Tennis

JMD

Well-known member
En ze winnen na een heerlijke 2e set, die halverwege leek te kantelen doordat de Braziliaanse ineens fantastisch ging spelen. Naar het eind 2e set begon het NL/Tsjechische koppel weer de overhand te krijgen en dat bevestigden ze in de TB.

Voor Siniakova is het haar 1e mixedtitel op een GS, ze won al goud in Parijs op de Spelen in het gemengddubbel. In het damesdubbel won ze al 10 Grand Slams en goud in Tokio.

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Dubbel blijft toch altijd leuk om te zien, de 'snelle handjes' aan het net, het tactische...
En ik krijg het idee dat Verbeek en Siniakova heel goed samen spelen. Volgens mij is het hun eerste keer samen, maar ze spelen alsof ze het al jaren doen. Echt heel goed gespeeld.

JMD

Well-known member
David Pel speelt zaterdag de herendubbelfinale met Hijikata tegen een Brits koppel, het is voor het eerst sinds de jaren 60 dat er een compleet Brits koppel in de herendubbelfinale staat.

JMD

Well-known member
En ik krijg het idee dat Verbeek en Siniakova heel goed samen spelen. Volgens mij is het hun eerste keer samen, maar ze spelen alsof ze het al jaren doen. Echt heel goed gespeeld.
Jep, zeiden ze op de BBC idd ook al, paste goed. En begreep ook dat Verbeek de eerste partijen doodnerveus was aan haar zijde, de nummer 1 dubbel van de wereld, bang om fouten te maken. Maar wat een uitstraling heeft die, en net ook die speech, totaal niet nerveus.

Dat vind ik het leuke aan dubbel, ineens komen er verrassingen op, ineens staan ze op de grote banen, en bij Wimbledon blijft het publiek dan ook flink zitten. Geen toernooi ter wereld besteedt zoveel aandacht aan dubbels als op SW19.

JMD

Well-known member
Komt ook omdat de grote tennissers geen dubbels meer spelen. Dat was tot in de jaren 90 wel anders.
Eens, alhoewel de topheren sowieso nooit veel dubbelden.

Maar dan alsnog heb je echt erkende dubbelaars die je er wel verwacht. Verbeek en Pel zijn dan echt verrassingen

JMD

Well-known member
Het zal mij niks verbazen als Djokovic er binnenkort ook mee stopt. 2-0 achter in sets, nog wel 0-3 voorkomen, maar 6-4 verliezen en dan op een matchpoint (4e) gewoon na de return de bal laten lopen.

Geblesseerd ook, en er komt een tijd dat het dan klaar is. En dan volgend jaar legends spelen met Nadal of Federer...

Bovenaan