Topklasse zondag

de waan

Well-known member
Is HFC altijd al een vaste klant geweest in de hoge regionen van het amateurvoetbal of hebben zij een beetje ?geprofiteerd? van het feit dat de lokale profclub ten onder is gegaan?

Nee, ze zijn niet altijd een vaste klant geweest in de amateurtop en nee, ze hebben niet geprofiteerd van het verdwijnen van Haarlem.

Club met een degelijk beleid en heeeeeeel veel leden. Die komen dan wel eens boven drijven.
 

de waan

Well-known member
Nou is er nog wel eens een verschil tussen het offici?le en het officieuze verhaal, maar het is wel ??n van de clubs die het felst heeft geageerd tegen het verplicht onder contract moeten nemen van spelers dadelijk in de 2e divisie en de topklasse.
 

SanMark.

Well-known member
Nou is er nog wel eens een verschil tussen het offici?le en het officieuze verhaal, maar het is wel ??n van de clubs die het felst heeft geageerd tegen het verplicht onder contract moeten nemen van spelers dadelijk in de 2e divisie en de topklasse.

Ja dat meende ik al eens ergens gelezen te hebben. Maar dat geld volgens mij voor nog een paar 100 + jaar oude clubs.
 

De Groene Scout

Well-known member
Komend weekend 1 inhaalduel tussen Hercules en EVV
Hercules heeft de punten nog hard nodig om niet op de P/D plek terecht te komen. Bij winst zijn ze zo goed als veilig. EVV mag met een overwinning nog hopen op de 3e periode. Gooi er toch maar vast een 'HUP EVV' tegenaan.
 

Unregistere

Well-known member
Hercules doet goede zaken door die overwinning. Zie maar:

Inhaalduel

Hercules - EVV 2-0

STAND

1. FC Lienden 28-56
2. UNA / Brinvast 28-54
3. VVSB 28-48
4. De Treffers 28-46
5. JVC Cuijk 28-44
6. Koninklijke HFC 28-43
7. WKE 28-42 (+4)
8. EVV 28-42 (+3)
9. OJC Rosmalen 28-38 (-1)
10. Hercules 28-38 (-2)
11. HSC '21 28-36 (+6)
12. AFC 28-36 (-5)
13. HBS 28-34
14. ADO '20 28-27 *
15. Leonidas 28-23 *
16. HFC EDO 28-12 *

* = gedegradeerd
 

De Groene Scout

Well-known member
Zondag de voorlaatste speelronde met de volgende wedstrijden:

EDO - VVSB
OJC Rosmalen - De Treffers
WKE - ADO'20
HSC'21 - FC Lienden
Hercules - Kon. HFC
HBS - UNA
AFC - EVV
JVC Cuijk - Leonidas

Waar gaat het om komend weekend?
- de kampioen kan bekend worden
- de tijd om de P/D plek

Als FC Lienden weet te winnen en UNA doet dat niet dan kan de vlag uit in Lienden.
De nummers 1 en 2 spelen overigens allebei uit tegen een ploeg die nog volop in strijd zijn tegen degradatie. Zowel HBS als HSC' 21 kunnen namelijk nog op de P/D plek terecht komen.
Op die P/D plek kunnen ook AFC, OJC en Hercules nog terecht komen. Deze drie ploegen lijken echter een minder zware opgave te hebben zondag tegen een reeds uitgespeeld ploeg.
 

De Groene Scout

Well-known member
Haal het niet vandaag. Zit nog in Haarlem en waarschijnlijk pas na de wedstrijd thuis.
Dus vanaf deze kant vast een Hup HSC
Verwacht er overigens niet te veel van en hoop meer op een nederlaag van HBS.
 

Unregistere

Well-known member
FC Lienden kampioen na de halve misstap van UNA bij HBS. Toch knap van ze, best verrassend in mijn ogen! HSC '21 moet nog een week tussen hoop en vrees leven. Maar zal toch wel lukken, volgende week naar Leonidas begreep ik? Daar moet je gewoon kunnen winnen. OJC en Hercules na vandaag definitief veilig.

Speelronde 29

HSC '21 - FC Lienden 0-2
HBS - UNA / Brinvast 0-0
HFC EDO - VVSB 2-3
WKE - ADO '20 2-2
OJC Rosmalen - De Treffers 0-0
Hercules - Koninklijke HFC 0-0
AFC - EVV 1-1
JVC Cuijk - Leonidas 3-1

STAND

1. FC Lienden 29-59 *
2. UNA / Brinvast 29-55
3. VVSB 29-51
4. De Treffers 29-47 (+18)
5. JVC Cuijk 29-47 (+14)
6. Koninklijke HFC 29-44
7. WKE 29-43 (+4)
8. EVV 29-43 (+3)
9. OJC Rosmalen 29-39 (-1)
10. Hercules 29-39 (-2)
11. AFC 29-37
12. HSC '21 29-36
13. HBS 29-35
14. ADO '20 29-28 **
15. Leonidas 29-23 **
16. HFC EDO 29-12 **

* = kampioen
** = gedegradeerd
 

De Groene Scout

Well-known member
Zenuwslopend hoor als je er zelf niet bij bent. Stond in de file en volgde HSC'21 en ook HBS via twitter. Best gevarlijk, vond ook mijn vrouw. Dat HSC'21 niet zou winnen had ik wel verwacht, gelukkig won ook HBS niet.
Volgende week uit winnen bij Leonidas en de valg kan weer uit. Lijkt mij toch wel te doen, of onderschat ik de boel nu?
 

Unnekuukse

Active member
Volgende week uit winnen bij Leonidas en de valg kan weer uit. Lijkt mij toch wel te doen, of onderschat ik de boel nu?

Geen zorgen, dat wordt een makkie. Leonidas is helemaal klaar met dit seizoen. Kan me niet voorstellen dat ze volgende week nog gas geven.
Als JVC Cuijk vanmiddag alleen al alle open kansen had benut, dan waren het dubbele cijfers geworden. Dit seizoen geen competitiewedstrijd gezien waarin JVC Cuijk zoveel kansen heeft gehad als vandaag tegen Leonidas.
 

De Groene Scout

Well-known member
Ik hoop het, maar helemaal gerust ben ik er nog niet op. Zo goed zijn we zelf immers ook niet. Defensief worden er iedere wedstrijd wel een handvol opzichtige fouten gemaakt en voorin ook veel gemist.
 

Forza AZ

Well-known member
AFC kan dus nog in de nacompetitie verzeild raken, maar tegelijk de 3e periode winnen. Ze staan daarin nu 1 punt voor op UNA
 

Unregistere

Well-known member
Volgende week uit winnen bij Leonidas en de valg kan weer uit. Lijkt mij toch wel te doen, of onderschat ik de boel nu?

Leonidas is gedegradeerd en er speelt weer wat op de achtergrond, dus kan me bijna niet voorstellen dat die spelers echt het onderste uit de kan willen halen tegen jullie. Maar goed, misschien uit eergevoel en om 'goed af te sluiten', je moet ze ook nooit onderschatten. Toch ga ik voor een 2 in de toto.
 
Bovenaan