Tennis

Status
Niet open voor verdere reacties.

PES5

Administrator
Forumleiding
Zoals ik vorig jaar al zei: een Verkerkje. 1x een periode dat alles perfect gaat, verder gewoon een goede top50 speelster die haar uitschieters zal hebben. Zowel naar boven als naar onderen. En (om maar de woorden van erka te parafraseren) bij de dames is de top100 zo 'smal' dat je dan van iedereen kunt verliezen.

We zullen het voorlopig als NL zijnde met dat soort speelsters moeten doen, want vanuit de junioren komt he-le-maal niks. Jarenlang wanbeleid qua jeugd bij de KNLTB werpt nu zijn vruchten af.

Hoe vaak ga je dat riedeltje over Bertens nu nog herhalen? Je roept dit al tijden, maar volgens mij is Bertens al een behoorlijke tijd in die top 30 te vinden. Belachelijk om haar met Verkerk te vergelijken.
Zelfs na een teleurstellend RG dit jaar, staat ze nog keurig in de top 25.
 

zwammy

Well-known member
We waren er toch over eens dat het vrouwentennis op het moment niet veel voorstelt. Dan is top 25 niet zo lastig.
 

JMD

Well-known member
Hoe vaak ga je dat riedeltje over Bertens nu nog herhalen? Je roept dit al tijden, maar volgens mij is Bertens al een behoorlijke tijd in die top 30 te vinden. Belachelijk om haar met Verkerk te vergelijken.
Zelfs na een teleurstellend RG dit jaar, staat ze nog keurig in de top 25.
Ik roep dit dus een jaar, omdat de carriere van Bertens mij aan zijn carriere doet denken. Een extreem goede Roland Garros (dat een logisch gevolg was van een goed gravelseizoen), daarna gewoon rond de top25 blijven staan, hier en daar wat resultaat pakken, maar het jaar erna op Roland Garros minder presteren. Verkerk haalde daarna hier en daar resultaten, bleef in de top 50 te vinden tot een flinke blessure roet in het eten gooide.

En als je serieus naar Bertens' resultaten op GS kijkt: 21 deelnames, 13x in de 1e ronde eruit, 5x in de 2e ronde. Sorry hoor, maar dan mag je die RG2016 toch echt gewoon een flinke uitschieter noemen. En wat had Verkerk? Precies, ook 1 flinke uitschieter.

Overigens heb ik die vergelijking in 1 jaar misschien 4x gemaakt (1x RG vorig jaar, 1x RG dit jaar en nu, en dan nog ergens 1x).... En dat op een forum waar je continu dezelfde opmerkingen ziet langskomen... Poepoe, wat erg...
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
En als je de andere toernooien erbij pakt ?

Verkerk won 2 toernooien (Milaan en Amersfoort), Bertens won er 3 (2x Neurenberg en 1x Marokko (Casablanca??))
Bij Verkerk is er natuurlijk wel een grote 'wat als' qua blessure, liep die notabene op in de finale van Amersfoort, tenniste door, won, en lag er vervolgens meer dan een jaar uit.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Fysiek is ook een kwaliteit. Daarnaast, Verkerk leefde niet voor zijn sport en dacht al snel dat hij het mannetje was.

Gaat niet per s? om de vergelijking met Verkerk, maar dat je te pas en te onpas blijft roepen dat Bertens straks vanzelf weer omlaagdondert, maar dat is, ondanks dat ze bijna alle punten van RG verloor, niet gebeurd.
Volgens mij maakt Bertens nog steeds stappen. Dat gaat met vallen en opstaan, maar ik vind dat je haar te kort doet om haar eendagsvlieg te noemen.
 

JMD

Well-known member
Fysiek is ook een kwaliteit. Daarnaast, Verkerk leefde niet voor zijn sport en dacht al snel dat hij het mannetje was.

Gaat niet per s? om de vergelijking met Verkerk, maar dat je te pas en te onpas blijft roepen dat Bertens straks vanzelf weer omlaagdondert, maar dat is, ondanks dat ze bijna alle punten van RG verloor, niet gebeurd.
Volgens mij maakt Bertens nog steeds stappen. Dat gaat met vallen en opstaan, maar ik vind dat je haar te kort doet om haar eendagsvlieg te noemen.
Je legt me woorden in de mond: Ik heb nooit gezegd dat Bertens 'omlaag gaat donderen', ik heb haar altijd een top50-speelster genoemd.

Vwb Verkerk: dat klopt ja dat hij er niet voor leefde, maar die blessure was iets in zijn schouder en had weinig met fysiek te maken. Soms heb je ook gewoon pech qua blessure. Zie bv Krajicek, die bleef ook maar klooien met zijn knie, en die leefde er echt wel voor. (die raakte op het ABN AMRO-toernooi 1995 in de finale op matchpoint nota bene geblesseerd, maakte het punt, won het toernooi, stapte verkeerd uit en lag er weer een paar maanden uit)

Overigens zie ik die stappen bij Bertens niet, vond haar vorig jaar beter.
 
Laatst bewerkt:

Friesland

Well-known member
Overigens heb ik die vergelijking in 1 jaar misschien 4x gemaakt (1x RG vorig jaar, 1x RG dit jaar en nu, en dan nog ergens 1x).... En dat op een forum waar je continu dezelfde opmerkingen ziet langskomen... Poepoe, wat erg...

In voetbal wordt wel eens gezegd: beter 1x 0-5, dan 5x 0-1.
In tennis is het precies andersom: beter 1x een kwartfinale, dan 5x een tweede ronde.
 
Laatst bewerkt:

zwammy

Well-known member
Maar ik mag dus nog niet zeggen dat ik haar overhypt vind, prima dat was ook eigenlijk mijn vraag.
 

JMD

Well-known member
Haase had in zijn dubbelpartij een MP, maar benut dat niet, nu wordt het 5e set.
Arends stond 2-1 in sets voor, maar verliezen TB 4e set. Ook daar een 5e set dus.
 

JMD

Well-known member
Als je het maar vaak genoeg flikt dan blijf je gewoon bovenin staan.

Zeker. Maar zoals ik gisteren postte: 21 deelnames, 13x in de 1e ronde eruit, 5x in de 2e ronde. Daar zit maar 1 echte uitschieter in, in 6 jaar (oke, ik ben in een goede bui, ook een 4e ronde RG noem ik dan een uitschieter). Vind ik een beetje weinig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan