Tennis

Status
Niet open voor verdere reacties.

JMD

Well-known member
De 4e game heeft Federer kansen, maar wordt uiteindelijk gewonnen door Nadal. Baalt Federer? Nee, in 85 seconden wint hij zijn servicegame op love. 4-1

Jamel

Administrator
Forumleiding
Dat belooft idd niet veel goeds voor Nadal. Maar goed, het kan zo omslaan, dat zagen we in set 2 en begin set 3.

Het blijft altijd magistraal om deze mannen tegen elkaar te zien spelen. Beiden misschien niet meer zo goed als, laten we zeggen, een jaar of 7 geleden, maar de klasse blijft er wel vanaf druipen. Twee van de beste tennissers ooit.

JMD

Well-known member
En zo maak je een breakpunt af op de service naar buiten van Nadal, gewoon cross diep.

Nu dus wel de break, 5-1.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Break Federer, dus we kunnen set 3 voor hem opschrijven.

De backhand van Federer loopt vandaag echt geweldig zeg. Nadal heeft er geen antwoord op.

JMD

Well-known member
Het blijft altijd magistraal om deze mannen tegen elkaar te zien spelen. Beiden misschien niet meer zo goed als, laten we zeggen, een jaar of 7 geleden, maar de klasse blijft er wel vanaf druipen. Twee van de beste tennissers ooit.
Jep. Het is genieten.

Federer - Nadal wordt beschouwd als de beste tennisrivaliteit uit de historie. Met die Wimbledonfinale van 2008 natuurlijk als hoogtepunt, door kenners beschouwd als de beste partij ooit.

Federer stopt het punt voor een challenge... Haviksogen die man, is idd net aan uit.

JMD

Well-known member
Break Federer, dus we kunnen set 3 voor hem opschrijven.

De backhand van Federer loopt vandaag echt geweldig zeg. Nadal heeft er geen antwoord op.

Dat is normaal zijn zwakke punt en daar maakt Nadal (geholpen door zijn linkshandigheid) optimaal gebruik van. Vandaag is die backhand ijzersterk en slaat er heel veel mee, ipv te slicen.

Overigens: wat wordt Nadal 'kaal'... Die is met 5 jaar helemaal kaal aan de bovenkant.

30-40 nu op service Federer na een dubbele fout

Jamel

Administrator
Forumleiding
Federer - Nadal wordt beschouwd als de beste tennisrivaliteit uit de historie. Met die Wimbledonfinale van 2008 natuurlijk als hoogtepunt, door kenners beschouwd als de beste partij ooit.

Ik word er niet graag aan herinnerd, omdat Nadal die partij won. Maar dat was inderdaad een geweldige wedstrijd.

JMD

Well-known member
Ik word er niet graag aan herinnerd, omdat Nadal die partij won. Maar dat was inderdaad een geweldige wedstrijd.

Same here. Ben altijd Federerfan geweest, maar dat was een juweel van een partij. Federer stond overigens met 2-0 achter in sets toen, was de eerste uren niet sterk. Het had zijn 6e Wimbledon op rij geweest, een verbetering van Borg's record.

Overigens zou ik vandaag ook vrede hebben met Nadal, die gun ik het ook wel.

Weer breakpunt Nadal na 2 fouten van Federer, maar weggeserveerd

Jamel

Administrator
Forumleiding
Same here. Ben altijd Federerfan geweest, maar dat was een juweel van een partij. Federer stond overigens met 2-0 achter in sets toen, was de eerste uren niet sterk. Het had zijn 6e Wimbledon op rij geweest, een verbetering van Borg's record.

Overigens zou ik vandaag ook vrede hebben met Nadal, die gun ik het ook wel.

Weer breakpunt Nadal na 2 fouten van Federer, maar weggeserveerd

Het mooie aan deze rivaliteit is dat de meeste mensen denk ik wel geneigd zijn om voor Federer te zijn, vanwege zijn 'gentlemen uitstraling'. Maar de waarheid is dat Nadal ook gewoon een hele sympathieke kerel is en dat ze erg goed zijn met elkaar.

JMD

Well-known member
Het mooie aan deze rivaliteit is dat de meeste mensen denk ik wel geneigd zijn om voor Federer te zijn, vanwege zijn 'gentlemen uitstraling'. Maar de waarheid is dat Nadal ook gewoon een hele sympathieke kerel is en dat ze erg goed zijn met elkaar.

Zeker. Federer heeft Nadal's tennisacademie geopend, om maar een voorbeeld te geven van hun genegenheid.

Ik vind Nadal op de tennisbaan irritant met al die maniertjes waar je helemaal kriegel van wordt als je er naar kijkt, en dat overdreven 'vamos' (wat hij nu veel minder doet overigens). Om diezelfde reden vond ik Hewitt ook niks, dat overdreven fistpumpen etc. Naast de ban is Nadal een fantastische vent.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Federer stuurt Nadal de baan over met z'n backhand. Dat heb ik in al die jaren zelden gezien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan