenal. Goeie voetballer, maar altijd een beetje de vraag waar je hem neer gaat zetten, want wat is nou zijn beste positie? Maar qua voetbal lijkt hij bij Arsenal meer op zijn plaats te zijn.

Daarnaast lijkt de transfer van Declan Rice naar Arsenal een kwestie van tijd, nu ze met West Ham akkoord zijn over een transfersom van zo'n €115 miljoen plus nog bonussen. Die hebben dan toch wel aardig uitgegeven nu al. En dat voor 2 twijfelgevallen.
 

Batigoal

Well-known member
Liverpool haalt hoogstwaarschijnlijk Dominik Szoboszlai van RB Leipzig binnen. Dat vind ik een verstandige aankoop om hun middenveld te verversen na eerder al Alexis Mac Allister te hebben gehaald, ook zo'n uitstekende aankoop.
 

ALenstra

Well-known member
Daley Sinkgraven van Bayer Leverkusen naar UD Las Palmas
Rick van Drongelen van Union Berlin naar Samsunspor
 
Bovenaan