Tennis

Jamel

Administrator
Forumleiding
Gaat iets niet helemaal goed in de software, dus we gaan (voorlopig) hier verder.
 

JMD

Well-known member
Zijn de topics te groot geworden? Want ook het F1-topic doet gek...

2-2 in de 3e set, 2-0 voor Federer in sets.
 

Pascallovic

Well-known member
Raar die inzinking van Cilic. Lijkt het nu weer een beetje onder controle te hebben, nu Federer er niet meer volledig overheen dendert.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Zijn de topics te groot geworden? Want ook het F1-topic doet gek...

2-2 in de 3e set, 2-0 voor Federer in sets.

Nee, er gebeurt iets geks in de software. Wat precies moet je aan V-C vragen, want daar heb ik geen verstand van.
 

JMD

Well-known member
En daar is weer de break van Federer. 4-3 nu voor.

Er schijnt een bui aan te komen over een minuut of 5-10. Dan zou het zomaar al klaar kunnen zijn.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Federer gaat dit toernooi dus zonder setverlies winnen. JMD liet van de week al zien hoe bijzonder dat is. Ongekend.
 

JMD

Well-known member
JA!!!!

Nog even het rijtje:
* de oudste speler die WImbledon wint in de Open Era
* voor het eerst sinds 1976 wint iemand Wimbledon zonder setverlies
* Federer is de 2e speler (sinds Borg) die op 2 verschillende GS's wint zonder setverlies (Borg op Wimbledon en Roland Garros), Federer deed het al eerder op de Australian Open van 2007.
* Voor het eerst sinds 1938 is er op 2 GS's een winnaar zonder setverlies, toen 2x Budge, dit jaar Nadal op RG en Federer hier.
* niemand won ooit 8x Wimbledon, alleen Nadal heeft vaker 1 specifieke GS gewonnen. (Parijs 10x)
 

JMD

Well-known member
Het lijstje GS-winnaars:
1) Federer 19
2) Nadal 15
3) Sampras 14
4) Djokovic 12
5) Borg 10

We leven in mooie tijden als tennisliefhebbers, 3 van de top 4 spelen nu, en Sampras heb ik ook nog zien spelen.
 

erka

Well-known member
Ik heb Borg ook nog zien spelen. Met zijn comeback in 1991, met zijn houten racket. Genant was dat.
 

JMD

Well-known member
Ik heb Borg ook nog zien spelen. Met zijn comeback in 1991, met zijn houten racket. Genant was dat.

Ja, dat weet ik ook nog ja. Mijn moeder was fan van hem en werd helemaal wild toen ze hoorde dat hij terugkwam... Toen heeft ze me verteld wie dat was (de sportgekte heb ik van mijn moeder...). Heb de beelden nooit gezien, maar begreep wel dat het snel voorbij was.

En zo is dus in beide jaren dat een Court zonder dak zat Federer de winnaar. (in 2007 het Centre, dit jaar Court 1) :)
 

erka

Well-known member
Edberg zijn commentaar destijds, toen Borg in zijn eerste partij werd weggemept door Jordi Arrese: "it's a sad, sad story".
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Ondertussen is de mixed dubbelfinale bezig. Martina Hingis & Jamie Murray nemen het op tegen Heather Watson & Henri Kontinen. Dus er zal sowieso een Brit met deze prijs aan de haal gaan. Hingis & Murray wonnen de eerste set.
 

JMD

Well-known member
Ondertussen is de mixed dubbelfinale bezig. Martina Hingis & Jamie Murray nemen het op tegen Heather Watson & Henri Kontinen. Dus er zal sowieso een Brit met deze prijs aan de haal gaan. Hingis & Murray wonnen de eerste set.

En ook de 2e set gaat naar de Swiss Miss en de broer van Andy Murray. :)

De 23e GS-titel alweer voor Hingis.

Het was de laatste partij die nog bezig was (even ervoor was de jongensdubbelfinale op baan 12 klaar en iets daarna de Gentlemen Invitationfinale op baan 1), dus zit Wimbledon 2017 erop. 2 events zijn gewonnen door Nederlanders, Haarhuis/Eltingh wonnen de Gentlemen Senior Invitationfinale van Krajicek/Petchey, en Diede de Groot won het rolstoeltoernooi. Zij verloor met Marjolein Buis de damesdubbelrolstoelfinale in een spannende driesetter nadat ze eenvoudig de eerste set wonnen.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan