Transfers 2e divisie

de waan

Well-known member
Dat klinkt ook wel logisch. Kan dat verhaal ook weer de wereld uit.

Moet wel lachen om zo'n Kees Spaan. Net doen alsof ie heel belangrijk is, maar zo ingewikkeld lijkt het me niet, TC bij Kozakken Boys. Ze kunnen zo'n beetje iedereen halen die ze willen. En dan nu bij het eerste zuchtje tegenwind meteen het bijltje er bij neer gooien.
 

Unregistere

Well-known member
Breda inderdaad. Dus prima aan te rijden, plus een verdubbeling van het aantal in Breda woonachtige selectiespelers. ;)

Dat klinkt ook wel logisch. Kan dat verhaal ook weer de wereld uit.

Moet wel lachen om zo'n Kees Spaan. Net doen alsof ie heel belangrijk is, maar zo ingewikkeld lijkt het me niet, TC bij Kozakken Boys. Ze kunnen zo'n beetje iedereen halen die ze willen. En dan nu bij het eerste zuchtje tegenwind meteen het bijltje er bij neer gooien.

Ik snap je redenering. Zit ook wel wat in, want de laatste jaren hebben ze budgettair inderdaad weinig problemen om spelers aan te trekken. Moet wel zeggen dat Spaan wel een enorme bijdrage geleverd heeft aan de opkomst van Kozakken Boys in de laatste jaren. Haalde de juiste spelers, die toen echt nog niet zo bekend waren. Met een aantal promoties en zelfs een titel als gevolg. En hij durfde het toch aan om Buijs trainer te maken.

Persoonlijk snap ik wel dat hij zich in zijn hemd gezet voelde toen het bestuur hem liet zitten en niet kwam opdagen. Zeker als je met twee eredivisiespelers zit, zoals hij dat zelf zei. En dan past het ook wel bij hem om er gewoon direct mee te kappen, zo eigengereid heeft hij ook als trainer altijd wel gewerkt. Daarom sta ik hierin toch wel meer aan de kant van Spaan, al ben ik uiteraard niet ontevreden dat het bestuur van de Boys zijn plan om zeep hielp.
 

de waan

Well-known member
Moet wel zeggen dat Spaan wel een enorme bijdrage geleverd heeft aan de opkomst van Kozakken Boys in de laatste jaren. Haalde de juiste spelers, die toen echt nog niet zo bekend waren.

Helder. Ik zit het ook wel echt van buitenaf te beoordelen en dat is niet altijd het beste, zo blijkt.
 

Unregistere

Well-known member
Helder. Ik zit het ook wel echt van buitenaf te beoordelen en dat is niet altijd het beste, zo blijkt.

Maar het is natuurlijk geen onlogische gedachte. Heeft Kozakken Boys ook zelf wel een beetje gecreëerd door op de proppen te komen met o.a. Powel, Ignacio en Drenthe.

Ik zag dat AFC nog een gevoelige aderlating te verwerken krijgt. Johan Kulhan, de speler die afgelopen seizoen op mij persoonlijk misschien wel de beste indruk maakte in de wedstrijden tegen ASWH, vertrekt naar Spanje. Hij wordt daar tandarts. De Amsterdammers moeten dus weer de markt op.
 

Unregistere

Well-known member
Excelsior Maassluis ziet ook een aanvaller vertrekken naar het buitenland. Lovette Felicia, aangetrokken van RKAVV, gaat zonder een wedstrijd voor Maassluis te hebben gespeeld een avontuur in Zweden aan bij IF Karlstad Fotboll.
 

Batigoal

Well-known member
Mooi avontuur. Goeie shirts hebben die gasten ook:

314@60.jpg
 

Unregistere

Well-known member
Kozakken Boys zat dus in de penarie na het vertrek van de aanvallers Groothusen en Conraad. De gewenste aanwinst Boymans kwam door de Spaan-affaire niet meer naar Werkendam. Wat doe je dan als je geen technisch directeur meer hebt en toch aanvallers zoekt? Juist, dan benader je gewoon een speler van een andere club, ook al weet je dat die jongen daar gaat voetballen en al zes weken trainde. Dan ook nog eens zonder iets te zeggen, maar zoiets komt altijd uit.

In dit geval Thomas Marijnissen, de aanvaller die ASWH van Halsteren had aangetrokken. Nou ja, prima, maar dat gaat niet zomaar. Dus uiteindelijk is de overeenkomst ontbonden op een manier die voor ons ook akkoord was. Nu is het aan de KNVB of Marijnissen überhaupt in Werkendam kan gaan voetballen, maar dat zoekt hij maar uit.

Het enige nadeel is wel dat wij dachten de selectie rond te hebben, maar nu dus toch weer op zoek moeten naar een offensieve versterking. Gelijk werk aan de winkel voor de nieuwe technische man dus!
 

Unregistere

Well-known member
Dat weet ik niet. ;)

Hetgeen mij het meest verbaast, is dat hij serieus dacht dat niemand zou merken dat hij in Werkendam meetrainde.

En ik ben ook erg benieuwd op basis van welke regelgeving ze hem speelgerechtigd denken te krijgen. Maar goed, dat zoeken ze zelf maar uit.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Profclubje spelen, maar dan met luizenstreken dus.

Precies waar ik mij het meest aan erger in de top van het 'amateurvoetbal'. Al die ambitieuze dorpsclub waar enkele zakenlui het beleid bepalen alleen de lusten, maar niet de lasten accepteren.

Ga daar nu eens veel beter mee on als KNVB en zorg voor eerlijke concurrentie met de KKD en doorstroom vanuit de divisies. Licentie-eisen naar beneden en het betalingsverkeer veel strenger controleren.
 

Unregistere

Well-known member
De KNVB heeft groen licht gegeven voor de overgang van Thomas Marijnissen van ASWH, waar hij slechts zes weken actief was, naar Kozakken Boys.
 

Unregistere

Well-known member
Kozakken maffia!!1!elf!

:)

Heel netjes is het niet van ze, al vind ik dat de speler meer blaam treft. Snap zijn keuze persoonlijk ook niet helemaal, maar dat maakt ook niet uit. Het is tussen de clubs goed opgelost, dus in die zin prima. En hij heeft hier historie geschreven als selectiespeler die het kortst bij de club is geweest.

Wat ik persoonlijk wel enigszins verrassend vind, is dat de KNVB zo makkelijk akkoord is gegaan. Misschien omdat ASWH en de Boys het onderling al geregeld hadden, waardoor we hem ook vrijgaven. Maar dan nog.
 

Unregistere

Well-known member
Ik heb het idee dat de KNVB bij de 'semi-profs' vaak toch wat coulanter is hiermee.

Kennelijk. Nou ja, prima verder. De Boys hebben het verhaaltje op de website nog wel licht aangepast zag ik, eerst stond er dat hij rechtstreeks van Halsteren kwam.


Ze zijn dus zo te zien ook nog een speler kwijt, al kwam die nooit in actie in het eerste elftal en was het meer iemand voor de Onder 23.
 
Bovenaan