Tennis

Status
Niet open voor verdere reacties.

JMD

Well-known member
Baan 6 is na een lange TB t?ch geen 5e set geworden, dus Hogenkamp gaat nu de baan op.

Bertens 4-3 achter in de 2e set. Ze moet de Amerikaanse nu breaken in 1 van de volgende 2 servicebeurten anders is het klaar.
 

JMD

Well-known member
Bertens kwam 6-1 achter in de TB, kwam terug tot 6-5, liep weer op service, maar verliest vervolgens iop eigen service het punt, dus voor Bertens einde RG...

Die gaat een flink eind zakken...
 

Pascallovic

Well-known member
Welke hype heb je het over? Dat men denkt dat ze een paar rondes had kunnen overleven gezien haar recente prestaties op gravel?
 

JMD

Well-known member
Hogenkamp er overigens ook uit, Haase ook bijna uitgeschakeld.

Dat was het dan weer voor het NL tennis in de enkelspelen.

Het NL duo Koolhof/Middelkoop verloor in de eerste ronde herendubbel vandaag, later vandaag nog een Nederlandse (Demi Schuurs) in actie in de damesdubbel.
 

erka

Well-known member
Haase speelt trouwens op zich niet slecht alleen komt qua kwaliteit gewoon fors te kort tegen Nadal.
 

Reinoud

Well-known member
Mentaal lijkt mij Bertens toch niet zo sterk. Ben benieuwd naar haar nieuwe ranking en naar wat ze op gras kan. Ze meer punten halen door het jaar heen.
 

zwammy

Well-known member
Welke hype heb je het over? Dat men denkt dat ze een paar rondes had kunnen overleven gezien haar recente prestaties op gravel?

Mwah, vooral het gezever dat ze zo goed, zo volwassen en zo ver al was. Zeker in vergelijking meg choker Haasse die ondertussen al wel een jaar of 10 langer bezig is en uitgeschakeld werd door iemand die wel kan tennissen.
 

Friesland

Well-known member
Bertens kwam 6-1 achter in de TB, kwam terug tot 6-5, liep weer op service, maar verliest vervolgens iop eigen service het punt, dus voor Bertens einde RG...

Die gaat een flink eind zakken...

Ze verliest 710 punten. Daarmee komt ze uit op 1685, in de huidige stand zou dat plaats 25 betekenen. Niet extreem dramatisch, dus.
 

erka

Well-known member
Kiki Bertens zat woensdag vol teleurstelling na haar nederlaag in twee sets tegen de Amerikaanse Christina Bellis in de tweede ronde van Roland Garros. "Ik had last van zenuwen en was geen moment echt los. Ik was in paniek op de baan." (nu.nl)

Als je in paniek raakt op de baan in zo'n situatie dan is het dus echt wel een mentaal iets. Dat mag je in principe niet overkomen als je 7 jaar ouder bent en veel meer ervaring hebt als je tegenstander.
 

JMD

Well-known member
Kiki Bertens zat woensdag vol teleurstelling na haar nederlaag in twee sets tegen de Amerikaanse Christina Bellis in de tweede ronde van Roland Garros. "Ik had last van zenuwen en was geen moment echt los. Ik was in paniek op de baan." (nu.nl)

Als je in paniek raakt op de baan in zo'n situatie dan is het dus echt wel een mentaal iets. Dat mag je in principe niet overkomen als je 7 jaar ouder bent en veel meer ervaring hebt als je tegenstander.
Daar hebben veel vrouwentennissters last van. Niet voor niks mag er bij WTA-toernooien de coach op de baan geroepen worden... (1x per wedstrijd volgens mij)

Overigens weer wat geplaatsten eruit in de 2e ronde:
Bij de heren verloren we Berdych (13), Kyrgios (18), Ferrer (30), Karlovic (23).
Bij de dames was het exit voor Kvitova (15), Bertens (18), Cibulkova (6), Konjuh (29), Strycova (20), Pavlyuchenkova (16) en misschien Keys (12), die een break achter staat in de 3e set. 13 (of 14) van de 32 geplaatste speelsters zijn dus na 2 rondes al klaar... Het weer in Schotland is idd voorspelbaarder.
 

Reinoud

Well-known member
Was een mooie reactie van Del Potro als zijn opponent Almagro geblesseerd moet opgeven. Zeer mooi om te zien. Denk dat de Argentijn de favoriet is tegen Murray. Wel potje om naar uit te zien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan