The Jukebox

de waan

Well-known member
Het regent en het is november:
Weer keert het najaar en belaagt
Het hart, dat droef, maar steeds gewender,
Zijn heimelijke pijnen draagt.

En in de kamer, waar gelaten
Het dagelijks leven wordt verricht,
Schijnt uit de troosteloze straten
Een ongekleurd namiddaglicht.

De jaren gaan zoals zij gingen,
Er is allengs geen onderscheid
Meer tussen dove erinneringen
En wat geleefd wordt en verbeid.

Verloren zijn de prille wegen
Om te ontkomen aan den tijd:
Altijd november, altijd regen,
Altijd dit lege hart, altijd.
 

Unregistere

Well-known member
Vandaag gaat het muntje naar Frazey Ford. De Canadese, ook bekend van The Be Good Tanyas, bracht dit jaar haar derde album uit. Dat heet U Kin B The Sun. Ben momenteel bezig om mijn platen uit 2020 weer eens goed te beluisteren, alvast met het oog op de jaarlijst. Dit is er één die flink terrein wint. Daarom ook het muntje.

[video]

Geinig weetje: Frazeys tweede naam is Obadiah, ook de titel van haar eerste soloplaat uit 2010. Deze naam kreeg ze van haar oudere broers. Zij mochten van pa en ma de tweede naam voor hun zusje kiezen en ze besloten haar te vernoemen naar de weggelopen kat.
 

Bonehead

Well-known member
Lang geleden dat ik op zaterdagavond alleen thuis ben in onbenevelde toestand. De gedachten gaan terug naar jeugdtrauma's van twee Nederlandse zenders en verder alleen maar schimmige Duitstalige zenders met dit soort muziek.


Ik trek er maar snel eentje open. Plop.
 

Unregistere

Well-known member
Deze maand was het nieuwe album van Danny Vera het cadeautje van de Excelsior Supportersclub. Leuke plaat wel hoor. Dus een muntje voor Danny vandaag.

[video]
 

Bonehead

Well-known member
Na een kistje groene knuppels is het tijd voor Nederlandse muziek. Wat een pareltjes hebben we toch voortgebracht.

 

Abubakari

Well-known member
Voor onze zieke liefhebber van het Nederlandstalige levenslied hier een fraaie klassieker die ik zelf erg mooi vind.

 

Unregistere

Well-known member
Op zo'n zaterdagmiddag maar eens een muntje doneren aan de Vlaardingse zangeres Eva Auad, die je misschien nog kunt kennen als deelneemster aan de eerste editie van The Voice of Holland. Haar nieuwste album Like No Other is een fijne plaat.

[video]
 

Unregistere

Well-known member
Artiest: Sam Cordes
Album: nog geen, cover van een nummer van Alain Clark als hart onder de riem voor de Dordtse horeca

[video]
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Een muntje voor de briljante Alexi Laiho, die helaas op 41-jarige leeftijd is overleden.

 
Bovenaan